به سافتکده خوش آمديد

عضويت در وبلاگ
منوي اصلي
صفحه نخست
پست الکترونيک
آرشيو مطالب
فهرست مطالب وبلاگ
پروفايل
موضوعات
دانلود فيلم
دانلود نرم افزار
دانلود مدیریت دانلود
داتلود نرم افزار فشرده ساز
دانلود دیکشنری
دانلود نرم افزارpdf
دانلود نرم افزار رایتCD
داتلود نرم افزار عکس
داتلود نرم افزار پخش کننده صوت و تصویر
داتلود نرم افزار آنتی ویروس
دریافت آپدیت
آموزش
دانلود نرم افزاربازیابی اطلاعات
دانلود كتاب
احمد شاملو
اخوان ثالث
فروغ فرخ زاد
سهراب سپهري
دانلود موزيك
داتلود نرم افزار موبایل
دانلود یاهو مسنجر
داتلود نرم افزار قفل گذاری
دانلود بازی
عکس
دانلود نرم افزار ساخت اتوران
آنتی ویروس موبایل
فارسی سازسونی اریکسون
فارسی سازنوکیا
دانلود نقشه ی موبایل
دانلود زنگ موبایل
عکس عاشقانه پس زمینه موبایل
دانلودکلیپ موبایل
فتوشاپ برلی موبایل
رمزگذاری بر روی موبایل
سفر یاب موبایل
دیکشنری موبایل
کتاب موبایل
دانلود ویندوز 8
دانلود ویندوز 7
دانلود ویندوزxp
فعال ساز ویندوز 7برای انواع لپ تاپ وpc
دانلودفارسی ساز ویندوز 7
دانلود درایور
دانلود آپدیت ویندوز
نرم افزار ریکاوری ویندوز
دانلودفارسی ساز ویندوز xp
دانلود آفیس2010
فارسی سازآفیس2007
عکس
فارسی ساز
غلط یاب فارسی
دانلود آفیس2007
آموزش آفیس
تم ویندوز
نرم افزار پرتابل
مرورگر وب
ویرایشگر فیلم
دانلود بازی
دانلود جستجوگر اینترنت
دانلود ابزارضد جاسوسی
دانلود ویرایشگر فیلم
اضافات

آخرين مطالب
طراح قالب

Template By: NazTarin.Com

تبليغات

خوش آمديد******خوش آمديد
آدرس جديد اين وبلاگwww.bitoam.loxblog.com اينجا لحظات خوشي را سپري خواهيد کرد آدرس جديد اين وبلاگwww.lamboos.LOXBLOG.COM انواع نرم افزار-آموزش-آنتي ويروس-ويندوز وغيره آدرس جديد اين وبلاگwww.bitoam.loxblog.com
کاهش فضای رم اشغال شده توسط نرم‏افزارهای سنگین در جهت افزایش کارایی

یکی از مشکلاتی که کاربران کامپیوتر با آن روبرو هستند کند شدن سیستم به علت اجرای نرم‌افزارهای سنگین به علت اشغال فضای زیاد رم در محیط ویندوز است. این موضوع در نرم‌افزارهایی نظیر فایرفاکس به ویژه برای کاربرانی که از سیستم‌های قدیمی استفاده می‌کنند بیشتر به چشم می‌خورد. در این ترفند قصد داریم به معرفی روشی بپردازیم که از طریق یک برنامه کوچک می‌توانید فضای اشغال شده اضافی توسط پروسه‌های مختلف را در جهت افزایش سرعت و کارایی سیستم آزاد کنید.
 

برای این کار نیازمند یک نرم‌افزار کم‌حجم و رایگان به نام Minimem هستیم.


برای دانلود این برنامه می‌توانید به سایت سازنده مراجعه نمایید:


http://main.kerkia.com/tools/minimem/download.aspx

پس از دانلود و نصب برنامه، Minimem را اجرا نمایید (برای مشاهده صفحه اصلی برنامه بایستی در نوار تسک‌بار بر روی آیکن برنامه دوبار کلیک کنید).


با اجرای برنامه، پروسه‌های حجیم در حال اجرا در محیط ویندوز را خواهید دید.


اکنون می‌توانید اقدام به بهینه‌سازی هر یک از پروسه‌های موجود کنید.


برای این کار کافی است پروسه‌های موجود در لیست سمت راست صفحه را انتخاب کنید و آن ها را به سمت چپ منتقل کنید. سپس بر روی دکمه Apply کلیک کنید تا بهینه‌سازی صورت گیرد.


توجه داشته باشید که به صورت دائم این کاهش حجم برقرار نیست بلکه به صورت لحظه‌ای و به طور پیش‌فرض هر 30 ثانیه یک‌بار خواهد بود که این تنظیم در قسمت Minimem options قابل تغییر است.


همچنین پیشنهاد می‌شود بر روی آیکن برنامه در تسک‌بار راست کلیک کنید و Start with Windows را انتخاب کنید تا برنامه به طور اتوماتیک پس از ورود به ویندوز اجرا شود.


طبق آزمایشات صورت گرفته بر روی یک سیستم، فضای اشغال شده توسط مرورگر فایرفاکس در لحظه‌های بهینه‌سازی از 115 مگابایت به 18 مگابایت کاهش پیدا کرد! جالب است بدانید که در ابتدا این نرم‌افزار تنها برای بهینه‌سازی مرورگر فایرفاکس ساخته شده بود اما در نسخه‌های جدید با توجه به محبوبیتی که پیدا کرد برای بهینه‌سازی تمامی پروسه‌های سنگین طراحی شد.



نرم افزار Minimem بر روی تمامی نسخه‌های ویندوز 32 و 64 بیتی به درستی کار می‌کند. برای نصب آن نیز بایستی حتماً

NET Framework 2

. بر روی ویندوز شما نصب شده باشد.



کاهش فضای رم اشغال شده توسط نرم‌افزارهای سنگین در جهت افزایش
کارایی سطح ترفند: پیشرفته
[+] نوشته شده توسط عزیز در سه شنبه 3 اسفند 1389برچسب:, در ساعت 14:17 | |
مخفی سازی کامل فایل ها از Search ویندوز

حتماً برای شما هم پیش آمده که اطلاعات و فایل هایی بر روی سیستمان داشته باشید که دوست دارید دور از دسترس دیگر کاربران قرار گیرد. در نتیجه برای مخفی کردن آنها، ممکن است فایل ها را در جایی پنهان کنید یا آنها را Hidden کنید. اما این کار چندان مطمئن نیست. زیرا تنها با یک جستجو در قسمت Search ویندوز میتوان به تمامی این فایل ها دسترسی پیدا کرد. هم اکنون قصد داریم ترفندی را به شما معرفی کنیم که می توانید با آن به طور کاملأ مطمئن فایل ها را از دید Search ویندوز مخفی کنید.
 

در ابتدا لازم به ذکر است که در هر درایو هارد شما پوشه ای به نام Recycle Bin وجود دارد که مخصوص فایل های پاک شده هستند. نکته مورد توجه ما این است (ترفندستان) که وقتی فایلی را درون این فولدر ها کپی میکنیم دیگر اطلاعات نه قابل رویت هستن نه قابل Search کردن.


پس شما می توانید با کپی کردن فایل مورد نظر در این پوشه آن را از دست Search ویندوز رها سازید.


نکته مهم این که این پوشه به صورت پیش فرض Hidden است و شما برای دیدن آن باید در My Computer، از منوی Tools بر روی Folder Option کلیک کنید. سپس بر روی تب View کلیک کنید و تیک Hide Protected Operating System Files را بردارید و پنجره ها را OK کنید.



مخفی سازی کامل فایل ها از Search ویندوز سطح ترفند: مبتدی
[+] نوشته شده توسط عزیز در دو شنبه 2 اسفند 1389برچسب:, در ساعت 8:57 | |
تم‏های مخفی ویندوز 7


یکی از ویژگی‌های بارز ویندوز 7 ظاهر زیبا و جذاب آن است. این ویژگی به کمک تم یا قالب‌های موجود در آن شکل می‌گیرد. در ویندوز 7 به طور پیش فرض 6 تم قابل انتخاب است که با انتخاب هر تم، ظاهر صفحه دسکتاپ و صداهای موجود در ویندوز تغییر می‌کند. اما بایستی بدانید که در ویندوز 7، علاوه بر تم های موجود، 5 تم دیگر نیز به شکل مخفی وجود دارد! در این ترفند نحوه آشکار‌سازی و انتخاب این تم‌های مخفی را برای شما بازگو خواهیم کرد. این قالب‌های مخفی با محوریت کشورهای استرالیا، کانادا، بریتانیا، ایالات متحده و آفریقای جنوبی ساخته شده‌اند و شامل تصاویر پشت زمینه‌ای از این کشورها هستند.
 

بدین منظور:


ابتدا بایستی قابلیت مشاهده فایل‌های مخفی سیستم را فعال نمایید. در منوی Start عبارت Folder Options را وارد کرده و Enter بزنید. در پنجره Folder Options به تب View بروید و تیک گزینه Hide protected operating system files را بردارید و Yes را انتخاب کنید. سپس پنجره را OK کنید.


اکنون وارد Computer شوید.


حال به مسیر C:\Windows\Globalization\MCT مراجعه کنید.


در این مسیر 5 فولدر مشاهده می‌کنید. این 5 فولدر متعلق به 5 تم مخفی هستند (ترفندستان) و عبارات 2 حرفی که در نام آنها مشاهده می‌کنید مخفف کشورهایی هستند که در بالا نام بردیم.


به دلخواه وارد یکی از پوشه‌ها شوید. سپس به فولدر Theme مراجعه کنید و بر روی فایل موجود در آن دو بار کلیک کنید.


تم مورد نظر انتخاب شده و در حافظه ویندوز ذخیره شده است.


این کار را در هر 5 فولدر انجام دهید.


اکنون در صورتی که بر روی فضای خالی از صفحه دسکتاپ راست کلیک کنید و Personalize را انتخاب کنید، در قسمت My Themes این 5 تم جدید را مشاهده میکنید. با کلیک بر روی هر کدام تم مورد نظر انتخاب می‌شود.



تم‌های مخفی ویندوز 7 سطح ترفند: متوسط
[+] نوشته شده توسط عزیز در دو شنبه 2 اسفند 1389برچسب:, در ساعت 8:51 | |
مخفی کردن فایل‏ها و فولدرها به روشی جدید و ابتکاری

به طور کلی روش‌های متعددی برای مخفی نمودن فایل‌ها و فولدرها و خارج کردن آنها از دید و دسترس دیگران وجود دارد. ترفندهای مختلفی تاکنون در ترفندستان بدین منظور منتشر شده است. همچنین نرم افزارها و برنامه‌های جانبی کوچک و بزرگی نیز بدین منظور ساخته شده‌اند. اما در این ترفند قصد داریم به معرفی یک روش جدید، ابتکاری و پیشرفته بپردازیم که باعث مخفی‌سازی فایل‌ها و فولدرها با درجه امنیت بالا می‌گردد. با بهره‌گیری از این ترفند می‌توانید امنیت و اختفای فایل‌ها و فولدرهای خود را کاملاً تضمین کنید.
 

برای این کار:

 

پیش از هر کاری لازم است قابلیت نمایش دیدن فایل‌های مخفی و فایل‌های مخفی سیستمی را در محیط ویندوز فعال کنید. بدین منظور از منوی Start به Control Panel بروید. بر روی Folder Options دوبار کلیک کنید و در پنجره باز شده به تب View بروید. اکنون تیک گزینه Show hidden files, folders, and drives را بزنید و تیک گزینه Hide protected operating system files را بردارید (در صورت مشاهده پیغام، Yes بزنید). در پایان بر روی دکمه OK کلیک نمایید.

 

اکنون نیازمند یک برنامه جانبی به نام Attribute Changer هستید. کار این نرم افزار کم حجم و رایگان، مخفی‌سازی فایل‌ها نیست (ترفندستان) بلکه تغییر ویژگی‌های فولدرها در محیط ویندوز است. ما قصد داریم از این کارایی نرم افزار، جهت استفاده از این ترفند مخفی‌سازی استفاده کنیم.

 

آخرین نسخه این نرم افزار را به طور مستقیم از لینک زیر دانلود کنید:


http://www.tarfandestan.com/files/AC-Tarfandestan.com.exe

پس از دانلود فایل، برنامه را نصب نمایید.

 

در قدم بعدی بایستی اقدام به خالی کردن محتویات Recycle Bin یا سطل آشغال ویندوز کنید. بدین منظور بر روی آیکن Recycle Bin در صفحه دسکتاپ راست کلیک کرده و Empty Recycle Bin را انتخاب نموده و Yes بزنید تا محتویات آن خالی شوید.

 

حال پنجره My Computer یا Computer را باز نموده و به دلخواه وارد یکی از درایوهای ویندوز (به عنوان مثال درایو C) شوید.

 

اکنون در صورتی که فرمت درایو شما:

 

1- FAT32 باشد در ریشه درایو فولدری به نام Recycled به چشم می‌خورد. آیکن این فولدر شبیه به سطل آشغال است.

 

2- NTFS باشد در ریشه درایو فولدری به نام RECYCLER قرار دارد. شما بایستی ابتدا وارد این فولدر شوید. در درون فولدر RECYCLER، یک یا بیش از یک فولدر با آیکن سطل آشغال وجود دارد که نامی طولانی با ترکیب حرف و عدد دارد (به عنوان مثال S-1-5-21-1220945662-573735546-1801674531-500).

 

شما بایستی این فولدر که آیکن آن سطل آشغال است (Recycled یا آن فولدری که نام طولانی دارد) را Copy کرده و در محلی دلخواه (به عنوان مثال صفحه دسکتاپ) Paste نمایید. نام این فولدر جدید کپی شده که همچنان آیکن سطل آشغال دارد را در این ترفند به عنوان مثال Tarfandestan قرار می‌دهیم.

 

در گام بعدی بر روی فولدر Tarfandestan راست کلیک کرده و گزینه Change Attributes (که پس از نصب برنامه Attribute Changer اضافه شده است) را انتخاب کنید.

 

در پنجره باز شده، تیک گزینه System را بردارید (ترفندستان) و بر روی دکمه OK کلیک نمایید.

 

خواهید دید که آیکن فولدر از سطل آشغال به یک فولدر معمولی تغییر خواهد کرد.

 

حالا وارد فولدر Tarfandestan شوید. اکنون فایل‌ها و فولدرهایی که قصد دارید مخفی شوند را Cut کرده و به داخل این فولدر Paste کنید.

 

پس از Paste کردن فایل‌ها و فولدرهای مورد نظر به فولدر Tarfandestan، مجدد بر روی این فولدر راست کلیک کرده و Change Attributes را انتخاب کنید. حال تیک گزینه System را بزنید (دقت کنید مربع آن را پر نکنید، بلکه تیک آن را بزنید). سپس بر روی دکمه OK کلیک کنید.

 

خواهید دید که فولدر مجدداً به یک سطل آشغال تغییر ماهیت داده است.

 

اکنون در صورتی که وارد فولدر Tarfandestan شوید خواهید دید که اثری از فایل‌ها و فولدرهایی که به داخل آن Paste کرده بودید وجود ندارد! حتی این فایل‌ها و فولدرها با قابلیت Search ویندوز نیز نمایش داده نمی‌شوند.

 

برای این که این فایل‌های ناپدید شده را مجدداً بازیابی کنید، کافی است همان مراحل بالا را طی کنید. یعنی بر روی فولدر Tarfandestan راست کلیک کرده و Change Attributes را انتخاب کنید و سپس تیک System را بزنید و OK کنید. با وارد شدن به فولدر، فایل‌های مخفی شده پدیدار می‌شوند. برای مخفی‌سازی مجدد نیز کافی است تیک System را دوباره بزنید.

 

لازم است به ذکر است این ترفند بر روی کلیه نسخه‌های ویندوز قابل انجام است. علاوه بر آن در صورتی که این فولدر به هر کامپیوتر دیگری که سیستم عامل ویندوز داشته باشد منتقل شود (ترفندستان) باز هم محتویات آن ناپیدا خواهد بود. این بدین معنی است که در صورتی که نرم افزار Attribute Changer را از روی ویندوز پاک کنید باز هم فایل‌های داخل آن فولدر مخفی خواهد بود. در نتیجه در صورتی که اختفای فایل‌ها خیلی برای‌تان اهمیت دارید می‌توانید نرم افزار Attribute Changer را از روی ویندوز پاک کنید، سپس هر زمان که نیاز به بازیابی فایل‌ها داشتید برنامه را نصب کنید و به روشی که در بالا توضیح داده شد تیک گزینه System را بردارید تا فایل‌ها پدیدار شوند.



مخفی کردن فایل‌ها و فولدرها به روشی جدید و ابتکاری سطح ترفند: پیشرفته

[+] نوشته شده توسط عزیز در دو شنبه 2 اسفند 1389برچسب:, در ساعت 8:47 | |
مخفی‏سازی اطلاعات در ویندوز XP به شیوه‏ای متفاوت

تاکنون جهت مخفی‌سازی اطلاعات در محیط ویندوز XP راه‌های مختلفی ارائه شده است. استفاده از نرم‌افزارهای جانبی و یا تغییرات در ویندوز، از این گونه راه‌ها بوده‌اند. اما هم‌اکنون قصد داریم به معرفی روشی جالب و ابتکاری جهت مخفی‌سازی فایل‌ها و فولدرها در محیط ویندوز XP بپردازیم که با استفاده از آن می‌توانید تا درصد بالایی از مخفی ماندن فایل‌های خود اطمینان بیابید. این روش بدون نیاز به هر گونه نرم‌افزار کمکی است و برای رمزگشایی فایل‌های مخفی شده نیاز به وارد نمودن رمز عبور خواهد بود و از این حیث نیز این روش می‌تواند در عین سادگی، بسیار کاربردی باشد.
 

ابتدا پیش از هر گونه اقدامی قابلیت مشاهده پسوند فایل‌ها را در محیط ویندوز XP فعال کنید. بدین منظور در My Computer از منوی Tools به Folder Options رفته و در تب View تیک گزینه Hide extensions for known file types را بردارید و OK کنید.



در قدم اول از منوی Start وارد Run شده و در آن عبارت Notepad را وارد کرده و Enter بزنید تا برنامه Notepad باز شود.


سپس کدهای زیر را عیناً درون آن Copy و Paste کنید:


cls
@ECHO OFF
title Folder Tarfandestan
if EXIST "Control Panel.{21EC2020-3AEA-1069-A2DD-08002B30309D}" goto UNLOCK
if NOT EXIST Tarfandestan goto MDLOCKER
:CONFIRM
echo Aya shoma az makhfi sazi in folder etminan darid? (Baleh/Kheyr)
set/p "cho=>"
if %cho%==Baleh goto LOCK
if %cho%==baleh goto LOCK
if %cho%==Bale goto LOCK
if %cho%==bale goto LOCK
if %cho%==Kheyr goto END
if %cho%==kheyr goto END
echo Shoma tanha bayad Baleh Ya Kheyr ra vared konid.
goto CONFIRM
:LOCK
ren Tarfandestan "Control Panel.{21EC2020-3AEA-1069-A2DD-08002B30309D}"
attrib +h +s "Control Panel.{21EC2020-3AEA-1069-A2DD-08002B30309D}"
echo Folder makhfi shod.
goto End
:UNLOCK
echo Password jahateh ashkar sazi foldereh makhfi shodeh ra vared konid:
set/p "pass=>"
if NOT %pass%==www.tarfandestan.com goto FAIL
attrib -h -s "Control Panel.{21EC2020-3AEA-1069-A2DD-08002B30309D}"
ren "Control Panel.{21EC2020-3AEA-1069-A2DD-08002B30309D}" Tarfandestan
echo Folder ashkar shod.
goto End
:FAIL
echo Password ra ghalat vared kardeid.
goto end
:MDLOCKER
md Tarfandestan
echo Foldereh Tarfandestan Sakhteh shod.
goto End
:End

پس از این کار، از منوی File بر روی Save as کلیک کنید. سپس فایل را با نام دلخواه و پسوند

bat.

و در محلی به دلخواه خود ذخیره کنید (به عنوان مثال نام آن را Tarfand.bat قرار دهید).



در مرحله بعد به محلی که فایل Tarfand.bat را ذخیره کردید بروید.


اکنون بر روی آن دو بار کلیک کنید.


پنجره ای باز شده و بسته می‌شود.


پس از آن خواهید دید در همان محل فولدری به نام Tarfandestan ایجاد شده است.


حال شما بایستی فایل‌ها و فولدرهای خود که قصد مخفی‌سازی آنها را دارید را Copy یا Cut کرده و در درون فولدر Tarfandestan که تازه ایجاد شده است Paste کنید.


پس از این کار، مجدد به سراغ فایل Tarfand.bat بیایید و بر روی آن دوبار کلیک کنید.


پیغامی با مضمون ?Aya shoma az makhfi sazi in folder etminan darid نمایش داده خواهد شد.


در صورتی که (ترفندستان) از مخفی‌سازی فولدر مورد نظر اطمینان پیدا کرده‌اید، عبارت Baleh را تایپ نموده و Enter بزنید.


خواهید دید که پنجره بسته می‌شود.


و پس از آن فولدر Tarfandestan محو می‌گردد (لازم به ذکر است این فولدر به حالت مخفی سیستمی تبدیل می‌شود و تنها در صورت فعال نبودن گزینه Hide protected operating system files فایلی به نام {Control Panel.{21EC2020-3AEA-1069-A2DD-08002B30309D قابل مشاهده خواهد بود که البته با دوبار کلیک بر روی آن راهی Control Panel ویندوز خواهید شد).


اکنون دیگر از فولدر Tarfandestan که فایل‌های شما در آن کپی شده بود، اثری نیست.



اما برای بازیابی این فولدر چه باید کرد؟


دقت کنید شما فایل Tarfand.bat را در همان مسیر که فولدرتان مخفی شده بود رها کرده‌اید.


حالا به آن محل رفته و مجددأ این فایل را با دوبار کلیک، اجرا کنید.


با مشاهده جمله Password jahateh ashkar sazi foldereh makhfi shodeh ra vared konid از شما درخواست وارد کردن پسورد می‌شود. پسورد به طور پیش فرض www.tarfandestan.com است (همگی حروف کوچک). شما می‌توانید پسورد را از خط 25 کدهایی که در Notepad وارد کردید تغییر دهید (البته پیش از این عملیات).


با وارد کردن پسورد و فشردن Enter، خواهید دید که مجدداً فولدر Tarfandestan با کلیه محتویات درون آن آشکار خواهد شد.



مخفی‌سازی اطلاعات در ویندوز XP به شیوه‌ای متفاوت سطح ترفند: متوسط
[+] نوشته شده توسط عزیز در دو شنبه 2 اسفند 1389برچسب:, در ساعت 8:41 | |
چسباندن Computer و Documents به تسک‌بار ویندوز 7

یکی از قابلیت‌هایی که برای اولین‌بار در ویندوز 7 شاهد آن بودیم، قابلیت چسباندن یا در اصطلاح سنجاق کردن (Pin) برنامه‌ها به تسک‌بار (Taskbar) یا نوار وظیفه ویندوز 7 است. بدین صورت که کافی است بر روی آیکن برنامه در تسک‌بار، راست کلیک کنید و گزینه Pin this program to taskbar را انتخاب کنید تا در صورت بسته شدن پنجره برنامه، آیکن آن جهت دسترسی سریع‌تر همواره در تسک‌بار موجود باشد. اما اگر این کار را برای پنجره Computer و Documents انجام دهید، عمل سنجاق شدن انجام می‌گیرد. اما وقتی بر روی آیکن مورد نظر کلیک می‌کنیم، به جای پنجره Computer یا Documents، پنجره Libraries باز می‌شود. در این ترفند قصد داریم کاری کنیم تا به جای باز شدن پنجره Libraries، پنجره Computer یا Documents باز شود. همچنین نحوه چسباندن سایر پوشه‌های مهم نظیر Control Panel و پوشه‌های دلخواه دیگر را نیز فرا خواهید گرفت.
 

بدین منظور:


ابتدا بر روی دکمه Start کلیک کنید.


سپس (ترفندستان) به All Programs > Accessories رفته و بر روی Windows Explorer راست کلیک کنید.


در پنجره باز شده به تب Shortcut بروید.


اکنون محتویات قسمت Target را پاک کنید. سپس در صورتی که قصد دارید Computer به تسک‌بار سنجاق شود، عبارت زیر را Copy کرده و در قسمت Paste ،Target نمایید:

%windir%\explorer.exe /n,::{20D04FE0-3AEA-1069-A2D8-08002B30309D}

به جای عبارت فوق از این عبارت هم می‌توانید استفاده کنید:

%windir%\explorer.exe shell:MyComputerFolder

سپس پنجره را OK کنید.


اکنون در صورتی که Computer را باز کنید و بر روی آیکن آن در تسک‌بار راست کلیک کنید و Pin this program to taskbar را انتخاب نمایید، با بستن پنجره Computer و کلیک بر روی آیکن Pin شده، مشاهده خواهید کرد که پنجره Computer باز می‌شود.



اما برای اینکه پوشه Documents به تسک‌بار ویندوز چسبانده شود، کافی است از این عبارت به جای عبارت قبلی استفاده کنید و آن را در قسمت Target وارد کنید:

%windir%\explorer.exe ::{450D8FBA-AD25-11D0-98A8-0800361B1103


همچنین شما می‌توانید سایر پوشه‌های مهم دیگر را نیز به تسک‌بار سنجاق کنید. کد مربوط به هر یک در ذیل درج شده است:


Recycle Bin
%windir%\explorer.exe /n,::{645FF040-5081-101B-9F08-00AA002F954E

Network Neighborhood
%windir%\explorer.exe /n,::{208D2C60-3AEA-1069-A2D7-08002B30309D}

Control Panel
%windir%\explorer.exe /n,::{20D04FE0-3AEA-1069-A2D8-08002B30309D}\::{21EC2020-3AEA-1069-A2DD-08002B30309D}

Printers and Faxes
%windir%\explorer.exe /n,::{20D04FE0-3AEA-1069-A2D8-08002B30309D}\::{21EC2020-3AEA-1069-A2DD-08002B30309D}\::{2227A280-3AEA-1069-A2DE-08002B30309D}

Scanners and Cameras
%windir%\explorer.exe /n,::{20D04FE0-3AEA-1069-A2D8-08002B30309D}\::{21EC2020-3AEA-1069-A2DD-08002B30309D}\::{E211B736-43FD-11D1-9EFB-0000F8757FCD}

Fonts
%windir%\explorer.exe /n,::{20D04FE0-3AEA-1069-A2D8-08002B30309D}\::{21EC2020-3AEA-1069-A2DD-08002B30309D}\::{D20EA4E1-3957-11d2-A40B-0C5020524152}

Network Connections
%windir%\explorer.exe /n,::{20D04FE0-3AEA-1069-A2D8-08002B30309D}\::{21EC2020-3AEA-1069-A2DD-08002B30309D}\::{7007ACC7-3202-11D1-AAD2-00805FC1270E}

Administrative Tools
%windir%\explorer.exe /n,::{20D04FE0-3AEA-1069-A2D8-08002B30309D}\::{21EC2020-3AEA-1069-A2DD-08002B30309D}\::{D20EA4E1-3957-11d2-A40B-0C5020524153}

Tasks Scheduler
%windir%\explorer.exe /n,::{20D04FE0-3AEA-1069-A2D8-08002B30309D}\::{21EC2020-3AEA-1069-A2DD-08002B30309D}\::{D6277990-4C6A-11CF-8D87-00AA0060F5BF}

در صورتی که قصد دارید یک پوشه دلخواه را به تسک‌بار سنجاق کنید نیز میتوانید چنین کاری را صورت دهید. به عنوان مثال اگر قصد سنجاق کردن پوشه C:\Tarfandestan را داشته باشیم، از این عبارت استفاده می‌کنیم:

%windir%\explorer.exe C:\Tarfandestan

برای بازگردانی به حالت اولیه و باز نمودن Libraries نیز کافی است این عبارت را جایگزین نمایید:

%windir%\explorer.exe


چسباندن Computer و Documents به تسک‌بار ویندوز 7 سطح ترفند: متوسط
[+] نوشته شده توسط عزیز در دو شنبه 2 اسفند 1389برچسب:, در ساعت 8:31 | |
فیلم سازی در پناه Windows Movie Maker

بی‌تردید جلوه‌های ویژه بسیار قدرتمند فیلم‌های امروزی برای همه ما جذاب و مسحور کننده است. تولیدکنندگان میلیون‌ها دلار سرمایه‌گذاری می‌کنند تا در پوشش جلوه‌ها و انیمیشن‌های کامپیوتری، فیلم‌ها را به خاطراتی فراموش نشدنی و ماندگار در ذهن بینندگان تبدیل کنند. بسیاری از ما که به صورت تفریحی و آماتور فیلم می‌سازیم، قادر به صرف هزینه‌های میلیونی نیستیم. با این حال دوست داریم توانایی خود را در تولید و ارائه محصولی مناسب و با کیفیت نشان دهیم. ویندوز XP این نیاز ما را با ابزار Windows Movie Maker برطرف کرده است. این نرم‌افزار همراه ویندوز، یک ابزار توانمند و مناسب برای ایجاد، وارد کردن فیلم‌ها و عکس‌ها از دوربین، ویرایش و ذخیره‌ فیلم‌ها و عکس‌های خانگی به شمار می‌رود. در این ترفند قصد داریم تا به بررسی کامل از نرم افزار بپردازیم.

برای فراخوانی Windows Movie Maker کافی است از منوی Start وارد All Programs و Accessories شده و Windows Movie Maker را انتخاب کنید ؛



انتقال فایل‌های ویدیویی و عکس‌

اولین چیزی که قبل از آغاز عملیات ویرایش فیلم‌ها نیاز دارید، انتفال فیلم‌ها به کامپیوترتان است.


می‌خواهیم فیلم‌هایمان را با استفاده از عکس‌ها و ویدیوهای کوتاهی که قبلاً تهیه کرده ایم، ایجاد کنیم.


به این منظور از دوربین دیجیتالی 2/‌7 مگاپیکسلی Casio Exilim EX Z750 استفاده کردیم که می‌تواند ویدیو و صدا را نیز ضبط کند. عکس هایمان را نیز با فرمت تصویری Joint Photographic Experts Group)‌ JPEG) به کامپیوتر انتقال دادیم و صدا را نیز با فرمت Audio - Video Interleaved) AVI ) که برای استفاده و کار در نرم‌افزار MovieMaker بسیار آسان و بی دردسر است، در کامپیوتر ذخیره نمودیم.



قدم بعدی، وارد کردن فایل‌ها به MovieMaker است. در MovieMaker یک سند جدید باز کنید و روی پیوند Import Video که در قسمت Capture Video واقع در سمت چپ صفحه مانیتور شما قرار گرفته است، کلیک کنید. پس از کلیک Import Video با استفاده از منوی پایین افتادنی Look In واقع در بالای کادر محاوره‌ای Import File به محل ذخیره فایل مورد نظر بروید. هنگامی که فایل را یافتید، با کلیک آن را انتخاب کنید. در پایین و سمت چپ کادر محاوره‌ای، بخش ‌Import Options حاوی گزینه Create Clips For Video Files همراه با یک مربع تیک خورده، وجود دارد.



با انتخاب این گزینه هنگام وارد کردن فایل ویدیو، MovieMaker آن را برای اضافه کردن افکت‌ها و جلوه‌های تصویری به چند بخش کوچک‌تر تکه تکه خواهد کرد. اگر می‌خواهید خودتان ویدیو را برش دهید، هنگام وارد کردن آن، گزینهCreate Clips For Video Files را از حالت انتخاب خارج کنید.



ویرایش فیلم

ممکن است به توانایی‌ها و امکانات یک برنامه ویرایشگر رایگان که همراه با سیستم‌عاملی همچون ویندوز ارائه شده باشد، خوش بین و مطمئن نباشید، ولی MovieMaker یک ابزار ویرایشگر قوی، قابل اطمینان و با قابلیت استفاده و کاربرد بسیار آسان است.



پس از این‌که فیلمتان را به MovieMaker وارد کردید، آن را در مدیاپلیر موجود در سمت راستِ صفحه‌‌نمایش تماشا کنید. هنگام نمایش فیلم در مدیاپلیر، نقاطی را که می‌خواهید فیلم از آن جا برش بخورد و دو تکه شود، انتخاب کنید. با کلیک دکمه Split Clip فیلم از آن نقطه برش می‌خورد و تکه بریده شده در قالب یک کلیپ جدید ایجاد می‌شود. این کلید در قسمت پایین و سمت راست مدیاپلیر قرار دارد.



وقتی فیلم را در قالب کلیپ‌های جداگانه تفکیک کردید، گام بعدی، اضافه کردن افکت و جلوه‌های تصویری است. توجه کنید که در پایین صفحه، ردیفی از جعبه‌های خالی تعبیه شده است.‌این قسمت Storyboard نام دارد.


با کلیک کلیپ‌های مجتمع در قسمت میانی بالای صفحه و کشیدن آن‌ها به سمت جعبه‌های موجود در Storyboard ، تکه فیلم ها را به داخل جعبه‌های مورد نظر هدایت کنید. وقتی کلیپ‌ها را در جاهای صحیح منظم کردید، می‌توانید افزودن افکت‌های تصویری را آغاز کنید.



دو الگوی اصلی برای ویرایش وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید: Video Effects و Video Transitions.


Video Effects اصلاحاتی مانند افزایش یا کاهش روشنایی و نور، تغییر رنگ یک کلیپ یا افزایش و کاهش سرعت نمایش فیلم را شامل می‌شود. روی پیوند View Video Effects کلیک کنید تا ببینید MovieMaker در این بخش چه نمونه‌ها و امکاناتی را ارائه داده است.



اگر خواستید یک تکه کلیپ دیگر را به قسمتی از فیلمتان بچسبانید، کافی است با کلیک و کشیدن کلیپ جدید به محل مناسب، آن را در جای مورد نظر قرار دهید.



به طور مشابه، می‌توانید جلوه‌های بصری Video Transitions را در میان دو کلیپ از فیلم قرار دهید. این‌ها تکنیک‌ها و جلوه‌های بصری جالبی برای پایان یک صحنه و آغاز صحنه بعدی هستند که توجه بینندگان را به خوبی جلب می‌کنند.



کار‌ ‌با Video Transitions شبیه Video Effects است. تنها به جای کشیدن یک Video Transition روی یک کلیپ، باید آن را روی مربع‌های کوچک میان دو کلیپ در Storyboard بکشید و قرار دهید. با کلیک روی Effectها و Transitionها تمام آن ها را دوباره اجرا و بازبینی کنید و سپس روی دکمه Play در مدیاپلیر کلیک کنید.



افزودن موسیقی متن به فیلم

یک موسیقی متن مناسب می‌تواند به جذابیت هر فیلم بزرگ یا حتی فیلم‌های بسیار کوچکی که از چینش تعدادی تصویر در کنار هم درست شده‌اند (Slideshow) کمک کند. MovieMaker به آسانی امکان وارد کردن یک فایل صوتی کامل و مناسب برای فیلمتان را مهیا کرده است.



وارد کردن فایل صوتی (Import) به طور کلی شبیه وارد کردن فایل‌های ویدیویی است. کار را با کلیک روی پیوندImport Audio or Music در قسمت Capture Video از ستون Movie Tasks آغاز کنید. سپس از منوی پایین افتادنیِ Look In برای انتخاب موسیقی مورد نظر استفاده کنید.



پس از یافتن موسیقی آن را انتخاب نمایید و به MovieMaker وارد کنید. این فایل موسیقی به انتهای فهرست مجموعه فایل های پروژه اضافه خواهد شد.



روی دکمه Show Timeline کلیک کنید. می‌توانید از این نما برای دیدن زمان کلی اجرای پروژه و کنترل هماهنگی صدا و تصویر استفاده کنید.



اگر می‌خواهید فایل موسیقی‌ای که به MovieMaker وارد کرده‌اید را به فیلم اضافه کنید، کافی است روی فایل موسیقی از میان فایل‌های پروژه کلیک کنید و آن را به قسمت مربوط به صدا در نوار Timeline بکشید. می‌توانید اندازه زمانی فایل صوتی را نیز با کلیک در قسمت Timeline و کشیدن یک لبه موسیقی برای تناسب و هماهنگی با فیلم تنظیم کنید.



ذخیره فیلم

می‌خواهید مانند هر فایل دیگری فیلمتان را ذخیره کنید. برای انجام دادن این کار، در ستون Movie Tasks واقع در سمت چپ صفحه بخش Finish Movie را بیابید.



MovieMaker چند گزینه مختلف برای ذخیره در اختیار شما قرار می‌دهد، مانند ذخیره فیلم در کامپیوتر یا روی CD، امکان فرستادن فیلم به یک دوربین ویدیویی دیجیتال، انتشار در وب یا ارسال به ایمیل در قالب یک فایل ضمیمه.


با کلیک روی پیوند Save to My Computer، گزینه ذخیره روی کامپیوتر را انتخاب کنید.



ویزارد Save Movie باز خواهد شد. در اولین جعبه متنی، نامی را برای فیلم وارد کنید. در قسمت دوم محل ذخیره فیلم را انتخاب کنید. پس از انتخاب نام و محل ذخیره‌سازی با کلیک روی Next به قسمت انتخاب کیفیت مورد نیاز برای ذخیره فیلم می‌روید. با انتخاب مقدار پیش‌فرض Windows MovieMake فیلم را با بهترین کیفیت ممکن ذخیره می‌کند.



اگر نگران کمبود فضای روی دیسک سخت برای ذخیره با بهترین کیفیت هستید، می‌توانید از گزینه‌های ذخیره‌سازی دیگر استفاده کنید. همچنین می‌توانید فیلم را برای پخش روی موبایل ذخیره کنید.



بعد از انتخاب متد ذخیره‌سازی، روی Next کلیک کنید. MovieMaker فیلم را به فرمت WMV تبدیل و در مکان مشخص شده ذخیره می‌کند.



حتی پس از پایان کامل کار و ذخیره فیلم، این احتمال وجود دارد که فکر و ایده خوبی برای افزودن به فیلم به ذهنتان خطور کند. بنابراین حتماً قبل از بستن پروژه، حتماً یک نسخه از آن را با پسوند MSWMM در مکانی از کامپیوترتان ذخیره کنید. این کار کاملاً شبیه ذخیره پروژه‌های Word یا Excel است. با انتخاب گزینه Save Project از منوی File، می‌توانید نسخه MSWMM پروژه را ذخیره کنید.



سپس نام و محلی برای ذخیره انتخاب کنید و روی Save کلیک نمایید. هر گاه خواستید ویدیو یا موسیقی جدیدی به این فیلم اضافه کنید، کافی است فایل MSWMM را باز کنید و ویدیوها، موسیقی‌ها یا جلوه‌های تصویری جدید را اضافه کنید.



نتیجه‌گیری

Windows MovieMaker یک راه مناسب برای انتقال فیلم‌های خانگی به کامپیوتر و افزودن جلوه‌های تصویری و ویرایش فیلم‌ها است. در این نرم‌افزار فایل‌های صوتی و تصویری به آسانی به محیط کاری نرم‌افزار وارد می‌شوند و نرم‌افزار جلوه‌های بصری فراوان و متنوعی را برای افزودن به فیلم و جلب توجه بیشتر مخاطبان در اختیار کاربر قرار می‌دهد.



اگر در جست‌وجوی یک برنامه ویرایشگر با کاربرد آسان برای زیباتر‌‌کردن ویدیوهای خانگی خود هستید، رویWindows MovieMaker به عنوان یک گزینه خوب حساب کنید.



فیلم سازی در پناه Windows Movie Maker سطح ترفند: متوسط
[+] نوشته شده توسط عزیز در دو شنبه 2 اسفند 1389برچسب:, در ساعت 8:30 | |
ده ترفند جهت خنک نگه‏داشتن قطعات کامپیوتر


یکی از مشکلات شایعی که به هنگام کار با کامپیوتر برای کاربران پیش می‌آید، گرم شدن بیش از حد قطعات سخت افزاری کامپیوتر است. این موضوع علاوه بر آسیب‌رسانی به سخت‌افزارها میتواند عمر آن‌ها را نیز کوتاه‌تر کند و حتی تأثیر منفی بر روی عملکرد نرم افزارهای در حال اجرا بگذارد. برای حل این مشکل، قصد داریم تا هم‌اکنون به معرفی 10 ترفند کاربردی جهت خنک نگه‌داشتن قطعات کامپیوتر بپردازیم.

1- اگر از کامپیوتر استفاده نمی‌کنید، حتماً آن را خاموش کنید. این یکی از بهترین راه‌ها برای صرفه‌جویی در مصرف برق و همچنین جلوگیری از تولید گرمای زیاد می‌باشد.



2- پاورهای موثر در انرژی، در از بین رفتن انرژی زیاد که تبدیل به گرمای غیرقابل مصرف می‌شوند جلوگیری می‌کنند. آن دسته از پاورهایی که واقعا در انرژی مؤثرند، امروزه حتما دارای لیسانس 80Plus می‌باشند. این مسئله باید در هنگام خرید مورد توجه و اهمیت قرار گیرد.



3- در هنگام نصب خنک کننده CPU باید به این نکته توجه شود که میزان حساب شده این از خمیر سیلیکن (خمیر هادی گرما) در میان پردازشگر و رادیاتور فن ریخته شود. چرا که هنگام گرم شدن پردازشگر، انرژی زیادی نیز مصرف می‌شود.



4- بهتر است کامپیوتر در مکان خنکی قرار داده شود. ارتباط مستقیم با نور آفتاب (ترفندستان) و یا هر منبع گرمایی دیگر مانند لامپ‌های هالوژن باعث گرمای بسیار زیاد کامپیوتر می‌شوند.



5- کامپیوتر احتیاج به فضایی کافی برای گردش هوایی مؤثر می‌باشد. این مسئله علی‌الخصوص برای نوت‌بوک‌ها صدق می‌کند. توجه داشته باشید که به هیچ وجه کامپیوتر را بر روی متکا، پتو و یا هر چیزی که به گونه‌ای دریچه‌های هوا را مسدود کند قرار ندهید.



6- کیس کامپیوتر و همچنین در صورت وجود، فیلترهای هوا، باید به صورت منظم تمیز شوند تا از گرد و خاک بر روی کامپیوتر محافظت شود. جمع شدن گرد و خاک می‌تواند باعث ایزوله شدن قطعات الکترونیکی شده، مانع جریان هوا شده و اینگونه هواگیری را با دردسر مواجه کنند.



7- یکی از مسائل مهم دیگر برای سیستم جریان هوای عالی و کافی می‌باشد. به همین علت هم مسئله زیر صدق می‌کند:


جلوگیری از ایجاد کابل‌های تو در تو، زیاد و به هم پیچیده در کیس سیستم.


برای این کار کافی است هر کدام از کابل‌ها را به کابل مورد نظر ارتباط داده و سپس آنها را از سیستم مدیریت کابل‌ها عبور داد.

(ترفندستان)

8- برای خنک نگه داشتن آن دسته از قطعاتی که در مسیر مستقیم جریان هوا نمی‌باشند، یک سیستم خنک کننده مؤثر و هدف دار بسیار مهم است.



9- بهتر است به فکر یک خنک کننده آبی نیز برای پردازشگر خود باشید، چرا که هم سیستم خنک کننده‌اش بسیار عالی می‌باشد و هم صدایی کمتر از صدای خنک کننده‌های عادی دارد.



10- از آنجا که در نوت‌بوک‌ها، خنک‌کننده‌ها و دریچه‌ها کوچک‌تر می‌شوند، مسئله استفاده از سیستم خنک کننده مناسب بسیار مهم است. یک خنک کننده ماهرانه و متناسب می‌تواند عمر دستگاه و بدنه را تا چند سال افزایش بخشد.



ده ترفند جهت خنک نگه‌داشتن قطعات کامپیوتر سطح ترفند: متوسط
[+] نوشته شده توسط عزیز در دو شنبه 2 اسفند 1389برچسب:, در ساعت 8:19 | |
تنظیماتی برای اجرای بهتر بازی ها در ویندوز

بازی! جزء جدایی ناپذیر و شیرین دنیای دیجیتال! هر روز شرکتهای بازی سازی و گرافیکی سعی در بهبود موتورهای گرافیکی بازی های خودشان دارند ، در صورتی که کارت ها و سیستم های گرافیکی کاربران ثابت باقی میماند. با این حال ، پس از راه ارتقاء سخت افزاری ، راه های دیگری باقی نیز وجود دارد! شما میتوانید با استفاده از ترفندهایی با تغییرات در تنظیمات بازی ها و ویندوز ، اجرای این بازی ها را تا چندین برابر بهبود بخشید. هم اینک قصد داریم به معرفی این ترفندهای ایده آل بپردازیم.

ترفند های ویندوزی از نوع بازی!

برای بالا بردن توانایی کامپیوتر در اجرای بهتر بازیها به Control panel بروید و در آنجا بر روی System کلیک کنید و در این بخش سر برگ Advance را انتخاب کنید و بر روی دکمه Setting ابتدایی مربوط به بخش Performance کلیک کنید. در این بخش قسمت Adjust for best performance را انتخاب کنید.


در مرحله بعدی لازم است که قسمتی از فضای رم را خالی کنید تا این فضا برای اجرای بازیها به کار رود. برای این کار به Task Manager بروید و در سر برگ Process برنامه هایی را که فضای رم را بیهوده اشغال کرده اند را پاک کنید. برای این کار بر روی پروسس مورد نظر کلیک راست کنید و End Process را انتخاب کنید.


حتما برنامه هایی مثل آنتی ویروس و فایروال را ببندید . چون این برنامه ها فایلهای اجرایی بازی را چک می کنند و فضای زیادی را از رم اشغال می کنند . بقیه برنامه هایی که در هنگام بازی اجرای آنها ضروری نیست را هم متوقف کنید.


در مرحله بعد در منوی استارت بخش Run تایپ کنید msconfig . در پنجره ظاهر شده در سر برگ General گزینه Selective startup را انتخاب کنید و پایین آن تیک گزینه های


Process SYSTEM.INI FileWIN.INI File و Load Startup Items را بردارید. بعد در سر برگ Services گزینه Hide All Microsoft Services را انتخاب کنید و بعد Disable All را بزنید.


بعد از این کارها لازم است که فایلهای موجود در پوشه Temp را حذف کنید . برای این کار در منوی استارت و در بخش Run تایپ کنید %temp% . اینتر را بزنید. در این حالت پوشه ای ظاهر می شود تمام محتویات پوشه را حذف کنید.


اگر بازی را برای اولین بار اجرا می کنید و دچار مشکل شدید حتما ورژن DirectX که بر روی سیتم تان نصب شده است را چک کنید . و اگر قدیمی است حتما ورژن جدیدتر آن را نصب کنید. راه حل دیگر آپدیت کردن درایور کارت گرافیک است . برای این کار به وبسایت مربوط به شرکت سازنده بروید و در آنجا درایور جدید را دانلود کنید. این کار می تواند بسیار مفید باشد.




تنظیمات گرافیکی

در درون هر بازی بخشهای وجود دارند که به کاربر امکان انتخاب و دستکاری سطح گرافیکی بازی را می دهند . در این بخشها شما می توانید به فرض سطح گرافیک بازی را بالا یا پایین کنید . اگر گرافیک شما پایین است به این بخشها بروید و سطح گرافیک را بر روی متوسط (ترفندستان) و یا حتی پایین تنظیم کنید. در این جا بخشهای به نام Texture یا Details وجود دارد که مربوط به جزئیات موجود در محیط گرافیکی بازی است . پایین بردن این مقادیر می تواند سبب کم شدن این جزئیات و روانتر شدن بازی شود . البته بالطبع اینطوری کیفیت گرافیک بازی و محیط های آن پایین می رود.


در بخش تنظیمات گرافیکی بازی بخشهایی مانند Gamma و Contrast و Brightness هم وجود دارند که کم و زیاد کردن این مقادیر تاثیر چندانی در اجرای بازی ندارند و فقط روشنایی صفحه مانیتور با استفاده از این بخشها کم یا زیاد می شود.


بخش بسیار مهم دیگر بخش Anti-aliasing است . شما می توانید از درون خود بازی و یا از طریق تنظیمات مربوط به کارت گرافیک خود این بخش را تنظیم کنید.


یکی از کار های دیگری که می توان کرد این است که از برنامه های کاربردی مربوط به کارت گرافیکتان استفاده کنید. به فرض شرکت Ati برنامه ای به نام Hydravision را ارئه می کند که به شما اجازه دسترسی به تنظیمات بیشتر گرافیکی را می دهد. و یا برنامه Detonator که برای اجرای بهتر بازیها برای کارتهای گرافیکی مدل Geforce ارئه شده است.



تنظیمات DirectX

برای تغییر دادن تنظیمات DirectX در منوی استارت و در بخش Run تایپ کنید : dxdiag و کلید اینتر را بزنید. در این حالت پنجره ای باز می شود که مربوط به تنظیمات گرافیکی و صوتی دایرکت ایکس است. در سر برگ Display و در بخش Directx Features سه بخش به نامهای Direct Draw Direct3D و AGP Textures وجود دارند این سه بخش را فعال (Enable ) کنید. اگر در جلوی هر یک از این سه بخش Not Avialable نوشته شده باشد به معنی این است که کارت گرافیک شما قابلیت مورد نظر را ندارد.



نرم افزارها

یکی از نرم افزار هایی که می تواند به شما در ارتقای کارایی دستگاه در اجرای بازی کمک کند برنامه 3D Analyze است . البته باید نحوه تنظیم و کار با آن را بدانید.


همچنین 3D MARK 2006 یک برنامه عالی و تایید شده برای تست قدرت کامپیوتر شما برای اجرای بازی های کامپیوتری است همینطور اگر قطعه ای از سیستم شما معیوب بوده و یا ضعیف عمل کند این موضوع توسط نرم افزار یاد شده به اطلاع شما می رسد و می توانید نسبت به تعویض یا ارتقاء آن اقدام نمایید.


دانلود نسخه رایگان 3D Mark 2006

تنظیماتی برای اجرای بهتر بازی ها در ویندوز سطح ترفند: متوسط
[+] نوشته شده توسط عزیز در پنج شنبه 28 بهمن 1389برچسب:, در ساعت 19:13 | |
ترفندهایی فوق العاده برای خرید کامپیوتر و لوازم جانبی

قصد داریم تا ترفندها و راه های مختلفی را برای خرید کامپیوتر و لوازم جانبی آن به شما معرفی کنیم که بیشتر جنبه یک راهنما را برای شما خواهند داشت. مطمئن باشید با مطالعه این راهنما با خیال راحت میتوانید یک سیستم ایده آل را برای خود خریداری کنید.
 

CPU

برای CPUها دو انتخاب اساسی بین سرعت و قیمت وجود دارد. مارک اینتل دارای کارایی خوبی است. اما در برابر آن AMD انتخاب خوبی است برای کسانی که بودجه کمتری دارند. اما همیشه جنسی را که از حد معمول بازار گرانتر است نخرید، زیرا نسبت کارایی به قیمت مقدار زیادی افت می کند به عبارت دیگر به همان اندازه که که پول بیشتری می دهید قدرت CPU خریداری شده بیشتر نیست. اما اینکه چگونه بفهمیم که خرید چه CPUای با چه سرعتی به صرفه است کافیست از چند فروشنده لیست قیمت بخواهید. متوجه خواهید شد که از یک سرعت خاص به بالا (ترفندستان) ناگهان قیمت به شدت بالا می رود (که البته این موقت است). پس پول خود را بیهوده تلف نکنید. فاکتور دیگری که برای CPU ها مهم است، حافظه پنهان یا Cache Memory آن است که هر چه این مقدار بیشتر باشد CPU زمان کمتری را صرف نقل انتقال بیهوده اطلاعات می کند و علت آن این است که این حافظه مستقیمأ روی CPU قرار دارد. البته توجه داشته باشید Cache بالا برای مصارف حرفه ای مانند ساخت انیمشن مورد استفاده قرار میگیرد، پس در این مورد هم به قیمت توجه داشته باشید زیرا ممکن است در مصارف روزمره اختلاف آن خیلی محسوس نباشد.



RAM

میزان رم برای کامپیوتر شما مهم است. برای کارکرد بهینه کامپیوتر باید به مقدار کافی رم داشته باشید. رم علاوه بر مقدار حافظه یک فاکتور مهم دیگر هم دارد و آن سرعت باس آن است که نشان می دهد اطلاعات با چه سرعتی می توانند به رم منتقل شود. نکته مهم دیگر این است که در هنگام خرید مادربرد به تعداد اسلاتهای رم (یا همان DIMM) آن توجه داشته باشید تا به تعداد کافی موجود باشد تا در آینده امکان ارتقا حافظه سیستم مهیا باشد. این موضوع مخصوصأ زمانی مورد استفاده قرار میگیرد که به علت گرانی موقت رم (بازار ناپایدار کامپیوتر) یا کمبود بودجه به طور موقت رم کمتری خریداری می کنید و می خواهید در آینده به مقدار کافی به رم سیستم خود اضافه کنید.



Hard Disk

دو فاکتور برای انتخاب یک هارد دیسک وجود دارد: میزان حافظه یا حجم که با واحد GB (گیگابایت) و نهایتأ TB (ترابایت) مقدار آن تعیین می شود، و سرعت که هر چه بیشتر باشد زمان کمتری برای خواندن و نوشتن روی هارد دیسک لازم است. اکثر هارد دیسک های امروزی بیشتر از مقدار بیشتر نیاز شما فضا در اختیارتان قرار می دهند. البته این بستگی به شما دارد که چه نوع اطلاعاتی را بخواهید روی هارد دیسک خود ذخیره کنید. مثلأ اگر تعداد زیادی فیلم روی هارد دیسک خود آرشیو کنید به فضای نسبتأ زیادی احتیاج دارید. ولی برای اکثر مصارف خانگی فضای هارد دیسک های موجود بازار که دارای قیمت مناسبی هم هستند بیش از نیاز فضا در اختیارتان قرار می دهد. یکی از عواملی که در کارایی هارد دیسک شما تاثیر دارد این است که به مقدار کافی حافظه Cache داشته باشد.



Optical Drives

بیشتر کامپیوتر های امروزی (ترفندستان) دارای رایتر یا DVD-ROM هستند. اگر قصد دیدن فیلم با کامپیوتر را ندارید، بهتر است از DVD در برابر رایتر CD صرف نظر کنید. برای سی دی رایتر سه سرعت ذکر می شود: سرعت Write (سرعت نوشتن اطلاعات)، سرعت Re-Write (که برای سی دی های با قابلیت چندین بار Write استفاده می شود) و سرعت خواندن اطلاعات. از درایوی استفاده کنید که حداقل 40X سرعت Write، 12X سرعت Re-Write و 40X سرعت خواندن اطلاعات و حداقل 2مگابایت Buffer داشته باشد.



VGA Card

کارتهای گرافیک تقریباً هر 6 ماه تغییر می کنند و نوع پیشرفته تر و جدیدتر آن وارد بازار می شود که قابلیتهای بیشتری برای بازی های کامپیوتری با گرافیک سطح بالا و قابلیتهای سه بعدی امروزی ساخته می شوند بنابراین انتخاب درست کار مشکلی است. این موضوع نیز به کارکرد شما در آینده بستگی خواهد داشت. کارتهای گرافیک ATI و GeForce کارتهای گرافیک همواره روی بورس هستند.



ترفندهایی فوق العاده برای خرید کامپیوتر و لوازم جانبی سطح ترفند: مبتدی
[+] نوشته شده توسط عزیز در پنج شنبه 28 بهمن 1389برچسب:, در ساعت 18:58 | |
تغییر پسورد ویندوز XP بدون دانستن پسورد قبلی

همون طور که میدانید برای تغییر پسورد در ویندوز XP، بایستی پسورد قبلی را تایپ کرده و سپس پسورد جدید را جایگزین نمایید. شما می توانید با استفاد از این ترفند بدون نیاز به دانستن پسورد قبلی، پسورد جدیدی را بر روی حساب کاربری خود در ویندوز XP قرار دهید. البته به شرطی که در حساب کاربری خود حضور داشته باشید.
 

بدین منظور:


از منوی Start بر روی Run کلیک نمایید.


عبارت control userpasswords2 را وارد کرده و Enter بزنید.


حال (ترفندستان) لیست یوزرهای موجود را خواهید دید.


بر روی نام کاربری مذبور کلیک کرده و سپس Reset Password را انتخاب کنید.


اکنون پسورد جدید را در دو قسمت وارد کرده و Enter بزنید تا پسورد جدید برای کاربر تعریف گردد.



تغییر پسورد ویندوز XP بدون دانستن پسورد قبلی سطح ترفند: متوسط
[+] نوشته شده توسط عزیز در پنج شنبه 28 بهمن 1389برچسب:, در ساعت 18:24 | |
بازیابی پسورد هک شده یا فراموش شده در یاهو

یکی از مشکلاتی که تقریبأ گریبانگیر تمامی کاربران اینترنت است هک شدن ID آنها توسط هکر هاست. این مشکل بیشتر به دلیل عدم آشنایی کاربران مبتدی با مسائل امنیتی پیش میاید و هکرها از این موضوع سوء استفاده میکنند. اما پس از هک شدن ID یاهو چه باید کرد؟! جالب است بدانید فقط یک راه منطقی برای اینکار وجود دارد! که هم اکنون به توضیح آن خواهیم پرداخت. در صورتی که پسورد ID خود را نیز فراموش کرده اید این ترفند چاره شما خواهد بود.

هنگامی که ID کاربر هک میشود ، پس گرفتن ID بسیار ساده است ، به شرطیکه شما به هنگام ثبت این ID دقت کافی به خرج داده باشید!


به هنگام ثبت ID و ایمیل ، در فرم ثبت نام از شما درخواست ثبت سه گزینه میشود: تاریخ تولد ، کشور و کدپستی.


اگر این اطلاعات ورودی را به یاد داشته باشید کافی است به آدرس

https://edit.yahoo.com/forgot

مراجعه کنید.


سپس در فیلد اول آیدی خودتان که پسورد آن هک شده یا فراموش کرده اید را وارد نمایید.


در فیلد بعدی نیز کد امنیتی داخل عکس را وارد کرده و Next بزنید.


در صفحه بعدی نیز اطلاعات خود را به ترتیب تاریخ تولد ، کشور و کدپستی وارد کنید و Next بزنید.


اگر از کاربران اخیر یاهو باشید به جای سوال فوق ، پاسخ سوال امنیتی که هنگام ثبت نام انتخاب کرده بودید را بایستی وارد کنید.


اگر اطلاعاتتان قابل تأیید باشد امکان تعریف پسورد جدید برایتان میسر خواهد شد.



بازیابی پسورد هک شده یا فراموش شده در یاهو سطح ترفند: مبتدی
[+] نوشته شده توسط عزیز در پنج شنبه 28 بهمن 1389برچسب:, در ساعت 18:22 | |
جاسازی یک صفحه Excel در درون PowerPoint یا Word در آفیس 2007

حتماً شما نیز با سه برنامه کلیدی و مهم مجموعه نرم افزاری آفیس یعنی PowerPoint ،Excel و Word آشنایی دارید. این سه برنامه هر کدام کاربردهای گوناگونی دارند و به نوعی سه نرم افزار جدا از هم با اهداف مختلف را تشکیل داده اند. اما آیا تاکنون به این موضوع فکر کرده اید که میتوان کاربردهای این نرم افزارها را تا حدودی با یکدیگر ترکیب نمود؟ به عنوان مثال در پروژه های پاورپوینت برای بهینه سازی کار از جداول و گراف های ساخته شده در اکسل استفاده کرد. در این ترفند قصد داریم به معرفی نحوه جاسازی یک صفحه و همچنین یک صفحه از پیش ساخته شده توسط Excel در درون PowerPoint یا Word در نسخه آفیس 2007 بپردازیم.

ابتدا بایستی به این نکته توجه کنیم که جهت وارد نمودن جداول Excel به PowerPoint یا Word از دو روش میتوانیم استفاده کنیم. راه اول وارد نمودن یک صفحه خالی به PowerPoint یا Word و سپس ویرایش آن در محیط این دو برنامه است. و راه دیگر ساخت جداول در خود نرم افزار اکسل و سپس جاسازی آن در این دو نرم افزار.



جهت جاسازی یک صفحه خالی و ویرایش آن:


PowerPoint 2007 یا Word 2007 خود را اجرا نمایید.


به تب Insert رفته (ترفندستان) و بر روی Object کلیک کنید.


در پنجره باز شده، در لیست موجود گزینه Microsoft Office Excel Worksheet را یافته و آن را انتخاب کنید و OK را بزنید.


خواهید دید که یک فایل جدید اکسل در همان محیط برنامه باز شده و شما میتوانید توسط ابزارهای موجود آن را ویرایش کنید.


این روش جهت جاسازی سریع یک فایل Excel در محیط Word و PowerPoint کاربرد دارد.



اما جهت جاسازی یک فایل از پیش ساخته شده توسط اکسل:


PowerPoint 2007 یا Word 2007 خود را اجرا نمایید.


مجددأ تب Insert رفته و بر روی Object کلیک کنید.


این بار از منوی کناری گزینه Create from file را (ترفندستان) انتخاب نمایید.


حال بر روی Browse کلیک نموده و فایل اکسل خود را از روی هارد انتخاب کنید.


با فشردن دکمه OK فایل درون برنامه جاسازی میشود.



پس از وارد شدن صفحه اکسل نیز به سادگی توسط نوار ابزارهای موجود میتوانید تغییرات لازم در محیط PowerPoint یا Word را صورت دهید.



جاسازی یک صفحه Excel در درون PowerPoint یا Word در آفیس
2007 سطح ترفند: متوسط
[+] نوشته شده توسط عزیز در پنج شنبه 28 بهمن 1389برچسب:, در ساعت 13:31 | |
عبارات پرکاربرد خود را ساده تر در Word وارد کنید

ممکن است این مسئله برای شما نیز پیش آمده باشد که در نرم افزار Microsoft Word مشغول تایپ متنی باشید و در داخل این متن عبارت یا عباراتی وجود داشته باشد که ممکن است چندین و چند بار تکرار شده باشد. کافی است این عبارت اندکی بزرگ و پیچیده باشد تا کار شما مشکل تر شود. در این ترفند قصد داریم راهی بسیار کاربردی را به شما معرفی کنیم که با استفاده از آن میتوانید هنگام تایپ یک متن در Word کلمات مورد نظر را طوری تعیین کنید که دیگر نیازی به تایپ مجدد هر یک نداشته باشید. در صورتی که با Word زیاد سر و کار دارید این ترفند را به شما پیشنهاد میکنیم.
 

برای این کار:


نرم افزار Microsoft Word را اجرا نمایید.


از منوی Insert بر روی AutoText کلیک کنید.


در پنجره باز شده (ترفندستان) عبارت مورد نظر خود را وارد نمایید سپس دکمه Add را بزنید.


اکنون این کار را با تک تک عبارت مورد نظر انجام دهید و پس از پایان کار دکمه OK را انتخاب کنید.


حالا کافی است در یکی از صفحات باز Word ، کلمه مورد نظر خود را وارد نمایید تا پس از تایپ چند حرف آن در کادر زرد رنگ کلمه پیشنهادی را ببینید و با زدن دکمه Enter کلمه را کاملأ وارد Word نمایید.



در پایان دقت کنید:


این ترفند روی تمامی ورژنهای Microsoft Word عملی است.


برای وارد کردن عبارات از کلمات فارسی نیز میتوانید استفاده کنید.



عبارات پرکاربرد خود را ساده تر در Word وارد کنید سطح ترفند: مبتدی
[+] نوشته شده توسط عزیز در پنج شنبه 28 بهمن 1389برچسب:, در ساعت 13:28 | |
متداولترين اشتباهات امنیتی كاربران در هنگام کار با کامپیوتر


در این ترفند قصد داریم به معرفی متداول ترین اشتباهات کاربران در تمامی سطوح دانسته ها بپردازیم. بیشتر این اشتباهات به مسائل امنیتی مربوط میشود. نصب بی رویه نرم افزار خصوصأ نرم افزارهائی که از طریق اینترنت دریافت می گردد ، کلیک بر روی دکمه OK در یک جعبه محاوره ای که ممکن است باعث تغییر تنظیمات یک برنامه و در نهایت رفتار یک کامپیوتر و حتی در برخی موارد از کارافتادن سیستم گردد ،‌ نمونه هائی اندک در این زمینه می باشند. پیشنهاد میکنیم این ترفند را حتما با دقت مطالعه بفرمایید چرا که ممکن است شما نیز این اشتباهات را مرتکب شوید و خودتان بی خبر باشید!
 

اتصال کامپیوتر به برق بدون استفاده از یک سیستم حفاظتی به منظور کنترل نوسانات جریان برق:

عدم رعایت این موضوع می تواند باعث صدمه فیزیکی به کامپیوتر و از بین رفتن داده موجود بر روی آن گردد. برخی از کاربران این تصور را دارند که صرفاً پس از بروز یک شوک الکتریکی قوی احتمال بروز مشکل برای سیستم وجود خواهد داشت. ضمن رد این برداشت، می بایست به این نکته اشاره گردد که هر چیزی که بتواند در سیگنال های الکتریکی وقفه ای را ایجاد و جریان برق را مجددا از ابتدا آغاز نماید، می تواند باعث سوزاندن قطعات کامپیوتر گردد. استفاده از برخی وسایل برقی، خصوصا دستگاه هائی‌ نظیر سشوار و هیتر که به ولتاژ بالائی نیاز دارند، می تواند باعث ایجاد نوسانات شدید گردد. پس از قطع جریان برق و اتصال مجدد آن نیز ممکن است تا رسیدن به یک سطح ولتاژ مطلوب، زمانی بطول انجامد (هر چند اندک) و در همین فاصله ممکن است مشکلات خاصی برای برخی از دستگاه ها ایجاد گردد.


برای حفاظت سسیستم در مقابل خرابی ناشی از نوسانات شدید جریان برق، می بایست از یک محافظ مناسب استفاده نمود. استفاده از UPS (برگرفته از Uninterruptible Power Supply) در بسیاری از موارد نسبت به دستگاه های محافظ ترجیح داده شود،‌ چراکه این نوع دستگاه ها دارای امکانات مناسبی می باشند که می توان علیرغم قطع جریان برق همچنان از کامپیوتر استفاده و در صورت لزوم سیستم را بطور موفقیت آمیز خاموش نمود.



استفاده از اینترنت بدون فایروال:

تعداد زیادی از کاربران (خصوصا کاربرانی که از طریق منزل به اینترنت متصل می شوند)، کامپیوتر خود را به مودم متصل و بلافاصله از اینترنت استفاده می نمایند، بدون این که نسبت به این موضوع آگاهی داشته باشند که خود را در معرض چه تهدیداتی قرار داده اند. هر کامپیوتر متصل به اینترنت می بایست با بکارگیری فایروال، حفاظت گردد. فایروال، می تواند بخشی درون مودم/روتر و یا یک دستگاه جداگانه باشد که بین مودم/روتر و کامپیوتر قرار می گیرد و یا یک نرم افزار خاص باشد که بر روی کامپیوتر نصب می گردد (نظیر فایروال ارائه شده به همراه ویندوز XP). نصب یک فایروال به تنهایی کافی نبوده و می بایست پیکربندی آن را با رعایت مسائل امنیتی انجام داد.



قصور در اجرا و یا بهنگام سازی نرم افزارهای آنتی ویروس و آنتی Spyware:

بدون شک، برنامه های آنتی ویروس دارای یک نقش اساسی به منظور ایمن سازی یک کامپیوتر می باشند. به دنبال نصب اینگونه نرم افزارها ممکن است کاربران با مشکلات خاصی در خصوص اجرای برخی برنامه های کامپیوتری مواجه و یا به منظور نگهداری و بهنگام سازی آنان هزینه های خاصی را متقبل شوند، ولی مسائل فوق نمی تواند دلایل قانع کننده و منطقی به منظور عدم نصب و بهنگام سازی یک نرم افزار آنتی ویروس بر روی سیستم باشد. برنامه های مخرب که نرم افزارهای آنتی ویروس آنان را به عنوان ویروس، تروجان و یا کرم ها تشخیص خواهند داد، علاوه بر این که ممکن است مشکلات خاصی را برای یک سیستم ایجاد نمایند، می تواند یک شبکه کامپیوتری را نیر با مشکلات عدیده ای مواجه نموده و حتی باعث از کارافتادن سرویس های شبکه گردند.


Spyware، نوع دیگری از تهدیدات فزاینده در عصر حاضر می باشند که بر روی کامپیوتر کاربران و بدون آگاهی آنان نصب و اقدام به جمع آوری اطلاعات و ارسال آنان به یک مکان دیگر می نمایند. برنامه های آنتی ویروس، اغلب قادر به تشخیص و برخورد مناسب با این نوع برنامه های مخرب نمی باشند، بنابراین می بایست از یک نرم افزار اختصاصی تشخیص Spyware استفاده گردد.



نصب و Uninstall برنامه های مختلف خصوصاً نسخه های Beta:

تعداد زیادی از کاربران کامپیوتر تمایل دارند که از آخرین فن آوری ها و نرم افزارهای موجود استفاده نمایند. این گروه از کاربران، همواره اقدام به نصب نسخه های جدید نرم افزارها بر روی سیستم خود می نمایند. نسخه های Beta معمولا رایگان می باشند و این فرصت را در اختیار کاربران علاقه مند قرار می دهند که قبل از ارائه نسخه نهائی که اکثر کاربران با آن کار خواهند کرد، با ویژگی ها و پتانسیل های آن آشنا شوند. همچنین، امروزه می توان نرم افزارهای Shareware و Freeware متعددی را در اینترنت یافت که کاربران علاقه مند و کنجکاو را ترغیب به دریافت و نصب آنان بر روی سیستم بدون توجه به مسائل امنیتی می نماید.


به موازات افزایش تعداد نرم افزارهای نصب شده و یا متعاقب آن Uninstall کردن آنها، احتمال بروز مشکلات متعددی برای کاربران وجود خواهد داشت. حتی در صورتی که نرم افزارهای اشاره شده قانونی باشند، با نصب و Uninstall آنها، ممکن است برای ریجستری مشکل ایجاد گردد چرا که تمامی برنامه های Uninstall قادر به حذف تمامی تنظمیات انجام شده در ریجستری نمی باشند. مشکل فوق، در نهایت کند شدن سیستم را به دنبال خواهد داشت.


پیشنهاد می گردد، صرفاً برنامه هائی را که ضرورت استفاده واقعی از آنان احساس و از عملکرد آنان اطمینان حاصل شده است را بر روی سیستم نصب نمود. همچنین، می بایست تعداد دفعات نصب و Uninstall نرم افزار را به حداقل مقدار ممکن رساند.



پرکردن فضای ذخیره سازی هارد دیسک و تقسیم آن به بخش های مختلف (Fragmentation):

یکی از نتایج نصب و Uninstall کردن برنامه ها و یا اضافه و حذف داده، Fragmentation دیسک است. علت بروز مشکل فوق به ماهیت و روش ذخیره اطلاعات برمی گردد. در یک دیسک جدید، از بخش های پیوسته و پشت سرهم (موسوم به کلاستر) در زمان ذخیره یک فایل استفاده می گردد. در صورتی که اقدام به حذف فایلی گردد که پنج کلاستر را اشغال کرده است و در ادامه فایل جدیدی را ایجاد نمائیم که به هشت کلاستر جهت ذخیره شدن نیاز داشته باشد، پنج کلاستر اولیه به آن اختصاص داده شده و سه کلاستر دیگر از بخش دیگری بر روی دیسک به آن اختصاص داده می شود. بدین ترتیب، اطلاعات موجود در فایل در دو مکان متفاوت ذخیره می گردند. در ادامه و به منظور دستیابی به فایل، هدهای هارد دیسک می بایست با قرار گرفتن در مکان های مختلف اقدام به بازیابی اطلاعات یک فایل نمایند. بدین ترتیب، سرعت دستیابی به فایل کاهش و در صورتی که فایل اشاره شده مربوط به یک برنامه باشد، سرعت آن برنامه نیز کاهش خواهد یافت.


برای استفاده از برنامه Disk Defragmenter در ویندوز می توان از مسیر Programs > Accessories > System Tools برنامه را فعال و یا از سایر برنامه های موجود استفاده نمود. برنامه های فوق با سازماندهی مجدد فایل ها، آنها را حتی المقدور در مکان های پشت سرهم قرار خواهند داد. بدین تریتب، سرعت دستیابی به اطلاعات ذخیره شده بر روی هارد دیسک افزایش خواهد یافت.



باز کردن تمامی ضمائم همراه نامه های الکترونیکی:

فایل های ضمیمه ارسالی همراه یک Email می تواند مشکلات امنیتی متعددی را برای کاربران ایجاد نماید. حذف اطلاعات موجود بر روی سیستم و یا ارسال ویروس برای افرادی که آدرس آنان در لیست تماس می باشد از جمله مشکلات فوق می باشد. متداولترین فایل های ضمیمه خطرناک، فایل هائی اجرائی (فایل هائی که توان اجرای کد را دارند) با انشعاب Exe. و یا Cmd. می باشند. فایل هائی که خود توان اجرای مستقیم را ندارند نظیر فایل های Doc. برنامه Word و یا فایل های Xls. برنامه اکسل، نیز می توانند (ترفندستان) حاوی کدهای مخرب باشند. اسکریپت ها (Vbscript ،Javascript و فلش) نیز مستقیما اجرا نمی شوند ولی می توانند توسط سایر برنامه ها اجرا شوند.


برخی از کاربران این تصور را دارند که فایل های متن با انشعاب Txt. و یا فایل های گرافیکی (Gif ،.Jpg ،.Bmp.) ایمن می باشند ولی همواره اینچنین نخواهد بود. انشعاب یک فایل می تواند جعل شود و مهاجمان از تنظیمات پیش فرض ویندوز که انشعاب فایل های متداول را نمایش نمی دهد، سوء استفاده نمایند. به عنوان نمونه، فایل File.Jpg.Exe که انشعاب واقعی آن مخفی است به صورت File.Jpg نمایش داده خواهد شد و کاربران فکر می کنند که فایل فوق یک فایل گرافیکی است ولی در واقع یک برنامه مخرب است.


کاربران کامپیوتر می بایست صرفا در مواردی که انتظار دریافت یک Email به همراه ضمیمه مورد نظر را از یک منبع تائید شده و در آن زمان خاص دارند، اقدام به بازنمودن فایل های ضمیمه نمایند. حتی در صورتی که یک نامه الکترونیکی به همراه فایل ضمیمه ای را دریافت می نمائید که نسبت به هویت ارسال کننده آن هیچگونه تردیدی وجود ندارد، این احتمال وجود خواهد داشت که آدرس فوق توسط مهاجمان جعل و یا توسط کامپیوتری آلوده به ویروس و بدون اطلاع صاحب آن ارسال شده باشد.



کلیک بر روی هر چیز:

باز نمودن فایل های ضمیمه تنها نوع کلیک بر روی موس نمی باشد که می تواند مشکلات امنیتی متعددی را برای کاربران ایجاد نماید. کلیک بر روی لینک موجود در یک نامه الکترونیکی و یا صفحه وب نیز می تواند کاربران را به سمت یک وب سایت مخرب هدایت نماید. در این نوع سایت ها، احتمال انجام هرگونه عملیات مخربی وجود خواهد داشت. پاک کردن هارد دیسک، نصب یک Backdoor که به مهاجمان این امکان را خواهد داد تا کنترل یک سیستم را بدست بگیرند، نمونه هائی در این زمینه می باشد.


کلیک بر روی لینک های نامناسب، می تواند کاربران را به سمت یک وب سایت نامناسب نظیر سایت های پرونوگرافی، موزیک ها و یا نرم افزارهای سرقت شده و سایر محتویاتی که ممکن است برای کاربران مشکلاتی را به دنبال داشته باشد، هدایت نماید. قبل از کلیک بر روی یک لینک، می بایست نسبت به عواقب آن فکر کرد و هرگز جذب پیام های اغواکننده نگردید.



اشتراک فایل ها و اطلاعات:

شاید به اشتراک گذاشتن برخی چیزها در زندگی روزمره امری مطلوب باشد (نظیر اشتراک دانش) ولی در زمان حضور در یک شبکه با کاربران گمنام و بیشمار، اشتراک فایل ها و... می تواند تهدیدات امنیتی خاص خود را برای کاربران به دنبال داشته باشد. در صورتی که امکان اشتراک فایل و چاپگر فعال است، سایر کاربران می توانند از راه دور به سیستم متصل و به داده موجود بر روی آن دستیابی داشته باشند. حتی المقدور می بایست گزینه File And Printer Sharing غیرفعال گردد و در صورتی که لازم است برخی فولدرها به اشتراک گذاشته شوند، می بایست از آنان در دو سطح متفاوت حفاظت نمود: مجوزهای Share-Level و مجوزهای File-Level (مجوزهای مبتنی بر Ntfs). در چنین مواردی می بایست از استحکام رمزهای عبور در نظر گرفته شده برای Local Account و Local Administrator نیز اطمینان حاصل نمود.



انتخاب رمزهای عبور ضعیف:

انتخاب رمزهای عبور ضعیف می تواند کاربران را در معرض تهدیدات امنیتی متعددی قرار دهد. حتی اگر کاربران وابسته به شبکه ای نمی باشند که مدیریت شبکه از آنان می خواهد که از رمزهای عبور قوی استفاده و بطور مستمر آنها را تغییر دهند، می بایست از رمزهای عبور قوی استفاده گردد. از رمزهای عبوری که امکان حدس آنها به سادگی وجود دارد نظیر تاریخ تولد، نام فرد مورد علاقه، شماره شناسنامه و... نمی بایست استفاده گردد. تشخیص رمزهای عبور طولانی برای مهاجمان بمراتب مشکل تر است. بنابراین، پیشنهاد می گردد که از رمزهای عبوری با حداقل هشت حرف استفاده گردد (چهارده حرف مناسب تر است). در برخی موارد مهاجمان به منظور تشخیص رمز عبور کاربران از روش هائی موسوم به حملات دیکشنری استفاده می نمایند. بنابراین، نمی بایست رمز عبور خود را از کلماتی انتخاب نمود که مشابه آن در دیکشنری موجود باشد. رمز عبوری را انتخاب ننمائید که به دلیل مشکل بودن بخاطر سپردن آن مجبور به نوشتن آن در یک مکان دیگر شد، چراکه این احتمال وجود خواهد داشت که مهاجمان نیز به آن دستیابی پیدا نمایند. برای ایجاد یک رمز عبور، می توان یک عبارت خاص را در نظر گرفت و از حروف اول هر یک از کلمات آن استفاده نمود.



عدم توجه به ایجاد یک استراتژی خاص برای Backup:

حتی اگر شما تمامی موارد اشاره شده را رعایت نمائید، همچنان این احتمال وجود خواهد داشت که مهاجمان به سیستم شما دستیابی و داده موجود بر روی آن را حذف و یا حتی تمامی اطلاعات موجود بر روی هارددیسک را پاک کنند. بنابراین، لازم است که همواره از اطلاعات مهم موجود Backup گرفته شود و از یک برنامه زمانبندی خاص در این رابطه استفاده گردد.


اکثر کاربران نسبت به گرفتن Backup و مزایای آن آگاهی کامل دارند ولی تعداد زیادی از آنان هرگز این کار را انجام نمی دهند. برخی دیگر اولین Backup را می گیرند ولی آن را به صورت مستمر و سازمان یافته ادامه نمی دهند.


با استفاده از برنامه های موجود در ویندوز نظیر NTBackup و یا سایر نرم افزارها، می توان زمانبندی Backup را بگونه ای انجام داد که این فرآیند بطور اتوماتیک انجام شود. داده Backup را می بایست در یک سرویس دهنده دیگر شبکه و یا درایو Removable و در مکانی متمایز از کامپیوتر فعلی نگهداری نمود.


بخاطر داشته باشید که داده مهمترین چیز برروی یک کامپیوتر است. سیستم عامل و سایر برنامه ها را می توان مجددا نصب نمود ولی بازیابی داده اولیه مشکل و در بسیاری از موارد نیز غیرممکن است.



متداولترین اشتباهات امنیتی کاربران در هنگام کار با کامپیوتر سطح ترفند: پیشرفته
[+] نوشته شده توسط عزیز در پنج شنبه 28 بهمن 1389برچسب:, در ساعت 6:47 | |
بررسی علل کاهش سرعت کامپیوتر و راه های رفع آن

شاید تاکنون برای شما این سوال مطرح شده باشد که علت افت ناگهانی سرعت کامپیوتر و کند کار کردن آن چیست و برای بهبود و یا افزایش سرعت آن می بایست چه اقدام و یا اقداماتی را انجام داد؟ پاسخ به سوال فوق متغیر بوده و ممکن است دلایل متعددی در این رابطه وجود داشته باشد. در برخی موارد ممکن است با رعایت برخی نکات ساده در خصوص نحوه نگهداری سیستم مشکل برطرف گردد و در موارد دیگر ممکن است مجبور به ارتقا سیستم و یا تعویض قطعات مسئله دار گردیم. در این ترفند قصد داریم به برخی نکات اولیه به منظور بهبود کارآئی سیستم اشاره کنیم.
 

اجرای دقیق Scan Disk:

وجود اشکال در فایل های ذخیره شده بر روی هارد دیسک ممکن است کاهش کارآئی سیستم و بروز اشکالات فیزیکی هارد دیسک را بدنبال داشته باشد. با اجرای برنامه Scan disk می توان تعداد زیادی از خطاهای موجود بر روی هارد دیسک را برطرف نمود. برنامه فوق بررسی لازم در خصوص وجود اشکالات فیزیکی بر روی هارد دیسک را نیز انجام خواهد داد. بخاطر داشته باشید که با توجه به ظرفیت هارد دیسک نصب شده بر روی کامپیوتر، فرآیند بررسی وضعیت هارد دیسک می تواند مدت زمان زیادی بطول انجامد و نمی بایست در این فاصله عملیات خاصی را انجام داد.



حذف فایل های موقت موجود بر روی هارد دیسک:

فایل های موقت به آندسته از فایل ها اطلاق می گردد که معمولاً پس از نصب یک برنامه همچنان بر روی هارد دیسک باقی می مانند و می توان بدون نگرانی اقدام به حذف آنان نمود .



حذف اطلاعات موجود در Cache برنامه مرورگر:

فایل های Cache شده، به آندسته از فایل هائی اطلاق می گردد که در زمان استفاده از اینترنت بر روی سیستم شما باقی مانده و اغلب شامل تصاویری می باشند که به منظور نمایش صحیح صفحات وب، برنامه مرورگر مجبور به دریافت آنان از اینترنت شده است.



Defrag نمودن فایل های موجود بر روی هارد دیسک:

Defrag، سازماندهی فایل های موجود بر روی هارد دیسک را (ترفندستان) بگونه ای انجام خواهد داد که امکان بازیابی آنان با سرعت بیشتری میسر می گردد.



اجرای یک برنامه ویروس یاب:

اغلب ویروس های کامپیوتری درصد بالائی از منابع سیستم را استفاده می نمایند. همین موضوع می تواند کاهش کارآئی سیستم را بدنبال داشته باشد. برخی از ویروس ها حتی می توانند باعث از کارافتادن کامل سیستم گردند. به منظور برخورد موثر با ویروس های موجود همواره سعی نمائید که از یک برنامه آنتی ویروس بهنگام شده استفاده کرده و عملیات پویش به منظور یافتن ویروس را در فواصل زمانی خاصی تکرار نمائید.



بررسی سیستم به منظور وجود Spyware:

تعداد زیادی از وب سایـت ها بدون آگاهی شما اقدام به نصب Spyware بر روی سیستم شما می نمایند. یک spyware می تواند صرفاً در حد و اندازه یک کوکی ساده باشد که وب سایت های ملاقات شده توسط شما را در خود ثبت می نماید و یا برنامه هائی باشند که امکان دستیابی سایر افراد به کامپیوتر شما را فراهم می نمایند. در این رابطه می توان از برنامه های متعدد Anti Spyware به منظور پویش و برخورد با این نوع برنامه ها استفاده نمود.



غیرفعال نمودن برنامه های نصب شده غیرضروری:

یکی دیگر از دلایلی که می تواند کاهش سرعت کامپیوتر را بدنبال داشته باشد، تعداد و تنوع برنامه هائی است که در زمان راه اندازی سیستم اجراء می گردند. در ویندوز XP می توان با استفاده از برنامه کاربردی MsConfig برنامه هائی را که در زمان راه انداری سیستم فعال می گردند مشاهده و در رابطه با آنان تعیین تکلیف نمود. با استفاده از برنامه MsConfig صرفاً می توان لیست برنامه هائی را که در زمان راه اندازی سیستم اجراء می گردند مشاهده نمود و نمی توان از این طریق آنان را حذف نمود. پیشنهاد می گردد که حتی المقدور از نصب برنامه های غیر ضروری بر روی کامپیوتر اجتناب گردد، چراکه هر برنامه پس از نصب درصدی از منابع سیستم را استفاده خواهد کرد و بدیهی است که در اینچنین مواردی می بایست در انتظار کاهش کارآئی سیستم بود. بخاطر داشته باشید که برای حذف یک برنامه از روی کامپیوتر از برنامه هائی موسوم به Uninstall می بایست استفاده گردد. حذف فولدرهای حاوی برنامه به تنهائی در این رابطه کافی نبوده و اطلاعات مربوط به آنان همچنان در ریجستری باقی خواهد ماند .



پاک کردن ریجستری:

ریجستری تنظیمات و اطلاعات مورد نیاز ویندوز و سایر برنامه های نصب شده را در خود نگهداری می نماید. به موازات افزایش فرآیندهای نصب و یا Uninstall ممکن است اطلاعات غیرضروری متعددی در ریجستری باقی بماند. در چنین مواردی می توان برای حذف اطلاعات غیرضروری موجود در ریجستری از برنامه های کاربردی متعددی استفاده نمود.



ایجاد یک فایل Swap با ظرفیت ثابت:

هر یک از نسخه های ویندوز تابع یک رویکرد خاص برای Paging و فایل Swap ذخیره شده بر روی هارد دیسک می باشند. پس از اشغال تمامی فضای حافظه اصلی از فایل Swap به منظور ذخیره اطلاعات استفاده خواهد شد. اندازه فایل فوق ثابت نبوده و می تواند با توجه به شرایط موجود تغییر نماید. پس از استفاده از تمامی فضای حافظه و ظرفیت اختصتاص یافته برای فایل Swap، ویندوز اقدام به افزایش ظرفیت آن می نماید. در صورت تحقق چنین شرایطی سرعت و کارآئی سیستم کاهش پیدا خواهد کرد. برای مشخص نمودن ظرفیت فایل Swap می توان از گزینه System موجود در Control Panel استفاده نمود (System > Advanced > Performance Settings > Advanced > Virtual memory ). مثلاً می توان حداقل و حداکثر ظرفیت فایل Swap را مشابه و معادل سیصد مگابایت در نظر گرفت.



به روز نمودن درایورهای سیستم:

پیشنهاد می گردد همواره درایورهای مربوط به کارت ویدئو و کنترل کننده IDE بهنگام شده و از جدیدترین درایورهای ارائه شده مرتبط با آنان استفاده گردد .



استفاده از حافظه RAM بیشتر و هارد درایوهائی با 7200 دور در دقیقه (RPM):

حافظه اصلی و هارد درایو دو قطعه اصلی در کامپیوتر می باشند که نسبت به پردازنده دارای سرعت بمراتب کمتری می باشند. افزایش حافظه RAM می تواند اثرات مثبتی را در ارتباط با سرعت اجرای برنامه های کامپیوتری بدنبال داشته باشد. سعی گردد از هارد درایوهائی استفاده گردد که RPM (دور در دقیقه) بالائی داشته باشند (نظیر 7200 دور در دقیقه).



تبدیل سیستم فایل:

در صورتی که بر روی سیستم شما ویندوز 95 نصب شده است، ویندوز از سیستم فایل FAT 16 استفاده می نماید. در صورت تبدیل سیستم فایل فوق به FAT 32، سرعت سیستم افزایش نخواهد یافت ولی حجم و تعداد فایل هائی را که می توان بر روی هارد دیسک ذخیره نمود، افزایش می یابد. در صورت استفاده از ویندوز XP و یا 2000، ارتقاء FAT16/32 به NTFS بهبود کارآئی و امنیت سیستم را بدنبال خواهد داشت. توجه داشته باشید که پس از تبدیل سیستم فایل، امکان برگشت به وضعیت قبلی وجود نخواهد داشت. نسخه های ویندوز 95، 98، SE و ME قادر به خواندن اطلاعات از سیستم فایل NTFS نمی باشند. بنابراین در صورتی که قصد استفاده از سیستم به صورت Dual-Booting (نصب بیش از یک سیستم عامل و انتخاب یکی از آنان در زمان راه اندازی سیستم) را داشته باشید و یا تمایل به اشتراک درایوهای موجود بین چندین سیستم عامل را دارید، بهتر است که از FAT32 استفاده نمائید.



در صورتی که تمامی موارد اشاره شده منجر به حل مشکل کاهش سرعت نگردد، می توان هارد دیسک را مجدداً فرمت و اقدام به نصب سیستم عامل و سایر نرم افزارهای دلخواه نمود و یا در صورت ضرورت سخت افزار سیستم را ارتقاء داد.



بررسی علل کاهش سرعت کامپیوتر و راه های رفع آن سطح ترفند: متوسط
[+] نوشته شده توسط عزیز در پنج شنبه 28 بهمن 1389برچسب:, در ساعت 6:45 | |
بررسی کامل تمامی دلایلی که باعث کاهش سرعت کامپیوتر میشوند

در ابتدا همه چیز به خوبی پیش می رود: سیستم به سرعت راه اندازی می شود ، برنامه ها با سرعتی قابل قبول اجراء می شوند و همه شواهد نشاندهنده یک انتخاب مناسب است. پس از گذشت مدت زمانی ، مشکلات شروع می شود: سرعت سیستم در زمان راه اندازی همچون گذشته نمی باشد ، برنامه ها با سرعتی قابل قبول اجراء نمی شوند و واژه "هنگ" جایگاهی خاص را در زندگی روزمره کاربران پیدا می کند. به دنبال بروز اینگونه مشکلات، سوالات متعددی برای کاربران مطرح می گردد: چرا سرعت سیستم کاهش پیدا کرده است ؟ چرا سیستم بدفعات با مشکل مواجه می شود و مجبور می شویم آن را Reset نمائیم و در نهایت این که آیا زمان ارتقاء کامپیوتر فرارسیده است؟ تائید این موضوع شاید ناگوارترین خبر! برای افرادی باشد که قرار است هزینه ارتقاء را پرداخت نمایند چراکه آنان به خوبی می دانند وارد معرکه ای می گردند که امکان خروج از آن به این آسانی وجود نخواهد داشت و هر از چند گاهی نیز تکرار خواهد شد. کاهش کارائی‌ یک کامپیوتر می تواند دلایل متعددی داشته باشد. در این ترفند سعی خواهیم کرد به برخی از مهمترین آنها اشاره نمائیم با این امید که بتوان برای حل مشکل و بهبود کارائی سیستم از روش هائی استفاده نمود که هزینه ریالی و زمانی کمتری را در برداشته باشد.
 

وجود Spyware و یا ویروس بر روی کامپیوتر

ویروس ها و Spyware، از جمله تهدیدات امنیتی مهم در دنیای کامپیوتر می باشند که می توانند بطرز کاملاً مشهودی کارآئی کامپیوتر را تحت تاثیر قرار داده و آن را کاهش دهند. اولین اقدام مناسب در این رابطه، بررسی سیستم با استفاده از نرم افزارهای آنتی ویروس و آنتی Spyware بهنگام شده است. با استفاده از برنامه های فوق می توان اینگونه کدهای مخرب را تشخیص و در ادامه آنها را حذف نمود. در صورتی که استفاده از برنامه های آنتی ویروس و آنتی Spyware موفقیت آمیز نباشد، می توان اقدامات تکمیلی زیر را انجام داد:


1. شناسائی و توقف پردازه های مشکوک در حال اجرا از طریق Windows Task Manager


2. شناسائی و غیرفعال کردن سرویس های مشکوک از طریق Management Console


3. شناسائی و غیرفعال کردن سرویس ها و آیتم هائی که در زمان راه اندازی سیستم از طریق System Configuration Utility اجرا می شوند


4. جستجو و حذف آیتم ها و سرویس های مشکوک که اطلاعات آنها در ریجستری درج شده است.


5. شناسائی و حذف فایل های مشکوک


6. نصب و استفاده از چندین نرم افزار تشخیص Spyware و سایر ابزارهای موجود به منظور حذف اینگونه برنامه های مخرب


در صورت عدم موفقیت آمیز بودن موارد اشاره شده، ویندوز را با Safe mode فعال و مجدداً عملیات فوق را تکرار نمائید.



حرارت و دمای پردازنده

پردازنده های جدید حرارت بسیار بالائی را تولید می نمایند و به همین دلیل است که تمامی آنها به نوع خاصی از عناصر خنک کننده نیاز دارند. ماشین هائی که از آنها برای بازی های کامپیوتری و یا سایر فعالیت های سنگین استفاده می گردد، می بایست از سیستم های خنک کننده بیشتری استفاده نمایند. در صورت افزایش حرارت پردازنده، سرعت سیستم کاهش و رفتار آن تصادفی می گردد. مادربردهای جدید قادر به مانیتورینگ حرارت پردازنده بوده و می توانند وضعیت آن را با استفاده از پتانسیل های موجود در BIOS گزارش می نمایند.


فن پردازنده ممکن است به دلایل متعددی با مشکل مواجه گردد:


1. عدم چرخش مناسب و یکنواخت فن به دلیل وجود گرد و خاک


2. بروز مشکل برای موتور فن


3. بروز مشکل برای یاطاق های فن


در برخی حالات با گوش دادن به صدای کامپیوتر می توان از وضعیت عملکرد فن پردازنده آگاه گردید. در صورت بروز مشکل برای فن (خصوصاً یاطاق های آن)، سروصدای سیستم غیرعادی و حتی ممکن است باعث ایجاد لرزش در کیس گردد. در بسیاری از موارد شاید نیازی به تعویض فن نباشد و بتوان با استفاده از هوای فشرده گرد و خاک آن را پاک و زمینه استفاده مجدد از آن را فراهم نمود (با در نظر گرفتن این واقعیت که عمرمفید فن کاهش یافته است). به منظور مانیتورینگ آخرین وضعیت فن و حرارت پردازنده، می توان از نرم افزارهای متعددی استفاده نمود.



استفاده از حافظه های نامناسب

حافظه اصلی یا همان RAM به دلایل متعددی می تواند باعث بروز مشکل در سیستم گردد:


1. پائین بودن سرعت RAM نسبت به سرعت بهنیه ماشین


2. وجود اشکالات جزئی در RAM که صرفاً در موارد خاص خود را نشان خواهد داد.


3. افزایش غیرقابل قبول حرارت RAM


در گذشته ای نه چندان دور، خرید حافظه جدید برای کامپیوتر کار ساده ای بود و صرفاً لازم بود خریداران نسبت به سرعـتی که مادربرد از آن حمایت می نماید و حداکثر حافظه قابل قبولی که می توان در یک اسلات مادربرد قرار داد، آگاهی داشته باشند. امروزه حافظه هائی با فناوری های متفاوت و سرعت های مختلف ارائه شده است. برخی مادربردها به منظور نیل به حداکثر توانمندی خود، نوع خاصی از حافظه را تجویز نموده و در مقابل سایر حافظه ها از خود مقاومت نشان می دهند. مثلاً یک مادربرد ممکن است از حافظه های ECC RAM حمایت نماید ولی همچنان قادر به استفاده از حافظه های non-ECC RAM باشد و یا ممکن است از حافظه های PC3200 DIMMs و PC2700 حمایت نماید.در چنین مواردی، تنظمیات BIOS می بایست تغییر داده شود. در صورت استفاده از حافظه ای که قادر به تامین حداکثر مشخصات سیستم نمی باشد، کارآئی سیستم کاهش خواهد یافت.


وجود اشکالات جزئی در تراشه های RAM می تواند ناپایداری و کاهش سرعت سیستم را به دنبال داشته باشد. برخی از تراشه های RAM به دلیل کیفیت پائین ممکن است سرعت سیستم را کاهش داده و یا باعث نمایش صفحه معروف Blue Screen موسوم به "صفحه مرگ" گردند.


در گذشته، کاربران نگران داغ شدن تراشه های RAM نبودند چراکه آنها حرارت بالائی را تولید نمی کردند. هم اینک این وضعیت تغییر یافته و از انواع جدیدی از حافظه های RAM خصوصاً SDRAM استفاده می گردد. در صورتی که تراشه های RAM نصب شده بر روی سیستم حرارت بالائی را تولید می نمایند، می بایست یک فن جداگانه برای خنک کردن حافظه خریداری گردد. در صورتی که مادربرد از فن حافظه حمایت نمی نماید، می توان یک کارت فن جداگانه را تهیه و آن را در یکی از اسلات های PCI نصب نمود.


برخی مادربردها به کاربران امکان استفاده از حافظه هائی با سرعت های متفاوت را می دهند ولی به صورت پیش فرض با حافظه ای که دارای پائین ترین سرعت است کار خواهند کرد.



ایجاد مشکل برای هارد دیسک

قبل از بروز مشکلات حاد و غیرقابل جبران برای هارد دیسک، می توان از علائم و نشانه های متعددی به منظور تشخیص و پیشگیری از بروز یک فاجعه استفاده نمود. این موضوع به نوع مشکل ایجاد شده (مکانیکی، الکترونیکی، منطقی) بستگی خواهد داشت.


از علائم اولیه زیر می توان به منظور تشخیص مشکل یک هارد دیسک استفاده نمود:


1. کند بودن سرعت دستیابی بر روی درایو آسیب دیده


2. مشاهده تعداد قابل توجهی از سکتورهای بد در زمان استفاده از برنامه هائی نظیر scandisk و chkdsk


.3 مشاهده بدون دلیل Blue Screen


.4 بروز اشکال در راه اندازی سیستم بطور متناوب


تشخیص یک هارد دیسک معیوب به مهارت خاص‍ی نیاز ندارد و می توان با گوش دادن به کامپیوتر و شنیدن صدای هارد دیسک تا حدود زیادی نسبت به سالم بودن وضعیت آن آگاهی یافت. در صورت بروز مشکل برای هارد دیسک، صدای آن غیرعادی و فرآیند نوشتن بر روی هارد دیسک طولانی تر می گردد، چراکه زمان زیادی صرف یافتن سکتورهای سالم خواهد شد. وضعیت فوق در صورت استفاده از سیستم فایل های مطمئن تری نظیر NTFS مشهودتر خواهد بود و سایر سیستم فایل ها ممکن است صفحه blue screen را نمایش دهند.


پس از اطمینان از این موضوع که سرعت سیستم کاهش یافته است، می توان با توجه به نوع سیستم فایل نصب شده بر روی کامپیوتر از برنامه هائی نظیر scandisk و یا chkdsk استفاده نمود. در صورتی که در مکانی از هارد دیسک یک سکتور بد مشاهده گردید که قبلاً فاقد مشکل بوده است، این احتمال وجود دارد که عمر مفید هارد دیسک رو به اتمام است و می بایست پس از تهیه backup از اطلاعات مهم موجود بر روی سیستم، آن را تعویض نمود.


صدای هارد دیسک و عملکرد برنامه های scandisk و یا chkdsk بهترین علائم به منظور تشخیص بروز مشکل در یک درایو آسیب دیده ای می باشد که ممکن است در ادامه باعث از کارافتادن سیستم گردد. در صورت مدیریت یک سیستم از راه دور و یا عدم امکان خاموش نمودن سیستم به منظور بررسی مشکل، می توان از برنامه هائی که وضعیت هارد دیسک را مانیتور می نمایند، استفاده نمود (نظیر Executive Software's DiskAlert).



تنظیمات BIOS

یکی از عواملی که می تواند سهم عمده ای در کاهش کارآئی یک کامپیوتر داشته باشد و معمولاً مورد توجه جدی قرار نمی گیرد، تنظیمات BIOS است. اکثر کاربران تنظیمات BIOS را همانگونه که در شرکت تولید کننده انجام شده است، پذیرفته و آنها را با همان وضعیت استفاده می نمایند. عدم مطابقت تنظیمات BIOS با پیکربندی بهینه ماشین ، از جمله عوامل مهم در کاهش کارآئی یک کامپیوتر می باشد. اغلب کاربران، پس از بررسی‌ کارشناسی اقدام به تغییر تنظیمات BIOS می نمایند که قطعاً با تنظیمات انجام شده در کارخانه تولید کننده یکسان نخواهد بود.


به منظور آگاهی از تنظیمات بهینه BIOS با توجه به نوع مادربرد، یک بانک اطلاعاتی خاص وجود ندارد ولی با یک جستجوی ساده بر روی نام مادربرد و BIOS می توان به تنظمیات صحیح دست یافت. همچنین، با بهنگام سازی BIOS نصب شده بر روی مادربرد می توان وضعیت آن را بهبود بخشید. بدین منظور لازم است پس از مراجعه به سایت تولید کننده مادربرد و دریافت نرم افزار و دستورالعمل های مربوطه، اقدام به ارتقاء BIOS نمود.



سازگاری کنترل کننده و نوع دیسک

برخی از کاربران پس از مشاهده افت سرعت سیستم به امید بهبود وضعیت کامپیوتر خود اقدام به تغییر هارد دیسک می نمایند، ولی ممکن است در عمل چنین اتفاقی نیافتد و تلاش آنان تاثیر چندانی بر روی بهبود کارآئی سیستم نداشته باشد. این موضوع می تواند دلایل متعددی داشته باشد. عدم حمایت مادربرد از تمامی پتانسیل های هارد دیسک جدید، یکی از متداولترین دلایل در این زمینه می باشد. بدیهی است در چنین مواردی با هارد دیسک جدید همانند هارد دیسک های قدیمی برخورد خواهد شد. بنابراین لازم است در زمان نصب تجهیزات جدید سخت افزاری نظیر هارد دیسک، دفترچه راهنمای مادربرد به دقت مطالعه شود تا مشخص گردد که مادربرد از چه نوع اینترفیس IDE حمایت می نماید.


استفاده از کابل های نامطلوب و گاهاً فرسوده نیز می تواند یکی از دلایل عدم افزایش کارآئی هارد دیسک های جدید نصب شده بر روی یک سیستم باشد. در بسیاری از موارد ممکن است با تغییر کابل های درایو شاهد افزایش و یا بهبود کارآئی سیستم باشیم.


فناوری تولید هارد دیسک ها معمولاً در بازه های زمانی یک سال تا 18 ماه تغییر و بهبود پیدا می نماید و علاوه بر این که ظرفیت آنها بطرز قابل توجهی افزایش می یابد، سرعت و کارآئی آنها نیز افزایش چشمگیری پیدا می نماید. با استفاده از هارد دیسک های جدید، سرعت سیستم بطرز کاملاً ملموسی افزایش خواهد یافت. دیسک های سریال جدید SATA (برگرفته از Serial ATA)، بمراتب سریعتر از دیسک های موازی قدیمی از نوع ATA می باشند.



سرویس های ویندوز

تعداد زیادی از سرویس های ویندوز به صورت پیش فرض فعال می گردند که به برخی از آنها به منظور عملکرد صحیح سیستم نیاز نمی باشد. در اولین فرصت می بایست اینگونه سرویس ها بررسی و نسبت به غیرفعال کردن سرویس های غیرضروری اقدام گردد.


برای آشنائی با سرویس های در حال اجرا از روش های متعددی استفاده می گردد. استفاده از از Service Applet (دستیابی از طریق منوی Administrative Tools)، یکی از امکانات موجود در این رابطه است. با استفاده از برنامه فوق می توان اطلاعات مناسبی در خصوص نام سرویس، وضعیت آن و این که در زمان راه اندازی به چه صورت فعال و اجرا می گردد را مشاهده نمود. به منظور مشاهده جزئیات مربوط به یک سرویس می توان با کلیک (سمت راست) بر روی سرویس مورد نظر، صفحه Properties آن را فعال و جزئیات سرویس را مشاهده نمود.


برای توقف یک سرویس می توان از دکمه Stop استفاده نمود. در صورت عدم نیاز به اجرای یک سرویس می توان از طریق گزینه Startup type آن را غیرفعال نمود.در صورت عدم اطمینان از ضرورت اجرای یک سرویس در زمان راه اندازی، می توان وضعیت اجرای آن را در زمان راه اندازی از طریق گزینه Startup type به Manual تغییر داد. در صورتی که پس از راه اندازی سیستم به خدمات سرویس فوق نیاز باشد، می توان آن را به صورت دستی فعال نمود.


یکی دیگر از روش های تشخیص و مدیریت سرویس های در حال اجرا، استفاده از برنامه MsConfig است. برای اجرای برنامه فوق پس از فعال کردن جعبه محاوره ای Run، از دستور MsConfig استفاده می گردد. ستون essential ضروری بودن وجود سرویس را برای سیستم نشان می دهد. توجه داشته باشید که تعداد زیادی از سرویس ها به عنوان سرویس های ضروری در پنجره System Configuration Utility نشان داده نمی شوند.


Index Service یکی از سرویس هائی است که دارای نقشی غیرقابل انکار بر روی سرعت سیستم است. سرویس فوق محتوای هارد دیسک را به منظور جستجو و یافتن سریعتر فایل ها ایندکس می نماید. در مواردی که استفاده از فرآیند جستجو به منظور بازیابی اطلاعات یک امر حیاتی باشد (نظیر وجود وب سایت)، استفاده از سرویس فوق توجیه پذیر است و در غیر اینصورت پیشنهاد می گردد که به منظور بهبود کارآئی سیستم آن را غیرفعال نمود.



پردازه ها ی ناقص و یا دارای مشکل

تمامی پردازه های ناقص و یا دارای مشکل زمانی را از پردازنده خواهند گرفت که در بسیاری از موارد ممکن است زمان اندکی هم نباشد. درایورهائی که به درستی طراحی نشده و یا عناصر باقیمانده حاصل از یک نصب ناموفق بر روی سیستم دو نمونه متداول از اینگونه پردازه ها می باشند.برای مشاهده پردازه های در حال اجرا می توان از Windows Task Manager استفاده نمود. هر پردازه که درصد بسیار بالائی از زمان پردازنده را بدون هیچگونه دلیل منطقی به خود اختصاص داده باشد، احتمالاً از جمله پردازه هائی است که ناقص و یا دچار مشکل شده است. در صورت وجود اینچنین پردازه هائی می توان با کلیک (سمت راست) بر روی پردازه و انتخاب گزینه End Task به حیات آنها خاتمه داد.



تکه تکه شدن دیسک

به موازات اضافه کردن، حذف و یا اعمال تغییرات بر روی فایل های موجود بر روی یک دیسک، در چیدمان و ساختار سکتورهای اختصاص داده شده به یک فایل تغییراتی ایجاد می گردد و این احتمال وجود خواهد داشت که محتویات یک فایل در چندین سکتور غیرهمجوار ذخیره گردد. با استمرار وضعیت فوق که به "تکه تکه شدن فایل " موسوم است، فایل ها با وضعیتی نامطلوب بر روی دیسک نگهداری خواهند شد چراکه در زمان استفاده از یک فایل در مقابل بازیابی آن از طریق مجموعه ای از سکتور همجوار، می بایست اطلاعات مربوط به یک فایل از طریق سکتورهای متعددی که الزاماً در مجاورت فیزیکی هم نمی باشند، بازیابی گردد. پیامد این موضوع، کاهش سرعت ذخیره و بازیابی فایل ها بر روی رسانه ذخیره سازی خواهد بود. چراکه هدهای دیسک می بایست بدفعات برای ذخیره و بازیابی هر یک از بخش های یک فایل بر روی رسانه ذخیره سازی حرکت نمایند.


برخی از سیستم های عامل دارای امکانات مناسبی برای defrag کردن فضای ذخیره سازی می باشند. به عنوان نمونه در ویندوز xp می توان از برنامه defrag.exe استفاده نمود. یکی از مشکلاتی که ممکن است باعث عدم اجرای موفقیت آمیز فرآیند فوق گردد، عدم وجود ظرفیت خالی بر روی رسانه ذخیره سازی است. بدیهی است در چنین مواردی نمی توان انتظار انجام عملیات defrag موفقیت آمیزی را داشته باشیم. برای استفاده از برنامه defrag می بایست بین 20 تا 25 درصد از فضای رسانه ذخیره سازی خالی باشد تا برنامه های defrag بتوانند پس از بررسی وضعیت موجود، آن را بهینه نمایند. بنابراین در صورتی که ظرفیت یک رسانه ذخیره سازی تکمیل شده باشد و عملاً بر روی آن فضای خالی چندانی وجود نداشته باشد، می بایست برخی از فایل های موجود را حذف و یا به مکان دیگری منتقل نمود.



برنامه های Background

قطعاً تاکنون سیستم های متعددی را مشاهده نموده اید که دارای آیکون های متعددی در بخش system tray می باشند. هر آیکون نشاندهنده یک فرآیند در حال اجرا به صورت Foreground و یا background است.اکثر فرآیندها به صورت background اجرا می گردند و کاربران نسبت به این موضوع آگاهی ندارد چراکه برخی از برنامه ها به صورت اتوماتیک و در زمان راه اندازی سیستم اجرا می گردند.


برای آگاهی از اینگونه برنامه ها می توان فولدر Startup (دستیابی از طریق منوی Start) را بررسی نمود. تعداد زیادی از برنامه ها عناصر مورد نیاز خود را در این فولدر قرار می دهند تا به صورت background اجرا شوند. برخی از برنامه ها نظیر Microsoft Office FindFast بطرز قابل ملموسی باعث کاهش سرعت سیستم می گردند. پیشنهاد می گردد هر یک از آیتم های موجود در فولدر Startup بررسی و موارد غیرضروری حذف گردد.


توجه داشته باشید که تمامی برنامه هائی که در زمان راه اندازی سیستم اجرا می گردند صرفاً در فولدر Startup نمایش داده نخواهند شد. یکی دیگر از مکان هائی که با استفاده از آن می توان از وجود چنین برنامه هائی آگاهی یافت، بررسی کلید های ریجستری زیر می باشد:


HKEY_LOCAL_MACHINE/Software/Microsoft/Windows/CurrentVersion/Run

HKEY_LOCAL_MACHINE/Software/Microsoft/Windows/CurrentVersion/RunOnce

با اجرای برنامه msconfig.exe و مشاهده تب Startup می توان از وضعیت برنامه هائی که در زمان راه اندازی سیستم بطور اتوماتیک اجرا می شوند نیز آگاهی یافت.



مسائل مربوط به سیستم فایل

برخی از سیستم فایل ها دارای عملکردی قابل قبول تر در زمان کار با پارتیشن های بزرگ نسبت به سایر سیستم فایل ها می باشند. در ویندوز به منظور افزایش کارآئی سیستم توصیه شده است که از سیستم فایل NTFS استفاده گردد. کارآئی سیستم فایل، با اندازه و تعداد کلاستر موجود در یک دیسک ارتباط مستقیم دارد. در صورتی که از سیستم فایل NTFS در ارتباط با یک هارد 60 گیگابایتی که اندازه کلاستر آن 512 بایت در نظر گرفته شده است،‌استفاده شده باشد کارآئی آن کاهش پیدا خواهد کرد چراکه در چنین مواردی تعداد بسیار زیادی کلاستر بر روی دیسک ایجاد خواهد شد که سیستم فایل می بایست آنها را مدیریت نماید (اختصاص، آزادسازی، ردیابی، جستجو). مدیریت کلاسترهای موجود بر روی دیسک در صورت تکه تکه شدن فضای ذخیره سازی مشکلات مضاعفی را ایجاد می نماید.


به منظور حل مسائل فوق می توان از روش های متعددی استفاده نمود. استفاده از کلاسترهائی با ظرفیت بیشتر یک نمونه در این زمنیه است. بدین ترتیب، ذخیره و بازیابی یک فایل با سرعتی بیشتر انجام خواهد شد. با این که استفاده از کلاسترهائی با ظرفیت بالا، تعداد کلاسترهای موجود بر روی رسانه ذخیره سازی را کاهش خواهد داد ولی با توجه به ابن که معیار اختصاص فضاء به فایل ها بر اساس کلاستر می باشد،‌همواره این احتمال وجود خواهد داشت که درصد زیادی از فضای ذخیره سازی بلااستفاده باقی بماند، خصوصاً در مواردی که فایل هائ‍ی با ظرفیت اندک ایجاد شده باشد.


بررسی و تجدید نظر در برخی مقادیر ریجستری می تواند در کیفیت ارائه خدمات سیستم فایل تاثیر مستقیمی را به دنبال باشد.



پیکربندی و تنظیمات NtfsDisable8dot3NameCreation: اطلاعات مربوطه در کلید ریجستری زیر ذخیره شده است و زمانی که مقدار آن صفر در نظر گرفته شود، سیستم فایل از تولید اسامی فایل تابع قانون 3. 8 به منظور سازگاری با نسخه های پیشین، پیشگیری می نماید. در صورت عدم ضرورت استفاده از اسامی فایل قدیمی، می توان با پیشگیری از ایجاد آنها کارآئی سیستم فایل NTFS را بهبود بخشید.


HKEY_LOCAL_MACHINE/SYSTEM/CurrentControlSet/Control/Filesystem

پیکربندی و تنظیمات NtfsDisableLastAccess: اطلاعات مربوطه در کلید ریجستری زیر ذخیره شده است و زمانی که مقدار این ریجستری که یک REG_DWORD است، یک در نظر گرفته شود، سیستم فایل NTFS پس از مشاهده فایل ها و دایرکتوری ها، تاریخ و زمان آنها را بهنگام نخواهد کرد. در صورت باز کردن و اعمال تغییرات در یک فایل از سیاست فوق تبعیت نخواهد شد و زمان و تاریخ دستیابی به فایل بهنگام می گردد.


HKEY_LOCAL_MACHINE/SYSTEM/CurrentControlSet/Control/Filesystem

در صورتی که از سیستم فایل NTFS استفاده نمی گردد، می توان با انتقال فایل ها و یا فولدرها به خارج از فهرست ریشه، وضعیت سیستم را بهبود بخشید. کاربران معمولاً دایرکتورهای ریشه را به عنوان مکان پیش فرض برای ذخیره فایل ها در نظر می گیرند. حتی المقدور می بایست فایل ها و یا فولدرها را در مکانی غیر از فهرست ریشه ذخیره نمود. بدین ترتیب کارآئی سیستم بطرز محسوسی بهبود پیدا می نماید.



بررسی کامل تمامی دلایلی که باعث کاهش سرعت کامپیوتر میشوند سطح ترفند: متوسط
[+] نوشته شده توسط عزیز در پنج شنبه 23 بهمن 1389برچسب:, در ساعت 6:41 | |
لیست کامل تمامی دستورات قابل اجرا از طریق Run

در این ترفند قصد داریم به معرفی یک لیست واقعأ فوق العاده بپردازیم. با استفاده از دستورات موجود در این لیست که بیش از 110 دستور را شامل میشود شما میتوانید تنها از طریق Run ویندوز، و تایپ ساده دستور کوتاه بلافاصله برنامه مورد نظر را اجرا نمایید. این برنامه میتواند برنامه های معمولی ویندوز و حتی برنامه های متفرقه نصب شده باشد. در صورتی که بتوانید تعداد زیادی از این دستورات را به خاطر بسپارید و آنها را در کار روزانه خود هنگام کار با کامپیوتر به کار بگیرید، آنگاه شما را میتوان یک کاربر واقعأ حرفه ای و از همه مهمتر ترفندستانی نامید.

برای شروع کار کافی است از منوی Start وارد Run شوید. سپس هر یک از دستورات موجود در ستون "دستور" را تایپ نموده و سپس Enter بزنید تا بلافاصله برنامه مورد نظر اجرا گردد.



نام برنامه اجرایی دستور
Accessibility Controls access.cpl
Add Hardware Wizard hdwwiz.cpl
Add/Remove Programs appwiz.cpl
Administrative Tools control admintools
Automatic Updates wuaucpl.cpl
Bluetooth Transfer Wizard fsquirt
Calculator calc
Certificate Manager certmgr.msc
Character Map charmap
Check Disk Utility chkdsk
Clipboard Viewer clipbrd
Command Prompt cmd
Component Services dcomcnfg
Computer Management compmgmt.msc
Date and Time Properties timedate.cpl
DDE Shares ddeshare
Device Manager devmgmt.msc
Direct X Control Panel - If Installed directx.cpl
Direct X Troubleshooter dxdiag
Disk Cleanup Utility cleanmgr
Disk Defragment dfrg.msc
Disk Management diskmgmt.msc
Disk Partition Manager diskpart
Display Properties control desktop
Display Properties desk.cpl
Display Properties w/Appearance Tab Preselected control color
Dr. Watson System Troubleshooting Utility drwtsn32
Driver Verifier Utility verifier
Event Viewer eventvwr.msc
File Signature Verification Tool sigverif
Findfast findfast.cpl
Folders Properties control folders
Fonts control fonts
Fonts Folder fonts
Free Cell Card Game freecell
Game Controllers joy.cpl
Group Policy Editor - XP Pro gpedit.msc
Hearts Card Game mshearts
Iexpress Wizard iexpress
Indexing Service ciadv.msc
Internet Properties inetcpl.cpl
IP Configuration - Display Connection Configuration ipconfig /all
IP Configuration - Display DNS Cache Contents ipconfig /displaydns
IP Configuration - Delete DNS Cache Contents ipconfig /flushdns
IP Configuration - Release All Connections ipconfig /release
IP Configuration - Renew All Connections ipconfig /renew
IP Configuration - Refreshes DHCP & Re-Registers DNS ipconfig /registerdns
IP Configuration - Display DHCP Class ID ipconfig /showclassid
Java Control Panel - If Installed jpicpl32.cpl
Java Control Panel - If Installed javaws
Keyboard Properties control keyboard
Local Security Settings secpol.msc
Local Users and Groups lusrmgr.msc
Logs You Out Of Windows logoff
Microsoft Chat winchat
Minesweeper Game winmine
Mouse Properties control mouse
Mouse Properties main.cpl
Network Connections control netconnections
Network Connections ncpa.cpl
Network Setup Wizard netsetup.cpl
Notepad notepad
Nview Desktop Manager - If Installed nvtuicpl.cpl
Object Packager packager
ODBC Data Source Administrator odbccp32.cpl
On Screen Keyboard osk
Opens AC3 Filter - If Installed ac3filter.cpl
Password Properties password.cpl
Performance Monitor perfmon.msc
Performance Monitor perfmon
Phone and Modem Options telephon.cpl
Power Configuration powercfg.cpl
Printers and Faxes control printers
Printers Folder printers
Private Character Editor eudcedit
Quicktime - If Installed QuickTime.cpl
Regional Settings intl.cpl
Registry Editor regedit
Registry Editor regedit32
Remote Desktop mstsc
Removable Storage ntmsmgr.msc
Removable Storage Operator Requests ntmsoprq.msc
Resultant Set of Policy - XP Pro rsop.msc
Scanners and Cameras sticpl.cpl
Scheduled Tasks control schedtasks
Security Center wscui.cpl
Services services.msc
Shared Folders fsmgmt.msc
Shuts Down Windows shutdown
Sounds and Audio mmsys.cpl
Spider Solitare Card Game spider
SQL Client Configuration cliconfg
System Configuration Editor sysedit
System Configuration Utility msconfig
System File Checker Utility - Scan Immediately sfc /scannow
System File Checker Utility - Scan Once At Next Boot sfc /scanonce
System File Checker Utility - Scan On Every Boot sfc /scanboot
System File Checker Utility - Return to Default Setting sfc /revert
System File Checker Utility - Purge File Cache sfc /purgecache
System File Checker Utility - Set Cache Size to size x sfc /cachesize=x
System Properties sysdm.cpl
Task Manager taskmgr
Telnet Client telnet
User Account Management nusrmgr.cpl
Utility Manager utilman
Windows Firewall firewall.cpl
Windows Magnifier magnify
Windows Management Infrastructure wmimgmt.msc
Windows System Security Tool syskey
Windows Update Launches wupdmgr
Windows XP Tour Wizard tourstart
Wordpad write

'لیست سطح ترفند: متوسط
[+] نوشته شده توسط عزیز در پنج شنبه 28 بهمن 1389برچسب:, در ساعت 6:30 | |
غیرفعال کردن Security Center در ویندوز ویستا


ابزار Security Center که در ویندوز ویستا موجود است ، به منظور آگاهی دادن کاربر از تنظیمات امنیتی و نرم افزارهای امنیتی نصب شده بر روی ویندوز ، اعم از آنتی ویروسها و فایروال ها به کار میرود. اما ممکن است شما به هر دلیلی علاقه ای به نصب نرم افزارهای امنیتی بر روی سیستم به فرض برای کند شدن سرعت نداشته باشید. در این صورت پیغام های اخطار Security Center یک دم شما را آسوده نخواهد گذاشت. در این ترفند قصد داریم روش مخفی سازی این ابزار و خلاصی از دست آن را برای شما معرفی کنیم. لازم به ذکر است در صورتی که امنیت سیستم شما در اولویت نیست این ترفند را اجرا کنید.

برای این کار:



بر روی آیکون Security Center در تسکبار (علامت تعجب نارنجی) راست کلیک کنید و Open Security Center را انتخاب نمایید.


در پنجره Security Center در سمت چپ صفحه (ترفندستان) روی عبارت Change the way Security Center alerts me کلیک کنید.


خواهید دید که پنجره جدیدی باز میشود و از شما سوال Do you want to be notified of security issue را میپرسد ، در این پنجره گزینه سوم یعنی


Don't notify me and don't display the icon - not recommended را انتخاب نمایید.


هم اکنون کار تمام است و شما دیگر از این پس Security Center را مشاهده نخواهید کرد.



لازم به ذکر است این روش با اندکی تفاوت در ویندوز XP سرویس پک 2 و ویندوز 2003 امکان پذیر است.



غیرفعال کردن Security Center در ویندوز ویستا سطح ترفند: مبتدی
[+] نوشته شده توسط عزیز در پنج شنبه 28 بهمن 1389برچسب:, در ساعت 6:29 | |
بازیابی و افزودن گزینه Properties به منوی راست کلیک مرورگر Firefox 3.6

در صورتی که از نسخه 3.6 مرورگر فایرفاکس استفاده می‌کنید حتماً به یکی از مشکلات شایع در این نسخه برخورد کرده‌اید. در نسخه 3.6 این مرورگر، بر خلاف نسخه‌های پیشین هنگامی که بر روی لینک یا تصویری راست کلیک می‌کنید در منوی راست کلیک اثری از گزینه Properties به چشم نمی‌خورد. این گزینه شامل ریز اطلاعات لینک‌ها و تصاویر است و می‌تواند گاهی بسیار ضروری و کاربردی باشد. در این ترفند قصد داریم نحوه بازیابی این گزینه در منوی راست کلیک مرورگر فایرفاکس را برای شما بازگو کنیم.

بدین منظور:


شما تنها نیازمند یک افزونه مخصوص هستید. این افزونه Element Properties نام دارد (ترفندستان) و دقیقاً به همین منظور ساخته شده است و باعث اضافه شدن گزینه Properties به منوی راست کلیک Firefox در نسخه 3.6 می‌شود.


برای نصب این افزونه به لینک زیر مراجعه کنید:


https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/14228

با کلیک بر روی دکمه Add to Firefox می‌توانید افزونه را نصب کنید.


پس از نصب افزونه یک بار مرورگر را ببندید و آن را از نو باز کنید تا تغییر اعمال شود.

[+] نوشته شده توسط عزیز در پنج شنبه 28 بهمن 1389برچسب:, در ساعت 6:26 | |
نابودی غدد سرطانی موجود در لیست نتایج گوگل


قطعاً برای شما نیز پیش آمده است که در موتور جستجوی گوگل در جستجوی یک مطلب خاص بوده‌اید، اما با کلیک بر روی نتیجه ظاهر شده، سر از یک وب‌سایت تبلیغاتی درآورده‌اید. این روزها رشد قارچ‌گونه سایت‌های اسپم در مورتورهای جستجو به ویژه گوگل، به یکی از مصائب ایرانیان در محیط اینترنت تبدیل شده است. این گونه سایت‌ها با استفاده از یک الگوریتم خاص، هر آنچه که شما در جستجوی آن هستید را به عنوان یک نتیجه در صفحه نتایج گوگل نمایش می‌دهند. پس از ورود به این گونه سایت‌ها نیز نتیجه‌ای خلاف آنچه انتظار داشتید مشاهده خواهید کرد. معمولاً صفحه‌ای پر از تبلیغ که مجدد آن چه شما جستجو کرده‌اید را تحویل‌تان خواهد داد. با توجه به این الگوریتم، چنین سایت‌هایی خیلی زود دارای یک بازدید پوشالی خواهند شد و در موتورهای جستجو در نتایج اولیه قرار می‌گیرند. اما راه مقابله با این گونه سایت‌ها و حذف آنها از گوگل راه چندان سختی نیست، به ویژه اگر از مرورگر فایرفاکس استفاده می‌کنید. در این ترفند قصد داریم به نحوه حذف این غدد سرطانی از لیست نتایج گوگل بپردازیم.
 

بدین منظور:


بهترین راه استفاده از مرورگر فایرفاکس و بهره‌گیری از یک افزونه خاص است.


این افزونه که OptimizeGoogle نام دارد امکانی را در اختیار شما قرار می‌دهد که با استفاده از آن می‌توانید این سایت‌های اسپم را از لیست نتایج گوگل حذف کنید. به این صورت که با قرار دادن آدرس هر یک از سایت‌های اسپم در آن، دیگر خبری از نتایج مربوط به آن سایت در لیست نتایج گوگل نخواهد بود.


برای نصب این افزونه از لینک زیر اقدام نمایید:


https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/52498

پس از نصب افزونه، در فایرفاکس (ترفندستان) از منوی Tools به Add-ons بروید. سپس بر روی دکمه Options مربوط به این افزونه کلیک کنید. حال با ورود به قسمت Filter میتوانید آدرس سایت‌های اسپم را در هر سطر وارد نمایید.


با انتخاب دکمه OK، از این پس سایت‌های وارد شده، در لیست نتایج گوگل نمایش داده نخواهد شد.



در این خصوص به نکات زیر نیز توجه داشته باشید:


● سایت‌های اسپم با توجه به استفاده از اسکریپت‌های یکسان با کمی تبحر در همان نگاه اول در لیست نتایج، قابل شناسایی هستند. به این صورت که همگی، آنچه که شما جستجو کرده‌اید را عیناً در آدرس خود دارند و عناوینی نظیر src و search در آدرس‌های آنها قابل مشاهده است.


● شما می‌توانید این گونه سایت‌ها را به گوگل گزارش دهید تا خود گوگل آنها را پس از بررسی از لیست نتایج خود حذف کند. بدین منظور می‌توانید از فرم زیر استفاده نمایید:


https://www.google.com/webmasters/tools/spamreport?hl=fa

● آنتی‌ویروس‌های مختلف نیز معمولاً قسمت‌هایی جهت اضافه کردن سایت‌های بلوکه شده در موتورهای جستجو دارا هستند.



نابودی غدد سرطانی موجود در لیست نتایج گوگل سطح ترفند: متوسط
[+] نوشته شده توسط عزیز در پنج شنبه 28 بهمن 1389برچسب:, در ساعت 6:19 | |
افزایش سرعت بالا آمدن ویندوز ویستا و 7 با انجام یک تنظیم ساده

یکی از مشکلات شایع در سیستم‌های تحت ویندوز، کند بودن سرعت بالا آمدن و راه‌اندازی آن است. به طوری که پس از روشن کردن سیستم، زمان زیادی صرف ورود به ویندوز و بارگذاری کامل صفحه دسکتاپ می‌شود. این موضوع در کامپیوترهای قدیمی و سیستم‌هایی که دارای نرم‌افزارهای نصب شده زیادی هستند بیشتر به چشم می‌خورد. بسیاری از کاربران برای حل این مشکل از طریق تنظیمات msconfig به خالی کردن برنامه‌های اجرا شده در Startup میپردازند. این راه مفید است اما همواره نمی‌تواند کافی باشد. در صورتی که از ویندوز ویستا یا 7 استفاده می‌کنید و با این مشکل روبرو هستید، بایستی بدانید در این دو ویندوز قابلیتی به نام Windows Boot Performance Diagnostics نفهته است که بسیاری از کاربران از آن بی‌خبرند. با فعال نمودن این ابزار، ویندوز به طور اتوماتیک موانعی که باعث کاهش سرعت بالا آمدن ویندوز می‌شود را به طور اتوماتیک تشخیص داده و آنها را رفع می‌کند. در این ترفند قصد داریم به معرفی این قابلیت مفید بپردازیم.
 

برای این کار:


ابتدا در منوی Start عبارت gpedit.msc را وارد کرده و Enter بزنید.


در پنجره Local Group Policy Editor از پنل سمت چپ مسیر زیر را طی کنید:

Computer Configuration > Administrative Templates > System > Troubleshooting and Diagnostics > Windows Boot Performance Diagnostics

اکنون از قسمت سمت راست پنجره، بر روی Configure Scenario Execution level دوبار کلیک کنید.


در پنجره جدید، گزینه Enabled را انتخاب نمایید. همچنین (ترفندستان) اطمینان پیدا کنید در قسمت Scenario Execution Level گزینه Detection, Troubleshooting and Resolution در حالت انتخاب باشد.


اکنون بر روی دکمه OK کلیک کنید.


حال ویندوز را یکبار Restart نمایید.


اکنون Windows Boot Performance Diagnostics فعال بوده و به تشخیص و حل مشکلاتی که باعث کندی بالا آمدن ویندوز می‌شود می‌پردازد.



دقت نمایید برای این که Windows Boot Performance Diagnostics به درستی کار کند، بایستی سرویس (Diagnostic Policy Service (DPS در محیط ویندوز فعال باشد. برای اطمینان این قضیه:


در منوی Start عبارت Services را تایپ کرده و Enter بزنید.


در پنجره باز شده Diagnostic Policy Service را یافته و اطمینان پیدا کنید وضعیت (Status) آن بر روی Started قرار گرفته است.



افزایش سرعت بالا آمدن ویندوز ویستا و 7 با انجام یک تنظیم
ساده سطح ترفند: پیشرفته
[+] نوشته شده توسط عزیز در چهار شنبه 27 بهمن 1389برچسب:, در ساعت 14:1 | |
تغییر حالت پیش فرض ذخیره فایل ها در آفیس 2007

یکی از مشکلاتی که پس از عرضه آفیس 2007 برای بسیاری از کاربران پیش آمده است عدم هماهنگی فایل های تولید شده توسط نسخه 2007 با آفیس های قبلی است. به عنوان مثال بسیاری از کاربران به هنگام استفاده از Word 2007 خروجی فایل خود را با فرمت docx که مخصوص نسخه 2007 است میگیرند و در نتیجه فایل خروجی تنها بر روی Word 2007 قابل اجراست و توسط Word 2003 یا نسخه های قدیمی تر فراخوانی نمیشود. برای حل این مشکل مایکروسافت گزینه ای مخصوص را در صفحه ذخیره فایل در آفیس 2007 قرار داده است که توسط آن میتوانید خروجی فایل خود را با همان فرمت doc (در Word) بگیرید تا بر روی نسخه های قدیمی آفیس نیز اجرا گردد. طبعأ بسیار بهتر است که همواره این کار را کرده و خروجی خود را با این فرمت بگیریم تا بر روی کلیه نسخه های آفیس قابل اجرا باشد. اما گاهی سهوأ ممکن است از همان گزینه پیش فرض مخصوص 2007 استفاده نموده و فایل را ذخیره کنیم که بعدأ این موضوع ممکن است مشکل زا شود. در این ترفند قصد داریم روشی را معرفی کنیم که با استفاده از آن میتوانید حالت پیش فرض ذخیره فایل ها در نرم افزارهای آفیس 2007 را تغییر دهید و آن را بر روی حالت ذخیره به صورت نسخه قدیمی یا Word 97-2003 Document تنظیم نمایید تا دیگر هیچ وقت اشتباهی پیش نیاید. دقت کنید اگر قصد تولید متن رسمی توسط Word را دارید حتماً بایستی این اصل را رعایت کرده و آن را با این فرمت ذخیره و ارسال کنید.

بدین منظور:


نرم افزار مورد نظر خود در بسته نرم افزاری آفیس 2007 را اجرا نمایید.


به عنوان مثال (ترفندستان) ما در این ترفند Word 2007 را اجرا میکنیم.


پس از باز شدن برنامه، بر روی دکمه نارنجی رنگ و دایره شکل Office کلیک کنید.


سپس بر روی دکمه Word Options کلیک نمایید.


در پنجره باز شده، از قسمت سمت چپ گزینه Save را انتخاب کنید.


حال در قسمت Save documents، عبارت جلوی گزینه Save files in this format را بر روی Word 97-2003 Document تنظیم نمایید.


اکنون بر روی دکمه OK کلیک کنید.



کار تمام است، اکنون اگر اقدام به ذخیره فایل در Word 2007 نمایید به طور پیش فرض اولین گزینه "ذخیره با فرمت doc" خواهد بود.



تغییر حالت پیش فرض ذخیره فایل ها در آفیس 2007 سطح ترفند: متوسط
[+] نوشته شده توسط عزیز در چهار شنبه 27 بهمن 1389برچسب:, در ساعت 6:58 | |
چرخاندن متون درون سلول‏ها در Excel

در صورتی که با نرم‌افزار Microsoft Excel کار کرده باشید حتماً می‌دانید وقتی متنی را در درون هر یک از سلول‌های موجود تایپ می‌کنید، به طور پیش‌فرض این متن افقی تایپ می‌شود. اما ممکن است به هر دلیلی و بسته به کاری که می‌کنید دوست داشته باشید تا متون داخل سلول را از حالت افقی خارج کنید و به آن‌ها زاویه دهید و آن‌ها را بچرخانید. در این ترفند قصد داریم به معرفی نحوه Rotate کردن متون درون سلول‌ها در نسخه‌های 2003 و 2007 نرم‌افزار اکسل بپردازیم.
 

برای این کار:


ابتدا با استفاده از ماوس، سلول‌هایی که قصد دارید متون درون آن‌ها را زاویه دهید را انتخاب کنید.


سپس بر روی یکی از سلول‌های انتخابی (ترفندستان) راست کلیک کرده و Format Cells را انتخاب کنید.


در پنجره باز شده به تب Alignment بروید.


در قسمت سمت راست یک نیم دایره مشاهده می‌کنید. اکنون با استفاده از قسمت Degrees و بالا و پایین کردن عدد موجود که در اصل زاویه قرار گیری متن شما است، می‌توانید زاویه‌ای بین 90- درجه تا 90 درجه برای متن درون سلول تعیین کنید.


با فشردن OK تغییرات اعمال می‌شود.



چرخاندن متون درون سلول‌ها در Excel سطح ترفند: مبتدی
[+] نوشته شده توسط عزیز در چهار شنبه 27 بهمن 1389برچسب:, در ساعت 6:56 | |
عکس برداری از پنجره‏های ویندوز با استفاده از Word 2010

همان طور که ممکن است بدانید مدت زمانی است که نسخه آزمایشی (بتا) مجموعه نرم افزاری آفیس به نام Office 2010 از سوی شرکت مایکروسافت منتشر شده است. نرم افزارهای این مجموعه در حال حاضر در سایت مایکروسافت برای عموم و به طور رایگان جهت دانلود قرار گرفته‌اند. همچنین نسخه نهایی آفیس 2010 طبق اعلام مایکروسافت در نیمه اول سال 2010 به طور رسمی منتشر خواهد شد. در نتیجه از این پس در وب سایت ترفندستان به معرفی ترفندهای جدید در آفیس 2010 نیز خواهیم پرداخت. یکی از این ترفندهای جدید که در نرم افزار Word 2010 نهفته است، قابلیت عکس‌برداری از صفحه Word و همچنین عکس‌برداری از سایر پنجره‌های باز موجود، می‌باشد. فرض کنید قصد دارید از یکی از پنجره‌های ویندوز عکس بگیرید و آن را وارد محیط Word کنید. هم اکنون با استفاده از این قابلیت در Word 2010 از نرم افزارهای جانبی مخصوص عکس گرفتن از پنجره‌های ویندوز بی نیاز می‌شوید و علاوه بر آن سرعت کار شما نیز بیشنر می‌گردد. در این ترفند قصد داریم به معرفی این قابلیت جدید Word 2010 و طرز کار آن بپردازیم. لینک دانلود نسخه بتای Microsoft Office 2010 در انتهای ترفند موجود است.
 

بدین منظور:


نرم افزار Word 2010 را اجرا نمایید.


در نوار بالای صفحه به تب Insert بروید.


در محدوده Illustrations بر روی Screenshot کلیک کنید.


خواهید دید که (ترفندستان) پیش نمایشی از کلیه پنجره‌هایی که هم اکنون باز است ظاهر خواهد شد. یکی از این پنجره‌ها طبعاً خود Word است.


اکنون در صورتی که بر روی پیش نمایش یکی از پنجره‌ها کلیک کنید، از آن پنجره عکس گرفته خواهد شد و تصویر عکس عیناً وارد صفحه Word خواهد شد. سپس با استفاده از ابزارهای ویرایش تصویر امکان ویرایش عکس گرفته شده وجود دارد.


همچنین در صورتی که بخواهید تنها از قسمت خاصی از صفحه، عکس بگیرید کافی است پس از کلیک بر روی Screenshot بر روی Screen Clipping کلیک کنید. با این کار ظاهر صفحه شفاف خواهد شد و با استفاده از کلیک چپ ماوس می‌توانید محدوده مورد نظر که می‌خواهید از آن عکس بگیرید را مشخص کنید. با رها کردن کلید ماوس، عکس گرفته می‌شود و مستقیماً وارد صفحه Word می‌گردد.



دانلود نسخه بتای Microsoft Office Professional Plus 2010 از سایت مایکروسافت
دانلود نسخه بتای نرم افزار Microsoft Visio Premium 2010 از سایت مایکروسافت
دانلود نسخه بتای نرم افزار Microsoft Project Professional 2010 از سایت مایکروسافت
دانلود نرم افزارهای مجموعه آفیس 2010 از سرورهای دیگر

عکس برداری از پنجره‌های ویندوز با استفاده از Word 2010 سطح ترفند: مبتدی
[+] نوشته شده توسط عزیز در چهار شنبه 27 بهمن 1389برچسب:, در ساعت 6:55 | |
استفاده از کلیدهای میان‏بر در آفیس 2007 و 2010 بدون به خاطر سپردن آن‏ها

کلیدهای میان‌بر، کلیدهایی هستند که در محیط ویندوز و یا نرم افزارهای تحت آن، باعث تسریع در انجام عملیات مختلف می‌شوند و کاربر را از استفاده از ماوس بی‌نیاز می‌کنند. خصوصیاتی که این کلیدهای میان‌بر دارند این است که بایستی هر یک از آن ها را به خاطر سپرد. به عنوان مثال باید همواره به خاطر داشته باشید که کلیدهای ترکیبی Ctrl+C عمل کپی را انجام می‌دهند و کلید Ctr+V عمل Paste را. اما در نرم‌افزارهای آفیس 2007 و همچنین 2010، نظیر Word یا Excel، قابلیتی بسیار جالب و کاربردی قرار گرفته است که باعث می‌شود بدون به خاطر سپردن این کلیدهای ترکیبی، بدون نیاز به ماوس و تنها به وسیله کیبورد، هر کاری که لازم است انجام دهید. این قابلیت که Key Tips نام دارد سرعت کار شما را بسیار افزایش می‌دهد.
 

بدین منظور:


یکی از نرم‌افزارهای آفیس نظیر Word 2007 یا 2010 را اجرا کنید.


حال کافی است کلید Alt را چند ثانیه نگه دارید و سپس رها کنید.


خواهید دید (ترفندستان) که بر روی تمامی منوها و دکمه‌های بالای صفحه، یک کاراکتر انگلیسی نقش بسته است.


به عنوان مثال بر روی تب Insert، حرف N حک شده است. با فشردن کلید N از روی کیبورد مستقیماً به این تب خواهید رفت و به محتویات آن دسترسی خواهید داشت. بر روی محتویات آن نیز حرف جدیدی نقش بسته است که با فشردن آن، عمل مربوط به آن انجام می‌شود.


فرض کنید ما قصد داریم بدون استفاده از ماوس، یک فایل را ذخیره کنیم. برای این کار کافی است ابتدا Alt را چند لحظه بگیریم و رها کنیم. سپس مطابق آن چه خود برنامه به ما می‌گوید ابتدا کلید F و سپس S را فشار دهیم.


دقت کنید در صورت هر گونه کلیک به وسیله ماوس، برنامه از حالت Key Tips خارج می‌شود.



استفاده از کلیدهای میان‌بر در آفیس 2007 و 2010 بدون به خاطر
سپردن آن‌ها سطح ترفند: متوسط
[+] نوشته شده توسط عزیز در چهار شنبه 27 بهمن 1389برچسب:, در ساعت 6:46 | |
برقراری تماس مستقیم با یک شماره دایورت شده!


همانطور که می‌دانید در گوشی‌های تلفن همراه قابلیتی به نام Divert یا انتقال مکالمه وجود دارد. بدین صورت که هنگامی که خط خود را بر روی شماره‌ای دایورت می‌کنید، از این پس هر تماسی با شما گرفته شود به طور اتوماتیک به شماره مورد نظر تعیین شده منتقل می‌گردد. در نتیجه هیچ کس نمیتواند به طور مستقیم با خط شما تماس بگیرد و گوشی شما هیچ‌گاه زنگ نخواهد خورد. بسیاری افراد از این کار جهت این‌که به هیچ تلفنی پاسخ ندهند و به اصطلاح اطرافیان را بپیچانند استفاده می‌کنند. اما از آنجا که دست بالای دست بسیار است قصد داریم ترفندی جالب را به شما معرفی کنیم که با استفاده از آن می‌توانید به طور مستقیم با خطی که دایورت شده است تماس بگیرید! قطعاً فردی که خط خود را دایورت کرده است شگفت‌زده می‌شود که چطور شما توانسته‌اید با او تماس بگیرید، بدون اینکه تماس‌تان دایورت شود! این ترفند بر روی کلیه گوشی‌هایی که قابلیت دایورت را دارا هستند قابل انجام است.
 

نحوه کار بسیار ساده است.


شما بایستی شماره خودتان را بر روی شماره‌ای که قصد دارید با آن تماس بگیرید دایورت کنید، سپس از خط خودتان با خط خودتان تماس بگیرید!

(ترفندستان)

به همین سادگی و همین پیچیدگی که گفته شد!



جهت فهم بیشتر مثالی می‌زنیم:


فرض کنید شماره شما 09120000000 است. شماره فردی هم که قصد دارید با او تماس بگیرید (که خطش را دایورت کرده است) 09350000000 است.


در گوشی (ترفندستان) به بخش مربوط به تنظیمات Divert (در بعضی گوشی‌ها Call Forwarding) بروید.


خط خود را بر روی شماره 09350000000 که شماره فرد مورد نظر است دایورت کنید.


اکنون توسط همین گوشی و همین خط خودتان که اکنون دایورتش کرده‌اید با شماره 09120000000 که شماره خودتان است تماس بگیرید.


با این کار خط طرف مقابل زنگ می‌خورد و شما بوق آزاد می‌شنوید که به منزله برقرای تماس مستقیم با فرد مورد نظر است؛ به این ترتیب از دایورتی که صورت گرفته عبور کرده اید.



این ترفند بر روی کلیه خطوط تلفن همراه اعم از همراه اول، ایرانسل و تالیا تست شده و قابل انجام است.


در پایان دقت کنید پس از برقراری تماس، خط خود را از حالت دایورت خارج کنید.



برقراری تماس مستقیم با یک شماره دایورت شده! سطح ترفند: متوسط
[+] نوشته شده توسط عزیز در سه شنبه 26 بهمن 1389برچسب:, در ساعت 21:47 | |
ترفند حرفه‏ای در Photoshop

کسانی که به گرافیک و نرم افزارهای آن علاقه دارند حتماً نام فتوشاپ، نرم افزار معروف شرکت Adobe را زیاد شنیده اند. شاید بسیاری این نرم افزار را بهترین برنامه برای اصلاح و تغییرات عکس های خود بدانند. پس دست به کار شوید و 25 ترفند بسیار مفید درباره این نرم افزار را بیاموزید.
 

ترفند شماره 1: چگونه یک قسمت از یک سند را که از چند لایه تشکیل شده کپی کنیم

وقتی منطقه ای از یک سند را انتخاب کنید و برای انجام عمل کپی کلیدهای Ctrl+C را می فشارید آن منطقه تنها از لایه انتخابی کپی می شود. اما اگر شما بخواهید از تمام اجزای لایه ها در آن قسمت در یک لایه جدید کپی داشته باشید می توانید با افزودن کلید Shift به کلیدهای Ctrl+C این کار را انجام دهید.



ترفند شماره 2: اسناد خود را در کنار هم مشاهده کنید

در ابتدای تاریخ فتوشاپ (زمان زندگی دایناسورها!) وقتی تعدادی سند را باز می کنید فتوشاپ آنها را به صورت جلوی هم نمایش می دهد. یعنی تصاویر یکی پس از دیگری در جلوی هم باز می شوند که این روش Cascading نام دارد. اما اگر بخواهید به طور مثال 4 تصویر باز شده خود را کنار هم قرار دهید کافیست از منوی Windows منوی Documents را باز کرده و گزینه Tile را انتخاب کنید.



ترفند شماره 3: حالت ارائه طرح به مشتری در فتوشاپ

زمان آن فرا رسیده که طرح نهایی خود را به مشتری نشان دهید اما دوست ندارید مشتری بداند که شما با فتوشاپ کار کرده اید. دلیل این امر این است که مشتری بلافاصله میگوید: "با فتوشاپ کار می کنید ؟ همسایه من هم این برنامه را دارد!" و معنای این حرف این است که پس همسایه من هم می تواند این طرح را بدون صرف هزینه برایم انجام دهد. برای اینکه بتوانید از حالت ارائه تصویر در فتوشاپ بهره بگیرید می توانید کلید F را در صفحه کلید دو بار فشار داده و یک بار کلید Tab را بزنید. مشاهده می کنید که دور طرح را زمینه ای سیاه پوشانده و منوها حذف شده اند.



ترفند شماره 4: گردش بین اسناد

اگر با بیش از یک سند کار می کنید می توانید با فشردن کلیدهای Ctrl+Tab بین اسناد گردش کنید.



ترفند شماره 5: مشاهده لایه فعال و مخفی کردن بقیه لایه ها

اگر سند چند لایه ای دارید (ترفندستان) می توانید تنها لایه ای را که روی آن کار می کنید مشاهده کنید. این کار را می توانید با فشار کلید Alt و کلیک روی آیکن چشم در پالت Layers لایه مورد نظر انجام دهید. برای مشاهده مجدد تمامی لایه ها این کار را دوباره تکرار کنید.



ترفند شماره 6: ایجاد انتخابهای دایره شکل

زمانی که یک دایره رسم می کنید فتوشاپ دایره را به طور پیش فرض از نقطه ای که کلیک می کنید رسم می کند. شما می توانید با نگاه داشتن کلید Alt در زمان رسم دایره، دایره را از مرکز رسم نمائید. اگر می خواهید دایره شما کاملا گرد باشد می توانید از کلید Shift استفاده کنید.



ترفند شماره 7: حذف راهنماهای خط کشی

اگر در طرحتان ده ها راهنما برای خط کشی دارید و اکنون قصد حذف کردن آنها را دارید لازم نیست آنها را یکی یکی به بیرون از محیط سند درگ کنید، بلکه می توانید از منوی View گزینه Clear Guides را انتخاب کنید.



ترفند شماره 8: تغییر تنظیمات Quick Mask

اگر می خواهید رنگ قرمز در محیط Quick Mask محل انتخاب شما باشد یا اگر می خواهید از رنگ دیگری برای محیط Quick Mask استفاده کنید کافی است بر روی آیکنی که توسط آن وارد این محیط می شوید دابل کلیک کنید.



ترفند شماره 9: حرکت لایه انتخابی در بین لایه ها

با استفاده از کلید ]+Ctrl می توانید لایه انتخابی خود را به زیر لایه زیرین خود انتقال دهید و با کلید [+Ctrl می توانید لایه انتخابی را به بالای لایه های بالایی انتقال دهید.



ترفند شماره 10: مخفی کردن حالت انتخاب

برای این کار کافی است پس از انجام عمل انتخاب کلیدهای Ctrl+H را بفشارید. در این حالت انتخاب شما حذف نمی شود بلکه تنها از دید پنهان می گردد و با هر بار نگاه داشتن کلید موس بر روی آن یا درگ کردن آن دوباره ظاهر می گردد.



ترفند شماره 11: خلاص شدن از پیکسل های لبه ای سیاه یا سفید

اگر روی تصویری با ترکیبی از عکس های مختلف کار می کنید و تصویری را به آن اضافه می کنید که دارای زمینه سفید یا سیاه بوده است احتمالا لبه های آن دارای پیکسل های سفید یا سیاه است. برای خلاص شدن از این پیکسل ها از منوی Layer گزینه Matting و سپس بسته به رنگ مورد نظر یکی از گزینه های Remove White Matte یا Remove Black Matte را انتخاب کنید.



ترفند شماره 12: RGB و CMYK را همزمان ببینید

اگر در حال کار روی یک سند RGB هستید و می دانید که تصویر به منظور چاپ در آخر به حالت CMYK در خواهد آمد، برای مشاهده تصویر نهایی در حالت CMYK و مقایسه آن با سند RGB فعلی می توانید از منوی Windows گزینه Document و سپس New Windows را انتخاب کنید. با این کار یک نمای دیگر از سند موجود باز می شود. به سند اصلی خود برگردید و به کار خود ادامه دهید. مشاهده می کنید که آنچه انجام می دهید روی سند CMYK شده نیز اعمال می شود.



ترفند شماره 13: راهنمای خط کشی را در محل دلخواه خود قرار دهید

اگر محل دقیقی را که می خواهید خطوط راهنما را روی آنها قرار دهید می دانید می توانید با استفاده از منوی View و گزینه New Guide و وارد کردن محل قرارگیری آنها در کادر محاوره این خطوط را در محل دقیق خود قرار دهید.



ترفند شماره 14: برگرداندن آخرین انتخاب

اگر انتخابی انجام داده اید و سپس از انتخاب خارج شده اید و حال پس از انجام یک سری عملیات متوجه شده اید که به انتخاب خود نیاز دارید، در صورتی که انتخاب دیگری پس از آن انجام نداده باشید می توانید با انتخاب Reselect از منوی Select آخرین انتخاب خود را ظاهر کنید.



ترفند شماره 15: تولید کپی ها

زمانی که دکمه یا زبانه یا هر چیز دیگری به وجود آوردید (ترفندستان) می توانید به سرعت آن را کپی کرده و به تعداد زیاد تکثیر کنید. ابتدا کلید Ctrl را نگه دارید و سپس روی لایه ای که می خواهید آن را کپی کنید کلیک نمائید. ( این کار انتخابی پیرامون هر آنچه در لایه است ایجاد می کند.)، سپس Alt+Ctrl را نگه دارید و هر تعدادی که می خواهید درگ کنید.



ترفند شماره 16: سریعترین راه از پیوند خارج کردن لایه ها

اگر تعداد زیادی از لایه ها را به هم پیوند( Link ) کرده اید و می خواهید سریعا آنها را از حالت پیوند خارج کنید فقط کافی است کلید Alt را نگه دارید و مستقیما روی آیکن قلموی کوچک در دومین ستون کنار لایه فعال کلیک کنید. این کار بلافاصله تمام لایه های متصل شده به لایه مذبور را از حالت پیوند خارج می کند.



ترفند شماره 17: برگشت به حالت های پیش فرض فتوشاپ

احساس می کنید که می خواهید تمام تنظیمات فتوشاپ به حالتی که Adobe در ابتدا تنظیم کرده بود برگردد ؟ Shift+Alt+Ctrl را نگه دارید و سپس فتوشاپ را ببندید. یک کادر محاوره از شما می پرسد که آیا می خواهید تنظیمات فتوشاپ به صورت پیش فرض برگردد.



ترفند شماره 18: چطور متن های کوچک خود را بسازیم تا در وب واضح باشند

این امکان که Anti-Aliasing نام دارد در نوار Options ابزار تایپ قرار دارد که با دو عدد حرف a در کار یکدیگر نشان داده شده ست و حالت پیش فرض آن بر روی گزینه Sharp است. شما می توانید با تغییر این گزینه ها فونت کوچک خود را واضح تر کنید.



ترفند شماره 19: ترسیم خطوط مستقیم

اگر در ترسیم خطوط مستقیم با ابزارهای فتوشاپ مشکل دارید در هنگام رسم این خطوط کلید Shift را نگه دارید.



ترفند شماره 20: خط راهنمای خط کشی را تغییر جهت بدهید

اگر یک خط راهنمای خط کشی افقی دارید و می خواهید سریعا آن را تبدیل به یک خط راهنمای عمودی نمائید کافی است کلید Alt را نگه داشته و بر روی خط راهنما کلیک کنید.



ترفند شماره 21: ایجاد لایه جدید در زیر لایه انتخابی

کافی است هنگام کلید بر روی آیکن New Layer کلید Ctrl را نگه دارید.



ترفند شماره 22: حذف لکه ها یا خراش های تصویر

اگر تصویری دارید که سطح آن دارای لکه، نقاط یا خراشهایی است یک ترفند کوچک برای حذف آنها وجود دارد. روی ابزار Blur کلیک کنید. در نوار Options میزان Opacity ابزار را روی 20 % تنظیم و حالت Blend را به Lighten تغییر دهید و شروع به نقاشی روی خراش ها کنید. پس از چند ضربه متوجه می شوید که خراش ها به تدریج ناپدید می شوند.



ترفند شماره 23: ادغام لایه های مرئی در یک حرکت

برای این کار کافی است کلید های Ctrl+Shift+E را همزمان فشار دهید.



ترفند شماره 24: گردش روی تصویر

در حالت Full Screen برای پرش به بالای تصویر کلید PageUp و برای پرش به پائین تصویر کلید PageDown را فشار دهید. برای پرش به سمت چپ تصویر کلید Ctrl+PageUP و برای پرش به سمت راست تصویر کلید Ctrl+PageDown را فشار دهید. برای پرش به گوشه بالای سمت چپ کلید Home و برای پرش به گوشه پائین سمت راست کلید End را فشار دهید.



ترفند شماره 25: کنترل یا Tracking

Tracking عبارت است از فضای بین یک گروه از حروف یا کلمات. برای تنگ کردن این فاصله به صورت بصری ( نه به صورت عددی ) یعنی حذف فاصله بین یک گروه از حروف، ابزار Type را بردارید و متن را هایلایت کنید و سپس کلید جهت چپ + Alt را برای کم کردن فاصله و کلید جهت راست + Alt را برای اضافه کردن این فاصله فشار دهید.



25 ترفند حرفه‌ای در Photoshop سطح ترفند: پیشرفته
[+] نوشته شده توسط عزیز در سه شنبه 26 بهمن 1389برچسب:, در ساعت 21:7 | |
ترفندهای کلیدی در Microsoft Powerpoint

مطمئنأ تمامی شما نرم افزار مایکروسافت پاورپوینت را میشناسید. به وسیله پاورپوینت میتوانید اسلایدهایی از ناگفتنی های خود فراهم آورید ، آن را تزئین کنید و در نهایت بر روی صفحه نمایش یا به کمک یک ویدیو پروژکتور بر روی پرده به نمایش درآورید. محیط این نرم افزار بر عکس محیط MS Word جای گزافه گویی نیست ، بلکه شما در آن رئوس مطالب را می گویید و شکلها و نمودارهای خود را در آن نمایش می دهید و در نهایت آنچه در ذهنتان می گذرد و در قالب بیان نمی گنجد را به تصویر میکشید. اسلایدهای حاصل در اصل پوستری از سخنان شما هستند. نکات کلیدی خاصی در پاورپوینت نهفته است که با دانستن آنها میتوانید به این بوم متحرک ، طراوت بیشتری ببخشید. در این ترفند قصد داریم به معرفی این نکات اساسی و کلیدی بپردازیم.

چیدمان داخلی یک اسلاید

سعی کنید اکثر تغییر و تحولات مورد نظر خود را از طریق روشهای کلی و استانداردی که Powerpoint ارائه می نماید انجام دهید. هر چیز در پاور پوینت در قاب مخصوص خود جای می گیرد. همین طوری نمی توان در یک اسلاید شروع به تایپ نمود. باید یک جعبه متنی داشته باشیم و در آن متن یا تیتر مورد نظر خود را بنویسیم. برای ارائه و نمایش مجموعه اسلایدهایتان بدون هول شدن F5 را بفشارید و برای رفتن از یک اسلاید به اسلاید بعدی کافی است یکبار ماوس را کلیک کنید و یا دکمه فلش سمت راست یا بالا را بفشارید. F5 نمایش را از اولین اسلاید شروع می کند.



ساختن اسلاید و پنهان کردن آن

گزینه Duplicate silde منوی Insert از اسلاید جاری یک کپی دیگر درست می کند. ترفند کلیک راست روی آیکن اسلاید برای حذف یا پنهان کردن اسلایدها نیز بسیار کارآمد است. امتحانش کنید Hidden یا پنهان بودن یک اسلاید برای اسلایدهای توضیحی که به کمک Hyperlink به سراغشان می رویم. ولی نمی خواهیم در روال عادی نمایش دیده شوند و فقط در صورتی که رویشان کلیک کنیم نشان داده شوند کلی به کار می آید.



اسلایدها افقی یا عمودی

می توانید بگویید اسلایدها Lanscape و Portrait باشند. برای این کار سراغ Page Setup از منوی File بروید. نمی توان در آن واحد در یک نمایش هم اسلاید عمودی داشت و هم اسلاید افقی.


برای چنین هدفی بایستی دو نمایش جداگانه بسازید و در اولی یک لینک به دومی ایجاد کنید. نمایش اول دارای تنظیم صفحات افقی و نمایش دوم دارای تنظیم صفحات عمودی می باشد. در خاتمه نمایش دوم درباره آن را لینک به نمایش اول می کنید.


در حین اجرای یک پرزنتیشن برای متوقف ساختن یا ادامه دادن نمایش در پرزنتیشن کلید S و یا علامت بعلاوه را بفشارید برای ختمه نمایش اسلایدها Esc و یا Ctrl + Break را بفشارید.


برای رفتن به یک اسلاید با شماره خاص شماره اسلاید را وارد نموده Enter را فشارید. برای رفتن به اسلاید مخفی بعدی از کلید H استفاده کنید.


برای رفتن به اولین اسلاید 1+Enter را بفشارید و یا آنکه هر دو دکمه ماوس را همزمان دو ثانیه نگهدارید.



توقف نمایش اسلایدها

برای آنکه در حین نمایش متوقف شوید و یک صفحه با زمینه مشکی رنگ نشان داده شود کلیه B را بفشارید. برای نمایش یک صفحه یا زمینه سفید کلید W را بفشارید.



استفاده از اشاره گر ماوس به عنوان پرینتر

برای نمایش یا مخفی کردن اشاره گر ماوس و همینطور نوار ابزار Slideshow در حین نمایش کلید A و یا علامت مساوی را بفشارید. (بعضی وقتها علامت سفید اشاره گر ماوس روی زمینه نمایش ما خیلی توی چشم می آید) برای تبدیل اشاره گر ماوس به یک نقطه رنگی مثل یک پوینتر Ctrl + P کمک بگیرید.


برای مخفی کردن سریع نوار ابزار Slideshow کلید Ctrl + H و برای خاموش کردن آن ظرف 15 ثانیه Ctrl + U را بفشارید. برای نمایش دوباره اشاره گر ماوس Ctrl + A در خدمت شماست.


برای اجرای انیمیشن بعدی یا رفتن به اسلاید بعدی از N استفاده کنید. برای قبلی هم از P استفاده نمایید.



ساختن یک اسلاید خلاصه مطالب

اگر به طور خلاصه در یک اسلاید بخواهید بگویید که در اسلایدهای بعدی چه خواهید گفت یک اسلاید خلاصه مطالب بسیار کارآمد خواهد بود. برای این کار به نمایش Slide Sorter از منوی View‌ بروید و در آنجا اسلایدهای مورد نظر برای خلاصه سازی را با پایین نگهداشتن کلید Shift انتخاب کنید. سپس از نوار ابزار Slide Sorter گزینه Summary Slide را انتخاب کنید. این اسلاید خلاصه به صورت پیش فرض به عنوان دومین اسلاید نمایش قرار می گیرد و حاوی تیتر اسلایدهای منتخب خواهد بود. خلاصه مطالب به طور پیش فرض دارای رئوس مطالب تیترهای اسلایدهای موجود می باشد.



ترفندهای کلیدی در Microsoft Powerpoint سطح ترفند: متوسط
[+] نوشته شده توسط عزیز در سه شنبه 26 بهمن 1389برچسب:, در ساعت 21:3 | |
نحوه قرار دادن کلیپ‏های فلش در اسلایدهای پاورپوینت

نرم افزار Microsoft PowerPoint را می‌توان بدون شک قوی‌ترین نرم افزار ساخت صفحات و اسلایدهای جذاب دانست. هم اکنون در همایش‌ها و کلاس‌های آموزشی، اسلایدهای ساخته شده توسط PowerPoint نقش مهمی را در جهت شفافیت بیشتر موضوع مورد بحث ایفا می‌کنند. اکثر اسلایدهای پاورپوینت تنها از متن و نهایتاً تصویر تشکیل شده‌اند. اما آیا تاکنون فکر کرده‌اید که می‌توان از کلیپ‌های فلش با فرمت SWF هم در درون اسلایدهای پاورپوینت بهره برد؟ قطعاً این کار باعث جذاب شدن صفحات شده و بر بینندگان تأثیر بیشتری می‌گذارد. در این ترفند قصد داریم به معرفی نحوه قرار دادن کلیپ‌های فلش در اسلایدهای پاورپوینت بپردازیم.
 

نحوه این کار در دو نسخه 2003 و 2007 نرم افزار Microsoft PowerPoint توضیح داده می‌شود.


همچنین پیش از هر کاری اطمینان پیدا کنید نرم افزار Flash Player بر روی ویندوز نصب شده باشد تا فایل فلش قابلیت نمایش را داشته باشد.



ابتدا فایل پاورپوینت مورد نظر که قصد دارید فایل فلش را در درون آن جای دهید را باز کنید و به اسلاید مد نظر بروید.



در

Microsoft PowerPoint 2003

:


از منوی View و قسمت Toolbars بر روی Control Toolbox کلیک کنید.


یک نوار ابزار جدید ظاهر می‌شود.


بر روی دکمه با عنوان Control Toolbox که با آیکن چکش مشخص شده است کلیک نمایید.


منویی باز خواهد شد که بایستی در میان موارد موجود، Shockwave Flash Object را انتخاب کنید.



اما در

Microsoft PowerPoint 2007

:


ابتدا بر روی دکمه دایره شکل آفیس در بالا سمت چپ برنامه کلیک کنید.


در منوی ظاهر شده بر روی دکمه PowerPoint Options کلیک کنید.


در پنجره باز شده، در همان تب Popular تیک گزینه Show Developer Tab Ribbon را بزنید و OK کنید.


اکنون در درون برنامه، در نوار بالای صفحه (ترفندستان) یا به اصطلاح Ribbon به تب Developer بروید.


سپس بر روی دکمه با عنوان More Controls که با آیکن چکش مشخص شده است کلیک نمایید.


منویی باز خواهد شد که بایستی در میان موارد موجود، Shockwave Flash Object را انتخاب نموده و OK کنید.



ادامه کار در هر دو نسخه برنامه به یک صورت است:


با استفاده از ماوس، در درون اسلاید یک مستطیل یا مربع رسم نمایید که محل قرار گرفتن فایل فلش را مشخص می‌کند.


بر روی مستطیل یا مربع پدید آمده راست کلیک کنید و Properties را انتخاب نمایید.


خواهید دید که یک نوار ابزار عمودی ظاهر خواهد شد.


در درون آن، قسمتی (ترفندستان) با عنوان Movie وجود دارد. شما بایستی آدرس فایل فلش مورد نظر خود (که بر روی هارد ذخیره شده است) را در ستون روبروی Movie درج نمایید. به عنوان مثال اگر فایل با نام Tarfandestan.swf در مسیر C:\Iran\Tehran ذخیره شده است، بایستی نحوه آدرس دهی به شکل C:\Iran\Tehran\Tarfandestan.swf باشد. همچنین اگر فایل فلش بر روی یک فضای اینترنتی ذخیره شده است می‌توانید آدرس آن را نیز بدهید.


پس از این کار می‌توانید تنظیمات دیگر مربوط به فایل فلش را ویرایش نمایید؛ با تغییر Playing می‌توان نحوه اجرای اتوماتیک یا دستی فایل فلش در درون اسلاید را تعیین نمود. با تغییر Loop می‌توان تکرار یا عدم تکرار فایل فلش پس از اتمام را تنظیم کرد و سایر موارد به همین ترتیب.


پس از ذخیره فایل، به این نکته مهم دقت کنید که فایل فلش به طور مستقیم از هارددیسک فراخوانی می‌شود و در خود فایل پاورپوینت ذخیره نخواهد شد. در نتیجه اگر قصد دارید آن را به یک کامپیوتر دیگر منتقل کنید حتماً به این موضوع توجه داشته باشید. همچنین اگر کلیپ فلش از روی هارد پاک شود یا محل آن تغییر کند و یا تغییر نام پیدا کند، در درون فایل پاورپوینت چیزی نمایش داده نخواهد شد و بایستی مجدد آن را در درون فایل پاورپوینت آدرس‌دهی کنید.



نحوه قرار دادن کلیپ‌های فلش در اسلایدهای پاورپوینت سطح ترفند: پیشرفته
[+] نوشته شده توسط عزیز در سه شنبه 26 بهمن 1389برچسب:, در ساعت 20:42 | |
ساخت آلبوم عکس به وسیله Microsoft Powerpoint

بسیاری از کاربران نرم افزار Microsoft Powerpint آفیس را تنها یک برنامه مفید برای ساخت اسلایدها و استفاده از آن در همایش ها میدانند. اما کارهای فراوان دیگری نیز این نرم افزار بر می آید. نمونه آن ساخت آلبوم های عکس به شکل کاملاً پیشرفته میباشد. این ترفند بر روی ورژنهای 2000 به بالا آفیس امکان پذیر است.
 

برای این کار:


ابتدا نرم افزار Powerpoint را اجرا کنید.


از منوی Insert و در قسمت Picture گزینه New Photo Album را انتخاب نمایید.


در پنجره باز شده (ترفندستان) روی دکمه File/Disk کلیک کرده و عکسهای خود را از داخل هارد انتخاب و با فشردن دکمه Insert آنها را اضافه کنید. سپس در همان پنجره در قسمت Album Layout با استفاده از انتخاب گزینه ها، حالت نمایش عکسها را مشخص نمایید. مثلاً تعداد عکسها در یک صفحه، کادر هر عکس و سایر ویژگی های قرارگیری عکسها در آلبوم را می توان تنظیم نمود.


در پایان برای ایجاد آلبوم بروی دکمه Create کلیک کنید تا آلبوم مورد نظرتان ساخته شود.


اگر هم خواستید این آلبوم را تغییر دهید از منوی Format گزینه Format Photo Album را انتخاب و ویرایش لازم را به عمل آورید.


این ترفند بیشتر برای افرادی که قصد دارند در سایت خود آلبوم عکس قرار دهند کاربرد دارد.



ساخت آلبوم عکس به وسیله Microsoft Powerpoint سطح ترفند: متوسط
[+] نوشته شده توسط عزیز در سه شنبه 26 بهمن 1389برچسب:, در ساعت 20:41 | |
جاسازی یک صفحه Excel در درون PowerPoint یا Word در آفیس 2007

حتماً شما نیز با سه برنامه کلیدی و مهم مجموعه نرم افزاری آفیس یعنی PowerPoint ،Excel و Word آشنایی دارید. این سه برنامه هر کدام کاربردهای گوناگونی دارند و به نوعی سه نرم افزار جدا از هم با اهداف مختلف را تشکیل داده اند. اما آیا تاکنون به این موضوع فکر کرده اید که میتوان کاربردهای این نرم افزارها را تا حدودی با یکدیگر ترکیب نمود؟ به عنوان مثال در پروژه های پاورپوینت برای بهینه سازی کار از جداول و گراف های ساخته شده در اکسل استفاده کرد. در این ترفند قصد داریم به معرفی نحوه جاسازی یک صفحه و همچنین یک صفحه از پیش ساخته شده توسط Excel در درون PowerPoint یا Word در نسخه آفیس 2007 بپردازیم.

ابتدا بایستی به این نکته توجه کنیم که جهت وارد نمودن جداول Excel به PowerPoint یا Word از دو روش میتوانیم استفاده کنیم. راه اول وارد نمودن یک صفحه خالی به PowerPoint یا Word و سپس ویرایش آن در محیط این دو برنامه است. و راه دیگر ساخت جداول در خود نرم افزار اکسل و سپس جاسازی آن در این دو نرم افزار.



جهت جاسازی یک صفحه خالی و ویرایش آن:


PowerPoint 2007 یا Word 2007 خود را اجرا نمایید.


به تب Insert رفته (ترفندستان) و بر روی Object کلیک کنید.


در پنجره باز شده، در لیست موجود گزینه Microsoft Office Excel Worksheet را یافته و آن را انتخاب کنید و OK را بزنید.


خواهید دید که یک فایل جدید اکسل در همان محیط برنامه باز شده و شما میتوانید توسط ابزارهای موجود آن را ویرایش کنید.


این روش جهت جاسازی سریع یک فایل Excel در محیط Word و PowerPoint کاربرد دارد.



اما جهت جاسازی یک فایل از پیش ساخته شده توسط اکسل:


PowerPoint 2007 یا Word 2007 خود را اجرا نمایید.


مجددأ تب Insert رفته و بر روی Object کلیک کنید.


این بار از منوی کناری گزینه Create from file را (ترفندستان) انتخاب نمایید.


حال بر روی Browse کلیک نموده و فایل اکسل خود را از روی هارد انتخاب کنید.


با فشردن دکمه OK فایل درون برنامه جاسازی میشود.



پس از وارد شدن صفحه اکسل نیز به سادگی توسط نوار ابزارهای موجود میتوانید تغییرات لازم در محیط PowerPoint یا Word را صورت دهید.



جاسازی یک صفحه Excel در درون PowerPoint یا Word در آفیس
2007 سطح ترفند: متوسط
[+] نوشته شده توسط عزیز در سه شنبه 26 بهمن 1389برچسب:, در ساعت 20:39 | |
نوشتن فرمول های پیچیده ریاضی در نرم افزار Microsoft Word

ممکن است برای شما نیز پیش آمده باشد که قصد داشته باشید در هنگام تایپ متن در نرم افزار Microsoft Word از اعداد کسری یا اعداد رادیکالی و با به طور کلی از فرمول ها و اشکال های مختلف ریاضی در متن خود استفاده کنید. به صورت پیش فرض این قابلیت در نرم افزار Word غیر فعال است. با استفاده از این ترفند میتوانید این بخش را به محیط Word آورده و از امکانات بی نظیر این بخش استفاده کنید.
 

بدین منظور:


در ابتدا نرم افزار Microsoft Word را باز کنید.


به منوی View رفته و سپس به Toolbars بروید و Customize را انتخاب کنید.


حال (ترفندستان) در پنجره باز شده به تب Commands بروید و از قسمت Categories (سمت چپ) Insert را به حالت انتخاب درآوردید و از سمت راست Equation Editor را انتخاب کنید (تصویر یک رادیکال با عدد a را دارد).


روی آن کلیک کرده و کلید موس را نگه دارید، سپس آنرا بکشید و در جایی مناسب از نوار ابزار صفحه اصلی ، مثلا در کنار دکمه Bold رهایش کنید (Drag & Drop).


سپس بر روی دکمه مربوطه کلیک کرده، از شما سوالی مبنی بر نصب آن میشود که با زدن دکمه Yes میتوانید عملیات نصب را انجام دهید و از این قابلیت استفاده کنید.


ممکن است در هنگام نصب، نیاز به قرار دادن CD نصب آفیس در درون CD-Rom باشد.



نوشتن فرمول های پیچیده ریاضی در نرم افزار Microsoft Word سطح ترفند: پیشرفته
[+] نوشته شده توسط عزیز در سه شنبه 26 بهمن 1389برچسب:, در ساعت 20:37 | |
فارسی کردن اعداد در Microsoft Word

اگر تا به حال برای تایپ متون خود به نرم افزار Microsoft Word مراجعه کرده باشید دیده اید که هنگام تایپ متون فارسی در Word اعداد به صورت انگلیسی نمایش میابند که این موضوع میتواند یک دست بودن و زیبایی کار شما را از بین ببرد. با استفاده از این ترفند میتوانید کاری کنید که هنگام تایپ متون فارسی اعداد فارسی باشند و در زمان تایپ متون انگلیسی اعداد به صورت انگلیسی نمایش یابند. چیزی که بهترین حالت ممکن است.
 

بدین منظور:


ابتدا نرم افزار MS Word را باز کنید.


از منوی Tools روی Options کلیک کنید و سپس وارد بخش Complex Scripts شوید.


در مقابل Numeral، از انتخاب های ممکن Context را انتخاب کنید.


با OK کردن (ترفندستان) تنظیمات را ذخیره کنید.


به این ترتیب اعداد در هنگام تایپ انگلیسی به صورت انگلیسی و در هنگام تایپ فارسی به شکل فارسی نوشته خواهند شد.


دقت کنید اگر گزینه Hindi را از این بخش انتخاب کنید اعداد چه در تایپ انگلیسی و چه در تایپ فارسی به صورت فارسی تایپ می شوند.



فارسی کردن اعداد در Microsoft Word سطح ترفند: مبتدی
[+] نوشته شده توسط عزیز در سه شنبه 26 بهمن 1389برچسب:, در ساعت 20:36 | |
رمز گذاری بر روی فایل ها در Word

با استفاده از ترفندی که هم اکنون به شما معرفی خواهیم کرد میتوانید بر روی اسناد محرمانه خود در نرم افزار Microsoft Word رمز عبور بگذارید. بدین صورت که هر شخصی برای مشاهده آنها حتماً باید ابتدا پسورد را تایپ کند، در غیر صورت امکان مشاهده فایل را ندارد!
 

بدین منظور:


ابتدا نرم افزار Microsoft Office را اجرا کنید.


حال (ترفندستان) از منوی Tools به Options بروید.


در پنجره باز شده به تب Security رفته و در آنجا Password مورد نظر برای فایل را وارد نمایید.


در انتخاب پسورد نهایت دقت را ببرید، چرا که در صورت فراموش قابل بازیابی نیست.



رمز گذاری بر روی فایل ها در Word سطح ترفند: مبتدی
[+] نوشته شده توسط عزیز در سه شنبه 26 بهمن 1389برچسب:, در ساعت 20:33 | |
شکستن Master Password نرم افزار Folder Guard

رم افزار Folder Guard را میتوان قدرتمندترین نرم افزار قفل گذاری بر روی فولدرها دانست. این نرم افزار با توجه به حجم کم ، کاربرد آسان و امنیت بالایی که دارد میتواند بهترین نرم افزار برای قرار دادن پسورد بر روی فولدرهای شما باشد. در این برنامه شما ابتدا یک پسورد اصلی یا Master Passwrod برای ورود به برنامه قرار میدهید ، سپس بر روی هر فولدری که بخواهید جداگانه پسوردی را تنظیم میکنید تا به هنگام دسترسی به فولدر مورد نظر از شما درخواست پسورد شود. اما فرض کنید زمانی Master Password برنامه را فراموش کرده اید یا حتی قصد دارید این پسورد را بشکنید ، در این زمان چه کار باید بکنید؟ در این ترفند قصد داریم روشی ساده برای از بین بردن Master Password این برنامه مطرح نماییم به طوریکه پس از آن میتوانید یک پسورد اصلی برای Folder Guard تعیین نمایید.

بدین منظور:


ابتدا دقت کنید انجام این ترفند زمانی امکان پذیر است که پس از اجرای اولیه نرم افزار ، قابلیت Emergency Recovery Utility در برنامه فعال بوده باشد که اکثر اوقات اینگونه است.


همچنین برنامه Folder Guard نصب شده به صورت رجیستر شده باشد (توسط شماره سریال اولیه). که معمولأ این کار توسط کاربر پس از نصب صورت گرفته است.



حالا برای بازیابی Master Password یا پسورد ورودی به برنامه:


به محل نصب برنامه بروید.


برنامه به طور پیش فرض در مسیر Program Files/Folder Guard Pro نصب است.


سپس فایل Setup.ini را به وسیله Notepad ویندوز باز نمایید (با راست کلیک و انتخاب Open With).


حالا خود نرم افزار Folder Guard را اجرا نمایید.


پس از درخواست Master Password بر روی گزینه ?Forgot your password کلیک کنید.


اکنون (ترفندستان) در صفحه بعدی ، سه عبارت Number of Copies ، Register Name و License Key را به وسیله همان فایل Setup.ini که باز نموده اید پر کنید.


در خطوط ششم ، هفتم و هشتم فایل Setup.ini ، پاسخ های فیلدهای درخواستی در برنامه درج شده است.


کافی است عبارت های جلوی علامت مساوی در آن خطوط را در درون فیلدهای موجود در برنامه وارد نمایید ، سپس دکمه Continue را بزنید.


سوال پرسیده شده را نیز با Yes پاسخ دهید.


پیغامی مبنی بر موفقیت آمیز بودن عملیات پاکسازی پسورد دریافت می نمایید.


اکنون میتوانید یک Master Password جدید بر روی برنامه تنظیم کنید.



آخرین نسخه نرم افزار Folder Guard ، به همراه شماره سریال از

اینجا

قابل دریافت است.



شکستن Master Password نرم افزار Folder Guard سطح ترفند: پیشرفته
[+] نوشته شده توسط عزیز در سه شنبه 26 بهمن 1389برچسب:, در ساعت 20:32 | |
بازیابی پسورد هک شده یا فراموش شده در یاهو

یکی از مشکلاتی که تقریبأ گریبانگیر تمامی کاربران اینترنت است هک شدن ID آنها توسط هکر هاست. این مشکل بیشتر به دلیل عدم آشنایی کاربران مبتدی با مسائل امنیتی پیش میاید و هکرها از این موضوع سوء استفاده میکنند. اما پس از هک شدن ID یاهو چه باید کرد؟! جالب است بدانید فقط یک راه منطقی برای اینکار وجود دارد! که هم اکنون به توضیح آن خواهیم پرداخت. در صورتی که پسورد ID خود را نیز فراموش کرده اید این ترفند چاره شما خواهد بود.

هنگامی که ID کاربر هک میشود ، پس گرفتن ID بسیار ساده است ، به شرطیکه شما به هنگام ثبت این ID دقت کافی به خرج داده باشید!


به هنگام ثبت ID و ایمیل ، در فرم ثبت نام از شما درخواست ثبت سه گزینه میشود: تاریخ تولد ، کشور و کدپستی.


اگر این اطلاعات ورودی را به یاد داشته باشید کافی است به آدرس

https://edit.yahoo.com/forgot

مراجعه کنید.


سپس در فیلد اول آیدی خودتان که پسورد آن هک شده یا فراموش کرده اید را وارد نمایید.


در فیلد بعدی نیز کد امنیتی داخل عکس را وارد کرده و Next بزنید.


در صفحه بعدی نیز اطلاعات خود را به ترتیب تاریخ تولد ، کشور و کدپستی وارد کنید و Next بزنید.


اگر از کاربران اخیر یاهو باشید به جای سوال فوق ، پاسخ سوال امنیتی که هنگام ثبت نام انتخاب کرده بودید را بایستی وارد کنید.


اگر اطلاعاتتان قابل تأیید باشد امکان تعریف پسورد جدید برایتان میسر خواهد شد.



بازیابی پسورد هک شده یا فراموش شده در یاهو سطح ترفند: مبتدی
[+] نوشته شده توسط عزیز در سه شنبه 26 بهمن 1389برچسب:, در ساعت 20:30 | |
آیا دوستان شما در 24 ساعت گذشته در یاهو مسنجر آنلاین بوده اند؟

هم اکنون قصد داریم یک ترفند عالی را به شما معرفی کنیم! ترفندی که شاید تاکنون به آن فکر کرده باشید اما آن را امکان پذیر نمیدانستید. در صورتی که شما نیز از کاربران مسنجر محبوب ، یاهو مسنجر بوده باشید حتماً به این موضوع برخورد کرده اید که در لیست دوستان شما ، امکان مشاهده افراد آنلاین و آفلاین وجود دارد. یعنی کاربرانی که در حال حاضر آنلاین هستند و افرادی که هم اکنون آفلاین هستند. اما برای اولین بار امکان جالبی میسر شده است که به وسیله آن شما میتوانید یک آمار گیر 24 ساعته بر روی هر ID که بخواهید قرار دهید. سپس امکان مشاهده وضعیت آنلاین یا آفلاین بودن ID مورد نظر را در 24 ساعته گذشته و به شکل هر 10 دقیقه مشاهده کنید. به عنوان مثال 1 روز کامل به اینترنت سر نزدید و اطلاع ندارید که دوست شما در یاهو مسنجر آنلاین شده است یا خیر؟ با این ترفند میتوانید آمار آنلاین بودن دوست خود را در 24 ساعت گذشته مشاهده کنید و به نوعی مچ گیری نیز کنید.
همانند تصویر زیر:

آیا دوستان شما در 24 ساعت گذشته در
یاهو مسنجر آنلاین بوده اند؟

برای اینکار:


ابتدا به

این سایت

مراجعه کنید.


پس از باز شدن صفحه ، از بالای صفحه روی لینک Register کلیک کنید.


اکنون در فرم باز شده اطلاعات خود را وارد نمایید. یک نام کاربری ، پسورد ، تأیید پسورد ، ایمیل و یک سوال امنیتی.


پس از پر کردن فرم روی دکمه Register کلیک کنید.


پیغام You may now login from the left sidebar به معنای ثبت نام موفقیت آمیز است.


حال در قسمت نوار کناری صفحه Yahoo Tracker Login ، یوزر و پسورد ثبت نامی را وارد کرده و دکمه Log in را بزنید.


خواهید دید که به صفحه جدیدی وارد میشوید.


در این صفحه شما میتوانید آمارگیر های خود را بر روی هر ID تنظیم کنید.


در نتیجه در قسمت Add Yahoo! Username for Tracking ، آی دی دوستتان را وارد کرده و دکمه Add را بزنید.


پس از اینکار ID شما ثبت میشود.


این ID تنها پس از لوگین به قسمت کاربری قابل دسترسی است.


اکنون آمارگیر بر روی ID نصب شده است.


کافی است در قسمت Track List ، روی آیدی مورد نظر کلیک کنید.


وضعیت او را در 24 ساعت گذشته خواهید دید.


دقت کنید سیستم کاری این آمارگیر به گونه ای است که پس از ثبت آیدی شروع به گرفتن آمار میکند. در نتیجه پس از ثبت یک آیدی جدید از همان زمان کار آمار گیری را شروع میکند.


البته به عنوان مثال اگر آیدی tarfandestan را add کنید ، چون این آیدی قبلأ در دیتابیس سایت ذخیره شده است ، از همان زمانی که برای اولین بار آمارگیری را شروع کرده است اطلاعات را نمایش میدهد.


در پایان دقت کنید در صورتی که کاربر Invisible باشد ، وضعیت او به همان شکل آفلاین که طبیعی است نمایش داده خواهد شد.



همچنین شما میتوانید از یک سرویس ایرانی نیز جهت اینکار استفاده نمایید و کلیه عملیات بالا را با آن صورت دهید:


www.msgstatus.net


آیا دوستان شما در 24 ساعت گذشته در یاهو مسنجر آنلاین بوده
اند؟ سطح ترفند: مبتدی
[+] نوشته شده توسط عزیز در سه شنبه 26 بهمن 1389برچسب:, در ساعت 20:27 | |
SMS رفته را به جوی بازگردانید!

یکی از مشکلاتی که ممکن است برای بسیاری از SMSباز ها پیش آمده باشد ، ارسال SMS اشتباهی برای فرد دیگری است! بدین صورت که به فرض قصد دارید جوکی را برای یکی از دوستان خود ارسال کنید ، اما به دلیل شباهت نام دوستتان با رئیس شرکت و کنار هم قرار گرفتن نام این دو نفر در دفترچه تلفن گوشی ، جوک را برای رئیس خود ارسال کنید که طبعأ حالت خوبی به شما دست نخواهد داد چرا که پس از زدن دکمه SMS ، Send ارسال شده است و نمیتوان جلوی رسیدن آن را گرفت! اما در صورتی که اندکی فرز باشید به طریقی میتوان پس از ارسال SMS تا زمانی که هنوز به دست گیرنده نرسیده است ، جلوی SMS را در بین راه بگیرید ، به طوری که حتی پس از زدن دکمه Send نیز SMS به گیرنده نرسد و در بین راه متوقف شود.

این ترفند بر روی گوشی های نوکیا تست شده است در نتیجه روش آن بر روی این گوشی توضیح داده میشود ، اما امکان این کار در گوشی های دیگر نیز به روش هم شکل وجود دارد چرا که به سادگی میتوان SMS ارسال شده را متوقف کرد:



در صورتی که دکمه Send را زده اید ، ابتدا SMS شما به قسمت Outbox گوشی میرود ، در این مرحله ، SMS همچنان روی گوشی شماست و به شبکه ارسال نشده است و وضعیت آن Sending است. در نتیجه کافی است دکمه Power گوشی را زده و Switch off را انتخاب کنید تا گوشی کاملأ خاموش شود!


حال در صورتی که گوشی را مجددأ روشن کنید و به قسمت Messaging و Outbox بروید ، SMS خود را میبینید که به حالت Deferred درآمده (ترفندستان) ، یعنی برای ارسال به تعویق افتاده است و در آخرین مرحله متوقف شده و برای طرف مقابل ارسال نشده است.


حالا میتوانید با زدن دکمه SMS ، Options متوقف شده را با انتخاب Delete برای همیشه پاک کنید. یا حتی اگر دلتان خواست ، در زمان دیگری آن را با انتخاب Send مجددأ ارسال کنید.



SMS رفته را به جوی بازگردانید! سطح ترفند: مبت
[+] نوشته شده توسط عزیز در سه شنبه 26 بهمن 1389برچسب:, در ساعت 20:24 | |
ارسال SMS بدون افتادن شماره برای فرد مورد نظر

قصد داریم تا اینبار یک ترفند فوق العاده را برای شما معرفی کنیم. مطمئنأ برای شما نیز پیش آمده که دوست داشته باشید گاهی ناشناس بمانید. این ترفند روشی را به شما معرفی میکند که میتوانید پیام کوتاه متنی SMS ارسال کنید به شکلی که شماره شما برای فرد مورد نظر نمایش پیدا نکند و کاملأ مخفی میمانید. این ترفند خصوصیاتی دارد که باید گوشی فرستنده و دریافت کننده آن را دارا باشد. پیشنهاد میکنیم این ترفند را حدأقل یکبار تست کنید تا نتیجه را ببینید.

ابتدا به این نکات دقت کنید:


این ترفند تنها روی گوشی هایی قابل اجراست که قابلیتی به نام Email gateway را دارا باشند. گوشی هایی که این قابلیت رو دارند اکثرأ سونی اریکسون هستند همانند W800 , W810 , W550 ,K750 , K700 , S700 و ... .


برای استفاده از این ترفند باید هر دو گوشی فرستنده و دریافت کننده قابلیت Email gateway را دارا باشند. پس پیش از هرکاری این موضوع رو یقین پیدا کنید.



اکنون همانند دستورالعمل زیر مراحل را طی کنید ، تنها ممکن است بسته به تنوع گوشی شما مقداری تغییرات وجود داشته باشد:


ابتدا از منوی اصلی وارد قسمت Messaging شوید. سپس به قسمت Settings رفته و به بخش Text Messaging وارد شوید. در قسمت بعد به Email gateway رفته و شماره فردی که میخواهید SMS را برایش ارسال کنید را وارد کرده و Add کنیم.


حالا به عقب بازگردید ، پس از وارد شده مجدد به بخش Messaging ، قسمت Write New را انتخاب کنید. Text Message را انتخاب کنید ، متن مورد نظر را تایپ نمایید و Continue را انتخاب کنید. اکنون گزینه اول یعنی Enter Email Address را انتخاب کرده و ایمیل info@tarfandestan.com را وارد نمایید. در پایان پیام را ارسال کنید.



اکنون فرد مورد نظر به هنگام دریافت پیام به جای شماره شما آدرس ایمیلی که وارد کردید را مشاهده خواهد کرد.



ارسال SMS بدون افتادن شماره برای فرد مورد نظر سطح ترفند: متوسط
[+] نوشته شده توسط عزیز در سه شنبه 26 بهمن 1389برچسب:, در ساعت 20:20 | |
نحوه دانلود فایل‏های ویدئویی از سایت ایران سیما


پایگاه اینترنتی «ایران سیما» به نشانی iransima.ir دارای بزرگ‌ترین آرشیو دیجیتال رسانه‌های ایران می‌باشد. این سایت مفید که متعلق به شرکت سروش رسانه است، از سال 1384 فعالیت خود را آغاز نموده است. کلیه برنامه‌های پخش شده از سیمای جمهوری اسلامی ایران اعم از فیلم، سریال و... اندکی پس از پخش بر روی این سایت قرار می‌گیرند. اما در صورتی که تاکنون به سایت ایران سیما مراجعه کرده باشید، حتماً می‌دانید که تنها امکان مشاهده آنلاین فایل‌های ویدئویی در این سایت وجود دارد و امکان دانلود آن‌ها مهیا نیست. تاکنون راه‌ها و روش‌های مختلفی نیز جهت دانلود از این سایت مطرح شده است، اما همگی به علت پیچیدگی ساختاری این سایت کارآمد نیستند. اما هم اکنون قصد داریم به معرفی ترفندی بپردازیم که با بهره‌گیری از آن می‌توانید کلیه فایل‌های ویدئویی موجود در سایت ایران سیما را به صورت کامل و بدون هر گونه مشکلی دانلود نمایید. جالب است بدانید کیفیت این فایل‌های تصویری در حد بسیار مطلوب است و اثری هم از آرم یا لوگوی تبلیغاتی در آن‌ها به چشم نمی‌خورد. تنها لازمه کار، یک اینترنت پر سرعت است.
 

بدین منظور:


در قدم اول بایستی نرم افزاری به نام NetTransport را دانلود نمایید. این برنامه که یک دانلود منیجر نه چندان معروف است، جهت دانلود فایل از پروتکل‌های متعددی پشتیبانی می‌کند.


برای دریافت NetTransport می‌توانید به سایت سازنده به نشانی

http://www.xi-soft.com

مراجعه کنید.


اما نسخه موجود در سایت سازنده دارای محدودیت 30 روزه است. در نتیجه پیشنهاد می‌کنیم آخرین نسخه این برنامه (در حال حاضر نسخه 2.83.453) را به همراه کرک، با حجم تنها 3.54 مگابایت از

اینجا

دریافت نمایید.


پس از دانلود فایل، آن را از حالت فشرده خارج کنید.


سپس با دوبار کلیک بر روی NetTransport-Setup.exe اقدام به نصب برنامه کنید.


پس از نصب برنامه، فایل Patch.exe را که دانلود نموده‌اید را در محل نصب برنامه Copy ،NetTransport و Paste نمایید (محل پیش فرض نصب برنامه Program Files\Xi\NetXfer می‌باشد).


اکنون با دو بار کلیک فایل Patch.exe را اجرا کنید. سپس بر روی دکمه Patch کلیک کنید تا عملیات از بین بردن محدودیت برنامه صورت بگیرد. پس این کار بر روی دکمه Exit کلیک کنید.


اکنون از منوی Start به All Programs > Xi > NetXfer رفته و بر روی NetTransport کلیک کنید.


خواهید دید (ترفندستان) که برنامه NetTransport اجرا می‌گردد.


دقت کنید جهت اطمینان از کرک نمودن موفقیت آمیز برنامه، کافی است از منوی Help بر روی About NetTransport کلیک کنید. غیرفعال بودن دکمه Register به معنای رجیستر شدن برنامه است.


این برنامه از زبان فارسی نیز پشتیبانی می‌کند. اما جهت فهم بیشتر این ترفند زبان منوها را بر روی انگلیسی تنظیم کنید (از منوی Tools > Language).



در مرحله بعدی، جهت باز کردن سایت ایران سیما، نیازمند مرورگر Firefox هستید.


در صورتی که این مرورگر را بر روی سیستم خود نصب ندارید بایستی آن را از سایت

http://www.mozilla.com/firefox

دانلود نموده و نصب کنید.


پس از نصب فایرفاکس آن را اجرا کنید.


سپس توسط آن وارد سایت ایران سیما شوید (

http://www.iransima.ir

).


پس از ورود به صفحه اصلی سایت، وارد شبکه مورد نظر خود شوید. روز پخش برنامه و سپس برنامه مد نظر را انتخاب کنید. در آخر بر روی دکمه "نمایش برنامه" کلیک کنید.


خواهید دید که یک پنجره جدید باز می‌شود و فایل ویدئویی به صورت آنلاین پخش می‌گردد.


حالا در همان پنجره نمایش برنامه، کلیدهای ترکیبی Ctrl+U را فشار دهید تا به سورس صفحه دسترسی پیدا کنید (دلیل اصلی ما برای استفاده از Firefox به جای مرورگر IE همین قابلیت بود که در مرورگر IE غیرفعال است).


حال خواهید دید (ترفندستان) که یک پنجره جدید با صفحه ای مملو از کد باز می‌گردد. در این صفحه کلیدهای ترکیبی Ctrl+F را فشار دهید تا در پایین صفحه نوار Find ظاهر شود. سپس عبارت mms را وارد نمایید.


خواهید دید که در میان کدها، خطی که در آن عبارت mms وجود دارد پیدا می‌شود. حال شما بایستی از آن قسمتی که mms وجود دارد تا جایی که wmv. موجود است را توسط ماوس انتخاب نموده و Copy کنید. دقت کنید به عنوان مثال چنین آدرسی خواهیم داشت:


mms://media.iransima.ir/tv3/tv3_13880210_017.wmv

پس از Copy نمودن آدرس، در برنامه NetTransport بر روی فضای خالی از صفحه راست کلیک کرده و New Download را انتخاب کنید (یا از روی کیبورد دکمه Insert را بزنید).


خواهید دید که پنجره Add New Download باز می‌شود.


حال در قسمت URL راست کلیک کرده و Paste را انتخاب کنید.


آدرسی که Copy نموده بودید وارد این قسمت می‌شود.


اما نکته کلیدی کار اینجاست. ممکن است (ترفندستان) شما نیز تاکنون تا این مرحله پیش آمده باشید، اما دانلود فایل به این صورت غلط است. در صورتی که با همین پروتکل mms اقدام به دانلود فایل کنید، فایل شروع به دانلود شدن می‌کند اما در نیمه‌های کار متوقف شده و هیچ‌گاه فایل به طور کامل دانلود نمی‌شود.


برای رفع این مشکل، کافی است در همین قسمت URL، قسمت اول آدرس یعنی mms را پاک کرده و به جای آن عبارت rtsp را وارد نمایید.


یعنی آدرسی که ما در بالا داشتیم این گونه خواهد شد:


rtsp://media.iransima.ir/tv3/tv3_13880210_017.wmv

در نهایت بر روی دکمه OK کلیک کنید تا فایل شروع به دانلود شدن کند.



دیگر کار تمام است و می‌توانید منتظر باشید تا فایل با موفقیت به طور کامل دانلود شود.

(ترفندستان)

مسیر پیش فرض ذخیره فایل ویدئویی نیز درایو C است که می‌توانید آن را از طریق همان پنجره Add New Download تغییر دهید.


ویژگی جالب این برنامه این است که فایل‌های ویدئویی تا آنجا که دانلود شده‌اند نیز قابل مشاهده هستند. کافی است به مسیر دانلود فایل بروید و فایل ویدئویی را اجرا کنید، تا آنجا که دانلود شده، قابل مشاهده است.


البته حجم ویدئوهای موجود تاحدودی زیاد است (بسته به مدت زمان آن متغیر است) و قطعأ به یک اینترنت پرسرعت جهت دانلود نیازمند هستید.



نحوه دانلود فایل‌های ویدئویی از سایت ایران سیما سطح ترفند: متوسط
[+] نوشته شده توسط عزیز در دو شنبه 25 بهمن 1389برچسب:, در ساعت 20:13 | |
دانلود مستقیم از سایت 4shared


اگر اهل دانلود فایل باشید حتماً با وب‌سایت 4shared.com آشنایی دارید. 4shared یکی از قدیمی‌ترین و قدرتمندترین سایت‌های آپلود رایگان است که در ایران نیز به خصوص در میان سایت‌های موزیک طرفدار زیادی دارد، به طوریکه اکثر فایل‌های موزیک پس از انتشار بر روی 4shared آپلود میشود. شما میتوانید کلیه فایل‌های خود اعم از موزیک، فیلم، برنامه و... را در 4shared آپلود کرده و سپس لینک دانلود آن را در اختیار دیگران قرار دهید تا فایل شما را دانلود کنند. اگر تاکنونی فایلی را از 4shared دانلود کرده باشید حتماً میدانید دانلود از آن به شکل مستقیم نیست و غیر‌مستقیم است. یعنی شما نمیتوانید پس از وارد نمودن لینک دانلود در مرورگر یا دانلود‌ منیجر آن را دانلود کنید؛ بلکه به صفحه دیگری روانه میشوید و پس از کلیک بر روی Download Now و سپس انتظار جهت صفر شدن تایمر 10 ثانیه ای میتوانید فایل را دریافت کنید. طبعأ این موضوع زمانی هر چند اندک را از شما میگیرد. هم اکنون قصد داریم ترفندی بسیار ساده را برای شما بازگو کنیم که با بهره گیری از آن میتوانید لینک‌های ‌دانلود 4shared را کاملأ مستقیم کنید و دیگر دو مرحله از دانلود را طی نکنید! این ترفند بر روی کلیه فایل‌های موزیک مانند mp3 قابل اجراست و همچنین برای اکثر فایل‌های دیگر نیز امکان پذیر است.

بدین منظور:


اگر اندکی دقت کنید خواهید دید در آدرس دانلود فایل‌های 4shared قسمتی به شکل /file/ وجود دارد.


شما کافی است این عبارت را به /download/ تغییر دهید، سپس لینک دانلود را در مرورگر یا دانلود منیجر وارد کنید تا بلافاصله دانلود فایل شروع شود!


به همین سادگی (ترفندستان) لینک شما از حالت غیر‌مستقیم به مستقیم تبدیل شده است.



به عنوان مثال فرض کنید فایل موزیکی با این لینک داریم:


http://www.4shared.com/file/75969718/cecfe0df/Fereydoun-Delam_Gereft-Tarfandestan.html

اگر وارد این لینک شوید خواهید دید که یک لینک دانلود غیر‌مستقیم است و برای دانلود آن بایستی دو مرحله دیگر را نیز طی کنید.


اما اکنون همانطور که گفته شد در آدرس لینک دانلود، به جای file عبارت download را درج کنید. بدین شکل:


http://www.4shared.com/download/75969718/cecfe0df/Fereydoun-Delam_Gereft-Tarfandestan.html

حال اگر این لینک را تست کنید خواهید دید که یک لینک مستقیم است و پس از کپی نمودن در نوار آدرس مرورگر یا دانلود منیجر اتوماتیک دانلود میشود.


بدون اینکه مجبور باشید دو مرحله اضافی و یک تایمر 10 ثانیه ای را تحمل کنید!



جهت کپی نمودن لینک دانلود نیز (ترفندستان) در مرورگر Internet Explorer بر روی لینک راست کلیک کرده و Properties را انتخاب نمایید. آدرس لینک در جلوی عبارت Address درج شده است که میتوانید آن را Copy کنید.


در مرورگر فایرفاکس نیز میتوانید با راست کلیک بر روی لینک و انتخاب Copy Link Location آن را کپی کنید.



همانطور که ذکر شد این ترفند بر روی کلیه فایل‌های MP3 آپلود شده قابل اجراست. بر روی سایر فایل‌ها نیز کم و بیش امکان پذیر است.


البته روشن است این ترفند به منزله فعال سازی قابلیت Resume یا توقف به هنگام دانلود نیست بلکه شما میتوانید فایل‌ها را مستقیمأ دانلود کنید.



دانلود مستقیم از سایت 4shared سطح ترفند: متوسط
[+] نوشته شده توسط عزیز در دو شنبه 25 بهمن 1389برچسب:, در ساعت 20:8 | |
دانلود ویدئوهای YouTube به وسیله نرم افزار Internet Download Manager

حتماً شما نیز با سایت YouTube آشنایی دارید. بزرگترین سایت به اشتراک گذاری ویدئوهای آنلاین که در بین کاربران اینترنتی از محبوبیت بالایی برخوردار است. اما ویژگی YouTube عدم امکان دانلود ویدئوهای قرار داده شده در سایت به شکل مستقیم است. برای اینکار ترفندها و راههای متعددی ارائه شده است. یکی از راههای دانلود ویدئوها استفاده از نرم افزار Internet Download Manager یا IDM است که خود این نرم افزار از دانلود منیجر های پرطرفدار کاربران است. در این ترفند قصد داریم نحوه دانلود ویدئوهای YouTube به وسیله IDM را به شما معرفی کنیم. لینک دانلود برنامه نیز موجود است.

برای اینکار:


ابتدا از نصب IDM نسخه 5.11 به بعد بر روی سیستم خود مطمئن شوید.


شما میتوانید اخرین نسخه این برنامه را از

http://www.tarfandestan.com/forum/thread15863.html

دریافت کنید.



اکنون برنامه IDM را اجرا کنید.


سپس به سایت

www.youtube.com

رفته و به صفحه ویدئو مدنظر مراجعه کنید.


حال در صورتی که از مروگر IE استفاده میکنید راست کلیک کرده و Download FLV video content with IDM را انتخاب کنید.


و اگر از مرورگر فایرفاکس استفاده میکنید پس از راست کلیک Download FLV video with IDM را انتخاب کنید.


(دقت کنید اگر این گزینه در فایرفاکس فعال نبود یکبار به مسیر Program Files/Internet Download Manager مراجعه کنید و فایل idmmzcc.xpi را نصب کنید.)


پس از (ترفندستان) انتخاب گزینه فوق در یکی از دو مرورگر ، پنجره Download File Info نمایش داده میشود.


اکنون با زدن دکمه Start Download میتوانید فایل ویدئویی را با فرمت FLV دانلود کنید.


دقت کنید در صورتی که عمل دانلود انجام نشد میتوانید پس از راست کلیک از گزینه Download All Links with IDM و سپس انتخاب فایل FLV نیز استفاده کنید.



پس از دانلود فایل باید یک FLV Player نیز تهیه کنید.


نمونه بهترین FLV Player با حجم کم:


http://www.tarfandestan.com/forum/thread10846.html

دانلود ویدئوهای YouTube به وسیله نرم افزار Internet Download
Manager سطح ترفند: متوسط
[+] نوشته شده توسط عزیز در دو شنبه 25 بهمن 1389برچسب:, در ساعت 20:4 | |
دانلود متن کامل کتب تمامی مقاطع تحصیلی به شکل کتاب الکترونیکی


ممکن است شما کاربر ترفندستان نیز جزء قشر دانش آموز و محصل باشید. در این ترفند قصد داریم به معرفی یک منبع غنی برای شما بپردازیم که با استفاده از آن میتوانید متن کامل تمامی کتب درسی را از مقطع ابتدایی تا پیش دانشگاهی به صورت کتاب الکترونیکی و با فرمت PDF دانلود کنید. حتی کتابهای رشته های مختلف دوره دبیرستان نیز در این منبع وجود دارد. مطمئنأ این موضوع میتواند به شما در هر زمینه ای کمک شایانی کند.
 

کافی است به آدرس

www.chap.sch.ir/MaghtaList.asp

بروید.


اکنون میتوانید تمامی مقاطع تحصیلی را مشاهده کنید. با بازکردن مبحث هر درس در هر پایه میتوان دروس مختلف را مشاهده کرد و آنها را با حجم کم دانلود نمود.



دقت کنید تمامی این کتاب ها با فرمت PDF هستند و برای باز کردن آنها نیاز به نرم افزار Adobe Acrobat Reader دارید که معمولاً در هر کامپیوتری نصب است.


آخرین ورژن این نرم افزار را از

اینجا

میتوانید دانلود کنید.



لازم به ذکر است این منبع به همت اداره کل چاپ و توزیع کتابهای درسی راه اندازی شده است.



دانلود متن کامل کتب تمامی مقاطع تحصیلی به شکل کتاب
الکترونیکی سطح ترفند: مبتدی
[+] نوشته شده توسط عزیز در دو شنبه 25 بهمن 1389برچسب:, در ساعت 20:2 | |
جستجوی عبارات فارسی در نرم‏افزار Foxit Reader

نرم افزار Foxit Reader یکی از قدرتمندترین نرم‌افزارهای مشاهده فایلهای PDF است که می‌توان آن را یک انتخاب جایگزین مناسب برای نرم‌افزار سنگینی نظیر Adobe Acrobat Reader دانست. این نرم افزار، بسیار کم‌حجم، سبک و در عین حال رایگان بوده و می‌تواند تمامی نیازهای شما را برای مشاهده فایلهای PDF برطرف سازد. Foxit Reader از زبان فارسی نیز به خوبی پشتیبانی می‌کند، اما شاید تنها نقصی که در این نرم‌افزار به چشم بخورد مشکل جستجوی عبارات فارسی در فایل‌های PDF است. بدین شکل که در صورت جستجوی عبارات فارسی، نتیجه‌ای یافت نم‌شود. اما رفع این مشکل بسیار ساده است! در این ترفند قصد داریم به معرفی نحوه جستجوی عبارات فارسی در نرم افزار Foxit Reader بپردازیم. لازم به ذکر است لینک دانلود این نرم‌افزار کاربردی در انتهای ترفند قرار گرفته است.
 

بدین منظور:


ابتدا فایل PDF مورد نظر خود را توسط نرم افزار Foxit Reader باز کنید.


حال در قسمت جستجو (در نوار بالای صفحه)، معکوس عبارت فارسی مورد نظر را وارد نموده و آن را جستجو کنید. به عنوان مثال اگر قصد دارید عبارت «ترفندستان» را جستجو کنید، کافی است عبارت «ناتسدنفرت» را وارد نمایید.


خواهیم دید که عبارت صحیح -که در این مثال «ترفندستان» است- پیدا خواهد شد.



دانلود آخرین نسخه Foxit Reader از سایت سازنده

جستجوی عبارات فارسی در نرم‏افزار Foxit Reader سطح ترفند: مبتدی
[+] نوشته شده توسط عزیز در دو شنبه 25 بهمن 1389برچسب:, در ساعت 19:59 | |
از بین بردن محدودیت 4 گیگی استفاده از رم در ویندوزهای 7 و ویستای 32 بیتی

همان طور که احتمالاً می‌دانید ویندوزهای ویستا و 7 دارای دو نسخه 32 و 64 بیتی هستند. مهم‌ترین تفاوت ویندوزهای 32 و 64 بیتی در میزان رم پشتیبانی شده توسط این دو ویندوز است. به طوری که ویندوزهای 32 بیتی ویستا و 7، نهایتاً 4 گیگ رم را شناسایی و پشتیبانی می‌کنند. یعنی اگر شما بر روی سیستم خود بیش از 4 گیگ رم نصب کنید، در صورت استفاده از ویندوز 32 بیتی، تنها 4 گیگ رم از کل رم نصب شده بر روی سیستم قابل استفاده خواهد بود و مابقی آن بلااستفاده باقی می‌ماند. در نتیجه در این زمان ناچار خواهید بود تا یک ویندوز 64 بیتی تهیه کرده و نصب کنید. اما بسیاری از کاربران تمایلی به استفاده از ویندوزهای 64 بیتی ندارند. به دلایلی نظیر عدم سازگاری برخی نرم افزارها و درایورها و نبود نسخه‌های مخصوص 64 بیتی. در نتیجه گاهی پیش می‌آید که کاربر قید مابقی رم خود را می‌زند و از همان ویندوز 32 بیتی بهره می‌گیرد. در صورتی که نیک بنگریم، درخواهیم یافت که مایکروسافت در این زمینه بسیار طمع کار عمل نموده است. چرا که کاربری که از یک سیستم پیشرفته استفاده می‌کند را مجبور به استفاده از نسخه 64 بیتی ویندوز می‌کند، تنها به این خاطر که به علت استفاده از بیش از 4 گیگ رم یک نسخه 64 بیتی خریداری نماید. اما بالأخره روزی که برای این محدودیت 4 گیگی چاره‌ای پیدا شود فرا رسید! در این ترفند قصد داریم به معرفی نحوه از بین بردن محدودیت 4 گیگی استفاده از رم در ویندوزهای 7 و ویستای 32 بیتی بپردازیم. به طوری که می‌توانید تا 128 گیگ رم بر روی سیستم خود نصب کنید و ویندوز 32 بیتی شما تمامی این میزان رم را شناسایی خواهد کرد و می‌تواند از تمامی این مقدار رم استفاده کند! در نتیجه دیگر نیازمند نصب یک ویندوز 64 بیتی فقط به خاطر یک محدودیت آزاردهنده نخواهید بود.

برای از بین بردن این محدودیت در ویندوز ویستا و 7 نیازمند استفاده از پچ های جانبی خواهیم بود (پچ به وصله‌‌ها و اصلاح‌کننده‌های نرم افزاری اطلاق می‌شود). این پچ‌ها Kernel ویندوز را طوری تغییر می‌دهند که محدودیت یاد شده از بین خواهد رفت.


همچنین دقت کنید ممکن است این مراحل کمی پیچیده و طولانی باشد و از انجام آن بهراسید، اما ما در وب سایت ترفندستان آن را قدم به قدم و با زبان ساده برایتان شرح داده‌ایم. همچنین این کار هیچ آسیبی به ویندوز 32 بیتی محدودیت‌دار یا کامپیوتر شما نخواهد زد.



پچ شماره 1 - مخصوص ویندوز ویستا

ابتدا این پچ را از آدرس زیر دریافت نمایید:


http://www.tarfandestan.com/files/Patch-1-Windows-Vista.zip

پس از این کار فایل را از حالت فشرده خارج کنید.


اکنون در یک درایو از کامپیوتر به دلخواه خود یک فولدر جدید با نام دلخواه بسازید.


فایل Patch-1-Windows-Vista.exe موجود در فایل دانلود شده را Copy نموده و در این پوشه جدید Paste کنید.


سپس به پوشه Windows/System32 در درایوی که ویندوز ویستای شما در آن نصب است بروید.


فایل با نام ntkrnlpa.exe را بیابید. این فایل را نیز Copy کرده و در پوشه‌ای که ساختید Paste نمایید.


هدف این بود که دو فایل Patch-1-Windows-Vista.exe و ntkrnlpa.exe در یک فولدر در کنار هم قرار بگیرند.


حال فایل Patch-1-Windows-Vista.exe را با دو بار کلیک اجرا نمایید.


سپس بر روی دکمه Patch کلیک کنید.


اکنون دکمه Exit را بزنید (ترفندستان) تا برنامه بسته شود.


پس از این کار، با راست کلیک بر روی فایل ntkrnlpa.exe و انتخاب گزینه Rename، نام آن را از ntkrnlpa به ntkr128g تغییر دهید.


حال فایل ntkr128g.exe را کپی نموده و در مسیر Paste ،Windows/System32 نمایید.


بعد از این کار نوبت به مرحله بعدی یعنی ساخت یک فایل بوت جهت ورود به ویندوز ویستای 32 بیتی بدون محدودیت می‌رسد. این کار از طریق انجام یک سری دستورات متعدد به صورت دستی در Command Prompt امکان پذیر است. اما جهت جلوگیری از طولانی شدن ترفند و همچنین رفاه حال کاربران، فایل آماده سازی اتوماتیک آن را فراهم آورده‌ایم. این فایل با نام AddBootMenu.cmd در همان فایل فشرده‌ای که در ابتدا دانلود کردید موجود است.


بر روی فایل AddBootMenu.cmd راست کلیک نموده و Run as administrator را انتخاب نمایید.


در پنجره باز شده، درصورتی که از انجام مراحل بالا اطمینان دارید کلید y را فشار داده و Enter بزنید.


مشاهده پیغام The operation completed successfully به معنای موفقیت آمیز بودن کار است. کلیدی را بزنید تا پنجره بسته شود.


اکنون در صورتی که یک بار ویندوز را Restart نمایید، در منوی انتخاب ویندوزها یک نام جدید به چشم میخورد که با انتخاب آن، وارد ویندوز ویستای 32 بیتی بدون محدودیت میزان استفاده از رم خواهید شد.



پچ شماره 2 - مخصوص ویندوز 7

ابتدا این پچ را از آدرس زیر دریافت نمایید:


http://www.tarfandestan.com/files/Patch-2-Windows-7.zip

پس از این کار فایل را از حالت فشرده خارج کنید.


حال فایل به نام Patch-2-Windows-7.exe را با دوبار کلیک اجرا نمایید.


زبان این برنامه روسی است. اما (ترفندستان) همانطور که واضح است تنها یک دکمه بر روی مرکز برنامه وجود دارد.


بر روی این دکمه که با دو حرف PA شروع شده است کلیک کنید.


یک Load کننده طی می‌شود و سپس پیغامی نمایان می‌گردد.


بر روی دکمه OK کلیک کنید.


یک پنجره جدید سیاه رنگ با عنوان Remove Watermark X86 باز خواهد شد.


دکمه Y را بزنید.


با فشردن Enter سیستم Restart خواهد شد.


پس از Restart ویندوز، در منوی انتخاب ویندوزها یک نام جدید به چشم می‌خورد که با انتخاب آن، وارد ویندوز هفت 32 بیتی بدون محدودیت میزان استفاده از رم خواهید شد.



پچ شماره 3 (پیشنهادی ترفندستان) - مخصوص ویندوز ویستا و 7

این پچ از دو پچ دیگر کامل‌تر بوده و ما به شما استفاده از آن را پیشنهاد می‌کنیم. چرا که هر دو ویندوز را پشتیبانی می‌کند و به ویژه نسبت به پچ شماره 1 ویندوز ویستا دردسر کمتری دارد.


ابتدا این پچ را از آدرس زیر دریافت نمایید:


http://www.tarfandestan.com/files/Patch-3-...Vista-and-7.zip

پس از این کار فایل را از حالت فشرده خارج کنید.


حال فایل Patch-3-Windows-Vista-and-7.exe را با دو بار کلیک اجرا نمایید.


این برنامه اطلاعاتی نظیر میزان رم کنونی را نیز در اختیار شما قرار می‌دهد.


اکنون (ترفندستان) بر روی دکمه Apply در درون برنامه کلیک کنید.


پیغام نمایش داده شده را با Yes پاسخ دهید.


چند ثانیه صبر کنید تا پیغام جدیدی ظاهر شود. آن را OK کنید و برنامه را نیز ببندید.


اکنون فایل AddBootMenu.cmd موجود در پوشه‌ای که دانلود کرده‌اید را بیابید.


بر روی آن راست کلیک نموده و Run as administrator را انتخاب نمایید.


در پنجره باز شده، درصورتی که از انجام مراحل بالا اطمینان دارید کلید y را فشار داده و Enter بزنید.


مشاهده پیغام The operation completed successfully به معنای موفقیت آمیز بودن کار است. کلیدی را بزنید تا پنجره بسته شود.


اکنون در صورتی که یک بار ویندوز را Restart نمایید، در منوی انتخاب ویندوزها یک نام جدید به چشم میخورد که با انتخاب آن، وارد ویندوز ویستا یا هفت 32 بیتی بدون محدودیت میزان استفاده از رم خواهید شد.



در پایان ذکر چند نکته ضروری است:


پس از ورود به ویندوز بدون محدودیت، با فشردن Ctrl+Alt+Delete و ورود به Task Manager، در تب Performance و قسمت Memory می‌توانید این میزان افزایش واقعی رم را ملاحظه کنید.


همانطور که واضح است، با عملیاتی که در هر 3 پچ انجام دادیم، ویندوز 32 بیتی محدودیت‌دار شما دست نخورده باقی می‌ماند و هر زمان که بخواهید می‌توانید همانند گذشته وارد آن شوید. در نتیجه هیچ نگرانی از بابت آسیب دیدن ویندوز کنونی خود نداشته باشید.


برای ویرایش منوی بوت ویندوز و با حذف ویندوز جدید بدون محدویت، ابتدا وارد ویندوز محدودیت‌دار شوید. سپس در منوی Start عبارت msconfig را وارد نموده و Enter بزنید. در تب Boot می‌توانید ویرایش‌های لازم را صورت دهید.


لازم به ذکر است، ویندوز اکس‌پی 32 بیت نهایتاً 3 گیگ رم را پشتیبانی می‌کند. درصدد آن هستیم در آینده در ترفندستان به معرفی ترفندی در جهت از بین بردن این محدودیت در ویندوز XP بپردازیم.


پچ‌های فوق احتمال غریب به یقین بر روی ویندوز سرور 2008 نیز عمل خواهند کرد اما از جانب ما بر روی آن تست نشده است.



از بین بردن محدودیت 4 گیگی استفاده از رم در ویندوزهای 7 و
ویستای 32 بیتی سطح ترفند: پیشرفته
[+] نوشته شده توسط عزیز در دو شنبه 25 بهمن 1389برچسب:, در ساعت 19:53 | |
قرار دادن فایل ویدئویی به عنوان پس‏زمینه دسکتاپ ویندوز 7

تصاویر پشت‌زمینه صفحه دسکتاپ ویندوز که به Background و Wallpaper نیز معروف هستند، همواره زیبایی خاصی به ظاهر ویندوز می‌بخشند. از این رو کاربران سعی می‌کنند تا زیباترین و جذاب‌ترین عکس‌ها را برای تصویر پس‌زمینه دسکتاپ خود انتخاب کنند. اما آیا شما مجبورید همیشه از تصاویر و عکس‌ها برای پشت‌زمینه دسکتاپ استفاده کنید؟ آیا تاکنون به این فکر کرده‌اید که می‌توان یک فایل ویدئویی را در پشت زمینه دسکتاپ قرار داد تا به جای یک عکس ثابت، یک فیلم متحرک پس‌زمینه دسکتاپ باشد؟ در صورتی که از ویندوز 7 استفاده می‌کنید، این رویا به سادگی تحقق می‌یابد! هم‌اکنون با استفاده از این ترفند می‌توانید در صورت استفاده از ویندوز 7، یک فایل ویدئویی را در پشت‌زمینه دسکتاپ خود قرار دهید. طبعاً هر چقدر محتوای این فایل ویدئویی زیباتر و با کیفیت‌تر باشد، دسکتاپ شما رویایی‌تر خواهد شد.
 

برای این کار:


در قدم اول نیازمند یک ابزار جانبی به نام Windows DreamScene هستیم.


نصب Windows DreamScene بر روی دو نوع ویندوز 7، 32 و 64 بیتی متفاوت است.


ابتدا باید مطمئن شوید ویندوزی که از آن استفاده می‌کنید 32 بیتی است یا 64 بیتی؛ برای پی بردن به این موضوع، بر روی Computer در منوی Start راست کلیک کنید و Properties را انتخاب نمایید. در پنجره ظاهر شده در قسمت System type نوع ویندوز درج شده است.



اکنون با توجه به ویندوز خود، یکی از فایل های زیر را دانلود نمایید.


Windows DreamScene مخصوص ویندوز 7 نسخه 32 بیتی:


http://www.tarfandestan.com/files/DreamScene_Win7_x32.zip

Windows DreamScene مخصوص ویندوز 7 نسخه 64 بیتی:


http://www.tarfandestan.com/files/DreamScene_Win7_x64.zip

برای نصب DreamScene در نسخه 32 بیتی:


پس از آن دانلود فایل DreamScene_Win7_x32.zip، آن را از حالت فشرده خارج کنید.


سپس فایل به نام Windows7-DreamScene-Enable.exe را با دو بار کلیک اجرا نمایید.


پس از (ترفندستان) مشاهده پنجره سیاه رنگ، کلیدی را به دلخواه فشار دهید تا نصب DreamScene آغاز شود.


مشاهده پیغام Windows 7 DreamScene installed without error به منزله نصب موفقیت‌آمیز آن است. کلیدی را فشار دهید تا پنجره بسته شود.


دقت کنید در طول نصب، یک بار فایل explorer.exe به طور اتوماتیک بسته و اجرا می‌شود (این موضوع با محو شدن نوار تسک‌بار و بازگشت آن پس از چند لحظه مشخص می‌شود). در صورتی explorer.exe بسته شد، اما اتوماتیک باز نشد (یعنی تسک‌بار همچنان ناپدید ماند) کافی است یک بار کلیدهای ترکیبی Ctrl+Alt+Delete را فشار دهید. در صفحه پدیدار شده Start Task Manager را انتخاب کنید. در پنجره Windows Task Manager از منوی File بر روی New Task کلیک کنید. سپس عبارت explorer.exe را وارد کرده و Enter بزنید تا تسک‌بار ظاهر شود.



برای نصب DreamScene در نسخه 64 بیتی:


پس از آن دانلود فایل DreamScene_Win7_x64.zip، آن را از حالت فشرده خارج کنید.


حال فایل DreamScene.dll را در مسیر Copy ،C:\Windows\System32 و Paste کنید.


همچنین فایل DreamScene.dll.mui را در مسیر Copy ،C:\Windows\System32\en-US و Paste نمایید.


سپس بر روی فایل Dscene.reg دو بار کلیک کنید (ترفندستان) و در پیغامی که نمایش داده می‌شود دکمه Yes را انتخاب نمایید.


اکنون نیازمندیم تا پروسه explorer.exe را یک بار باز و بسته کنیم. بدین منظور کلیدهای ترکیبی Ctrl+Alt+Delete را فشار دهید. در صفحه پدیدار شده Start Task Manager را انتخاب کنید. سپس در پنجره Windows Task Manager ابتدا به تب Processes بروید و در لیست موجود، explorer.exe را انتخاب کنید و بر روی دکمه End Process کلیک کنید (دقت کنید با این کار بایستی تسک‌بار ویندوز ناپدید شود). پس از این کار در همان پنجره Task Manager، از منوی File بر روی New Task کلیک کنید. سپس عبارت explorer.exe را وارد کرده و Enter بزنید تا تسک‌بار ظاهر شود.



پس از نصب موفقیت آمیز DreamScene، دیگر کار چندانی باقی نمی‌ماند.


اکنون کافی است بر روی یک فایل ویدئویی با فرمت WMV یا MPEG راست کلیک کنید و در منوی راست کلیک بر روی گزینه Set as Desktop Background کلیک کنید.


خواهید دید که فایل ویدئویی در پشت‌زمینه دسکتاپ نمایش داده می‌شود.

(ترفندستان)

همچنین برای کنترل فایل ویدئویی پخش شده در صفحه دسکتاپ، بر روی فضای خالی از صفحه دسکتاپ راست کلیک کنید و در منوی ظاهر شده گزینه Pause DreamScene را انتخاب کنید. برای ادامه پخش نیز، گزینه Play DreamScene را انتخاب نمایید.



تنها لازم به ذکر است، در صورتی که پس از انتخاب فایل ویدئویی و نمایش آن دیدید که نوشته‌های آیکن شورتکات‌های موجود در صفحه مقداری ناواضح شده است، عمل زیر را انجام دهید:


بر روی صفحه دسکتاپ راست کلیک کنید و Personalize را انتخاب نمایید. در پنجره ظاهر شده یکی از Themeهای موجود را انتخاب کنید (به عنوان مثال تم پیش‌فرض ویندوز به نام Windows 7). حال مجدد فایل ویدئویی را طبق روشی که در بالا توضیح داده شد به عنوان پشت‌زمینه دسکتاپ انتخاب کنید.



قرار دادن فایل ویدئویی به عنوان پس‌زمینه دسکتاپ ویندوز 7 سطح ترفند: پیشرفته
[+] نوشته شده توسط عزیز در دو شنبه 25 بهمن 1389برچسب:, در ساعت 19:47 | |
چسباندن Computer و Documents به تسک‌بار ویندوز 7

یکی از قابلیت‌هایی که برای اولین‌بار در ویندوز 7 شاهد آن بودیم، قابلیت چسباندن یا در اصطلاح سنجاق کردن (Pin) برنامه‌ها به تسک‌بار (Taskbar) یا نوار وظیفه ویندوز 7 است. بدین صورت که کافی است بر روی آیکن برنامه در تسک‌بار، راست کلیک کنید و گزینه Pin this program to taskbar را انتخاب کنید تا در صورت بسته شدن پنجره برنامه، آیکن آن جهت دسترسی سریع‌تر همواره در تسک‌بار موجود باشد. اما اگر این کار را برای پنجره Computer و Documents انجام دهید، عمل سنجاق شدن انجام می‌گیرد. اما وقتی بر روی آیکن مورد نظر کلیک می‌کنیم، به جای پنجره Computer یا Documents، پنجره Libraries باز می‌شود. در این ترفند قصد داریم کاری کنیم تا به جای باز شدن پنجره Libraries، پنجره Computer یا Documents باز شود. همچنین نحوه چسباندن سایر پوشه‌های مهم نظیر Control Panel و پوشه‌های دلخواه دیگر را نیز فرا خواهید گرفت.

بدین منظور:


ابتدا بر روی دکمه Start کلیک کنید.


سپس (ترفندستان) به All Programs > Accessories رفته و بر روی Windows Explorer راست کلیک کنید.


در پنجره باز شده به تب Shortcut بروید.


اکنون محتویات قسمت Target را پاک کنید. سپس در صورتی که قصد دارید Computer به تسک‌بار سنجاق شود، عبارت زیر را Copy کرده و در قسمت Paste ،Target نمایید:

%windir%\explorer.exe /n,::{20D04FE0-3AEA-1069-A2D8-08002B30309D}

به جای عبارت فوق از این عبارت هم می‌توانید استفاده کنید:

%windir%\explorer.exe shell:MyComputerFolder

سپس پنجره را OK کنید.


اکنون در صورتی که Computer را باز کنید و بر روی آیکن آن در تسک‌بار راست کلیک کنید و Pin this program to taskbar را انتخاب نمایید، با بستن پنجره Computer و کلیک بر روی آیکن Pin شده، مشاهده خواهید کرد که پنجره Computer باز می‌شود.



اما برای اینکه پوشه Documents به تسک‌بار ویندوز چسبانده شود، کافی است از این عبارت به جای عبارت قبلی استفاده کنید و آن را در قسمت Target وارد کنید:

%windir%\explorer.exe ::{450D8FBA-AD25-11D0-98A8-0800361B1103


همچنین شما می‌توانید سایر پوشه‌های مهم دیگر را نیز به تسک‌بار سنجاق کنید. کد مربوط به هر یک در ذیل درج شده است:


Recycle Bin
%windir%\explorer.exe /n,::{645FF040-5081-101B-9F08-00AA002F954E

Network Neighborhood
%windir%\explorer.exe /n,::{208D2C60-3AEA-1069-A2D7-08002B30309D}

Control Panel
%windir%\explorer.exe /n,::{20D04FE0-3AEA-1069-A2D8-08002B30309D}\::{21EC2020-3AEA-1069-A2DD-08002B30309D}

Printers and Faxes
%windir%\explorer.exe /n,::{20D04FE0-3AEA-1069-A2D8-08002B30309D}\::{21EC2020-3AEA-1069-A2DD-08002B30309D}\::{2227A280-3AEA-1069-A2DE-08002B30309D}

Scanners and Cameras
%windir%\explorer.exe /n,::{20D04FE0-3AEA-1069-A2D8-08002B30309D}\::{21EC2020-3AEA-1069-A2DD-08002B30309D}\::{E211B736-43FD-11D1-9EFB-0000F8757FCD}

Fonts
%windir%\explorer.exe /n,::{20D04FE0-3AEA-1069-A2D8-08002B30309D}\::{21EC2020-3AEA-1069-A2DD-08002B30309D}\::{D20EA4E1-3957-11d2-A40B-0C5020524152}

Network Connections
%windir%\explorer.exe /n,::{20D04FE0-3AEA-1069-A2D8-08002B30309D}\::{21EC2020-3AEA-1069-A2DD-08002B30309D}\::{7007ACC7-3202-11D1-AAD2-00805FC1270E}

Administrative Tools
%windir%\explorer.exe /n,::{20D04FE0-3AEA-1069-A2D8-08002B30309D}\::{21EC2020-3AEA-1069-A2DD-08002B30309D}\::{D20EA4E1-3957-11d2-A40B-0C5020524153}

Tasks Scheduler
%windir%\explorer.exe /n,::{20D04FE0-3AEA-1069-A2D8-08002B30309D}\::{21EC2020-3AEA-1069-A2DD-08002B30309D}\::{D6277990-4C6A-11CF-8D87-00AA0060F5BF}

در صورتی که قصد دارید یک پوشه دلخواه را به تسک‌بار سنجاق کنید نیز میتوانید چنین کاری را صورت دهید. به عنوان مثال اگر قصد سنجاق کردن پوشه C:\Tarfandestan را داشته باشیم، از این عبارت استفاده می‌کنیم:

%windir%\explorer.exe C:\Tarfandestan

برای بازگردانی به حالت اولیه و باز نمودن Libraries نیز کافی است این عبارت را جایگزین نمایید:

%windir%\explorer.exe


چسباندن Computer و Documents به تسک‌بار ویندوز 7 سطح ترفند: متوسط
[+] نوشته شده توسط عزیز در دو شنبه 25 بهمن 1389برچسب:, در ساعت 19:42 | |
تایپ متون فارسی به شکل صحیح در Word و هنگام ارسال ایمیل

یکی از مشکلات معمولی که کاربران فارسی زبان با آن برخورد دارند ، مشکل تایپ فارسی است هنگامی که با متون انگلیسی ترکیب میشود. به شکلی که شما قصد تایپ یک متن فارسی را چه در Word یا در هر ویرایشگر متن دیگری همانند ادیتور ایمیل دارید و در این متن شما یک واژه انگلیسی نیز موجود است. با تایپ آن جمله شما کاملأ به هم میریزد. این مشکل زمان دیگری هنگام ارسال ایمیل پیش میاید. به طوریکه ادیتورهای ایمیل معروف مانند Yahoo و Gmail نیز این ناسزگاری را دارند و جملات راست چین نمیشوند. اما راه حل رفع این مشکل چیست؟ این کار با ترفندی ساده قابل حل است. هم اکنون این ترفند را با کمک از نرم افزار Word برای شما بازگو میکنیم.

برای این کار همانطور که ذکر شد شما نیازمند نرم افزار Microsoft Wrod هستید.


ابتدا آن را اجرا کنید.



اکنون شما باید دو دکمه Align Right و Right-to-left را فعال کنید.



اگر نمی دانید منظور از این دو دکمه کدام است ، در تصاویر زیر این دو دکمه به رنگ نارنجی در آمده است.



تایپ متون فارسی به شکل صحیح در Word و هنگام ارسال
ایمیل

تایپ متون فارسی به شکل صحیح در Word و هنگام ارسال
ایمیل

در پایین هم میتوانید مثالی از این دو را مشاهده کنید:



تایپ متون فارسی به شکل صحیح در Word و هنگام ارسال ایمیل

اکنون شما کافی است توسط مرورگرتان وارد قسمت Compose سرویس دهنده ایمیلتان شوید.


متن ایمیل خود را در Word با شرایط فوق تایپ کنید و سپس با یک Copy & Paste ساده ، آن را در ادیتور ایمیل وارد کنید.


به شکلی کاملأ منظم و رسمی و زیبا ، حروف و جملات از راست به چپ در ادیتور ایمیل تنظیم خواهند شد.


کاری که توسط خود ادیتور امکان پذیر نبود.



[+] نوشته شده توسط عزیز در دو شنبه 25 بهمن 1389برچسب:, در ساعت 19:37 | |
ترفند فوق جدید در Microsoft Word 2007

مایکروسافت همزمان با عرضه ویندوز ویستا ، آفیس 2007 خود را عرضه کرد. در این بسته نرم افزار ، Microsoft Word 2007 نیز با تغییرات فراوان و قابلیتهای جدید نیز منتشر شد. همچنین بسیاری از کاربران ویندوز XP نیز Word 2007 را بر روی سیستم های خود نصب کرده اند. طبعأ با عرضه هر نرم افزار جدید ، ترفندهای جدیدی نیز به آن افزوده میشود. در این ترفند قصد داریم به معرفی یک ترفند جدید و در عین حال جالب و بامزه که به شکل مخفی در نرم افزار Microsoft Word 2007 گنجانده شده است بپردازیم. لازم به ذکر است این ترفند برای اولین بار توسط وب سایت ترفندستان در میان سایت های پارسی و همچنین جزء معدود سایتهای اینترنتی است که این ترفند را بازگو میکند!

بدین منظور:


نرم افزار Microsoft Word 2007 را اجرا نمایید.


اکنون در یک صفحه خالی عبارت زیر را وارد نمایید و سپس Enter بزنید:


()lorem=

(دقت نموده که مساوی را تایپ کنید و این متن را نیز کپی نکنید و تنها در محیط Word تایپ نمایید)


خواهید دید که پس از زدن Enter جملات عجیب و غریبی بر روی صفحه ظاهر میشود!



این کار که در نسخه های قبلی Word به طریقی دیگر امکان پذیر بود ، در حدود دو سال پیش در ترفندستان برای نسخه های قبلی مطرح شده بود (

این ترفند

) و اینک در نسخه 2007 برنامه Word این کار به وسیله کد فوق امکان پذیر است.



دقت نمایید که تعداد سطور و پاراگراف های نمایش داده شده نیز به شکل دستی توسط خود شما قابل تنظیم است به فرمول زیر:


(تعداد سطر ها , تعداد پاراگراف ها)lorem=

به عنوان مثال برای 6 پاراگراف و 20 سطر خواهیم داشت:


(6,20)lorem=

با این کار جالب میتوانید دوستان خود را تقریبأ شگفت زده کنید!



در خصوص متنی که تقریبأ غیرقابل تشخیص است نیز باید گفت این عبارت ها که Lorem Ipsum نام دارد خود تاریخچه پیچیده ای دارد. تنها ذکر این نکته ضروری است که Lorem Ipsum متونی است که معمولأ به هنگام ساخت صفحات سایت ها و سایر پروژه ها به شکل پیش فرض و به عنوان مثالی از متن قرار میگیرد. اطلاعات کامل پیرامون Lorem Ipsum در ویکی پدیا موجود است:


http://en.wikipedia.org/wiki/Lorem_ipsum

ترفند فوق جدید در Microsoft Word 2007 سطح ترفند: مبتدی
[+] نوشته شده توسط عزیز در دو شنبه 25 بهمن 1389برچسب:, در ساعت 19:35 | |
صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 6 صفحه بعد

درباره وبلاگ

دلم در عمق چشمانت به دردي ناجوانمردانه مي دهد جان
آرشيو
آبان 1391
مهر 1391
خرداد 1391
ارديبهشت 1391
دی 1390
آبان 1390
شهريور 1390
تير 1390
خرداد 1390
ارديبهشت 1390
فروردين 1390
اسفند 1389
بهمن 1389
ارديبهشت 1387
ارديبهشت 1386
بهمن 1384
آمار
روز بخير كاربر مهمان!
آمار بازديدها:
افراد آنلاين:
تعداد بازديدها:

مدير سايت :
عزیز
لينكستان
آموزش طراحی صفحات وب
طراحی وب - آموزش طراحی صفحات وب
دوستت دارم
کیت اگزوز
زنون قوی
چراغ لیزری دوچرخه

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان کتاب و آدرس bitoam.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس بر روی کادر کلیک راست نمایید تافعال شودوبعد از آن مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد. <





فال حافظ

قالب هاي نازترين

جوک و اس ام اس

زيباترين سايت ايراني

جديد ترين سايت عکس

نازترين عکسهاي ايراني

بهترين سرويس وبلاگ دهي

وبلاگ دهي LoxBlog.Com


لينكدوني

فروشگاه اینترنتی ایران آرنا
http://www.kohandownload.com
tanindownload
دانلود
ارا دانلود
بزرگترین مرجع دانلود ایرانیان
وب سایت اف ایکس پی
شبکه کامپیو تر ایران
hamechi sara
آپدیت نود 32
شهر رويايي
تلخند
سرزمین عجائب
انباری عـکس هر عـکسی بخوای پیدا میکنی
برای دوستان
اولین عشقم...
Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ LoOoVeLeSs Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ
کلبه تنهایی های دخترونه
بهترین دختر دنیا
کتیبه عشق
سایت دانلود رایگان
تیزر فیلم دانلود تیزرهای فیلمهای بالیوود
خلوت شب
جدیدترین یوزر و پسورد های NOD32
یوزرنیم و پسورد برای آپدیت NOD32
سافت گذر
عشق مرده
شعر و ادبیات
عاشق تنها
فقط به خاطر تو
سایت تفریحی پیزاک
*♥*•.ღღکلبهـ تنهاییــــ منـღ.•*♥*•.ღღ کلبــ♥هههــــــ تنهـ ♥ـ ـاییــــــ منـــ ♥ــــ
رویاهای من
.::◘ زیبایی باور نکردنی ◘::.
اس ام اس.جملات زیبا.اهنگ.فیلم.عکس و ...
*****OBTAIN-------***
دل نوشته های یک عاشق
پرنده تنها
موسسه فرهنگي قرآني مجمع الزهرا(س)
دانلود
ثبت دامنه
عاشق زورق نشين
کیت اگزوز ریموت دار برقی
ارسال هوایی بار از چین
خرید از علی اکسپرس
الوقلیون

آرشيو پيوندهاي روزانه


CopyRight| 2009 , bitoam.LoxBlog.com , All Rights Reserved
Powered By Blogfa | Template By: LoxBlog.Com